"Alt om" NRK Online Spotlight - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 110 av 110
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eirikso
    Kan vel ikke si annet enn at mye er gjort for å bedre stabiliteten på strømmene, men ikke noe er perfekt.

Vi jobber med en større omlegging av hele infrastrukturen vår. Da vil også Online Spotlight-tjenesten legges om.

Desverre snakker vi fremdeles ganske lang tid. Følg med her og på NRKbeta for videre oppdateringer.
    Akkurat. Takk for info!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MediaPortal plugin

Jeg har laget en mediaportal-plugin som fungerer mot Nrk Nett-tv

laget en egen tråd på det her:
    http://avforum.no/forum/generell-htp...spotlight.html

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også laget en løsning, mer en workaround/provisorisk sak, men det virker bra, inntil mannen i forrige post kommer helt i mål med sin løsning

Merk, dette er rett og slett et script som minimerer MP, åpner NRK spotlight / TV2 spotlight, lar deg leke til du er lei, og trykker "000" på remote eller keyboard, og automagisk finner veien tilbake til MP, mens MCE dør brått i bakgrunnen.

Ellers er url'er til tjenestene som følger:

---http://www1.nrk.no/onlinespotlight/start.aspx---

---http://webtv.tv2.no/webtv/iptv---

Edit: Tv2 sin funker i web-browser vanlig, så denne må vel kunne lages en standalone plugin til ganske greit?

Hvordan MCE identifiserer seg mot NRK aner jeg ikke.

Filer og mer info her:

http://avforum.no/forum/generell-htp...al-virker.html

---
    Kim

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av eirikso
    Windows Media Center har en helt herlig og brukervennlig måte å velge hvilken online spotlight meny du får.

Den baserer seg på hvilket språk du har valgt i internet explorer på maskinen. Du må med andre ord ut av MCE og fyre opp internet explorer. Der velger du norsk språk som default under Tools->Internet Options ->Languages

Det er forsåvidt morsomt å leke seg med andre språk også. For å se hva de har å tilby i Tyskland etc...

Dersom du finner en amerikansk tjeneste som du gjerne vil ha tilgang til også etter at du har byttet tilbake til norsk språk kan du se om denne tjenesten tilbyr deg å legge en snarvei til den under "More programs". Da vil den bli liggende der selv etter at du har byttet tilbake til norsk.

Jeg har for eksempel MTV Overdrive og et par andre tjenester liggende under More Programs selv om jeg bare har norske tjenester i online spotlight.
    Herlig, det var jo enkelt, men jeg får ikke til å legge inn dette under "Flere Programmer".. Hvordan gjør jeg det??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chpetter
    Herlig, det var jo enkelt, men jeg får ikke til å legge inn dette under "Flere Programmer".. Hvordan gjør jeg det??
    Svaret står i din egen quote:

"Dersom du finner en amerikansk tjeneste som du gjerne vil ha tilgang til også etter at du har byttet tilbake til norsk språk kan du se om denne tjenesten tilbyr deg å legge en snarvei til den under "More programs""

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt spørsmål, M-sport, men alt dette er beregnet til PC bruk? Om man har TV signaler til sin plasma eller LCD er vel dette å foretrekke fremfor PC-TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av M-sport
    Svaret står i din egen quote:

"Dersom du finner en amerikansk tjeneste som du gjerne vil ha tilgang til også etter at du har byttet tilbake til norsk språk kan du se om denne tjenesten tilbyr deg å legge en snarvei til den under "More programs""
    Greit nok :-) Bare lurte på om det fantes en annen måte å legge det inn på, det er jo ikke alle tjenestene som har den funksjonen..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Dumt spørsmål, M-sport, men alt dette er beregnet til PC bruk? Om man har TV signaler til sin plasma eller LCD er vel dette å foretrekke fremfor PC-TV?
    Dette blir vel et tillegg til et tv alternativ, slik som nrk web-tv/tv2 webtv tilbyr sine web tjenester som et tillegg til det vanlige tv-tilbudet sitt.

Antar at grunnen til at dette er interessant, er fordi man kan se ting når det passer en selv. I tillegg får ikke vi inn tv-kanaler fra feks usa herover, verken på satelitt eller annet såvidt jeg vet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chpetter
    Greit nok :-) Bare lurte på om det fantes en annen måte å legge det inn på, det er jo ikke alle tjenestene som har den funksjonen..
    Du kan sniffe trafikken din med en url-sniffer, finne ut hva som er url'n til den du vil lagre, legge denne url'n inn i en .mcl fil, som du lager i notepad.

Liten guide for å lage en nrk-wbtv .mcl fil:

Åpne notepad

Skriv inn:

<application
    url="http://www1.nrk.no/onlinespotlight/start.aspx"
    name="NRK Online Spotlight"
    />

Velg fil, lagre som, lagre som alle filer, og gi den navn feks nrk.mcl . Velger du ikke alle filer, men lar den stå på *.txt så vil den bli kalt nrk.mcl.txt og vil ikke virke.

Du bytter ut "http://www1.nrk.no/onlinespotlight/start.aspx" med den url som du har sniffet deg fram til, og name="Det du vil" . Jeg går ikke inn på sniffingen her, men basicen er at du sniffer mens du går inn på innholdet du vil ha url til.

kopier deretter din mcl fil inn til din program mappe. I Vista er den slik:

C:\Users\username\AppData\Roaming\Media Center Programs

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver å få det til å virke i mediacenter i windows 7. Jeg har problemer med at internetthastigheten feildetekteres og derfor gir for lav oppløsning. Feltet for å endre manuelt fungerer ikke. Noen forslag?

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •