"Alt om" NRK Online Spotlight - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 110
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for et godt svar! Har allerede sendt mail til nextgentel, får se hvordan det går... Utrolig surt da noe av grunnen til at jeg bygde mediacenter var online spotlight

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skrevet litt om hva jeg mener om denne saken her:
    http://www.eirikso.com/2006/10/03/go...ity-in-norway/

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett, nå er det løst! Godt fornuften seiret og nextgentel gjennåpner porten til himmelen
    http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/1.1074202

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yepp. Veldig bra. Har oppdatert min artikkel på eirikso.com med dette:

"Update:
    It seems like the customers won this battle (link, to Norwegian article). Due to bad publicity and reactions from customers NextGenTel have removed the limit and NRK is now back on full speed in their network. What should I say? Thanks to the people contacting NextGenTel and to the blogs and media that understand how this was a serious violation to network neutrality."

Hurra!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi tester for tiden Online Spotlight på en ny server. For de som har lyst til å prøve før vi ruller over offisielt, så kan dere legge inn en liten MCL-fil på maskinen deres for å starte NRK Online Spotlight fra den nye serveren allerede. Vi har ikke gjort noen endringer på selve tjenesten enda, i første omgang er det kun snakk om å prøve å få tjenesten mer stabil.

Følg disse instruksjonene dersom dere vil teste og kom gjerne med tilbakemeldinger hit. Det er spesielt livestreaming av radio og radioarkivet vi har hatt litt problemer med og håper at vi nå har fått mer stabilt.

Last ned en liten mcl-fil herfra:
    http://eirikso.com/misc/nrk.mcl

Lagre denne filen på ønsket sted, f.eks c:\windows\ehome

Lag en snarvei til denne filen som du plasserer i:

"C:\Documents and Settings\User folder\Start Menu\Programs \Accessories\Media Center\Media Center Programs"

...på min maskin er "user folder" den som kalles "All users"...

Tjenesten skal da bli tilgjengelig under "More programs"

...og når det gjelder tilgjengeliggjøring av tjenesten på andre plattformer så jobber vi altså med saken. Det vil da i første omgang bli snakk om å få den til å virke på alle maskiner som har Internet Explorer og som kan spille Windows media.

Jeg slåss selvfølgelig også for at vi skal kunne gjøre dette tilgjengelig på maskiner som ikke har explorer og som ikke kjører windows media, men det er et litt lengre lerret å bleke...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirikso
    ...og når det gjelder tilgjengeliggjøring av tjenesten på andre plattformer så jobber vi altså med saken. Det vil da i første omgang bli snakk om å få den til å virke på alle maskiner som har Internet Explorer og som kan spille Windows media.
    Det er bra dere jobber med saken

Men hva vil være forskjellen mellom en slik løsning og den ekisterende NRK Nett-TV ? Er det kanskje GUI'et som skal endres slik at det ligner Windows MCE-løsningen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av diZrupt0r
    Det er bra dere jobber med saken

Men hva vil være forskjellen mellom en slik løsning og den ekisterende NRK Nett-TV ? Er det kanskje GUI'et som skal endres slik at det ligner Windows MCE-løsningen?
    NRKs vanlige Nett-TV fungerer i dag på de fleste maskiner med explorer og windows media player. Dagens MCE-løsning fungerer _bare_ på Windows Media Center Edition. Vi ønsker å gjøre den tilgjengelig på andre mediasenterplattformer. Som for eksempel media portal, GBPVR, SageTV etc...

..så mange som mulig av de programvarene du finner her:
    eirikso.com » Blog Archive » The media center software list

:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirikso
    NRKs vanlige Nett-TV fungerer i dag på de fleste maskiner med explorer og windows media player. Dagens MCE-løsning fungerer _bare_ på Windows Media Center Edition. Vi ønsker å gjøre den tilgjengelig på andre mediasenterplattformer. Som for eksempel media portal, GBPVR, SageTV etc...

..så mange som mulig av de programvarene du finner her:
    eirikso.com » Blog Archive » The media center software list

:-)
    ja, men da er jeg med

Ble bare litt forvirret når du nevnte IE som et krav i første omgang.

For hvis man skal lage et åpent API som skal brukes av alle disse mediasentrene (og evt. andre applikasjoner), så ser jeg ikke noe poeng å blande inn IE..?

Uansett så gleder jeg meg til å se hva man dere får til

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre så har ikke alle disse mediasenterløsningene noe felles API. Derfor blir en browser i fullskjerm minste felles multiplum.

Dagens Online Spotlight-tjeneste vil kunne startes fra menyen i de fleste PC-baserte mediasentre dersom vi gjør den mer generell.

Den er i realiteten en standard webside som kjører i fullskjerm. For å utnytte MCE fullt ut har vi benyttet noen spesielle kall som bare fungerer for MCE. Det er disse tingene vi må endre for å få tjenesten til å fungere på andre maskiner også.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tydelig tilbakemelding.

Jeg forstår at disse mediasentrene ikke har noe felles api.

Det jeg mente når jeg nevnte api, var et 'NRK Web API', noe alla BBC sitt: BBC Web API (beta)

På den måten er man helt fri fra browsere og man vil kunne bruke NRK-innhold på alle platformer (som kan spille windows media vel og merke)

Men en slik browserløsning du snakker om er helt klart et steg i riktig retning

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av diZrupt0r
    Det jeg mente når jeg nevnte api, var et 'NRK Web API', noe alla BBC sitt: BBC Web API (beta)
    Skjønner. Jeg skulle gjerne sett noe slikt fra NRK også. Og jeg jobber med saken. Det er snakk om rettigheter og strategier. Jeg skal gjøre mitt beste for at så mye som mulig av NRK sitt innhold også blir tilgjengelig via et API.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheGhost
    Hei,

Jeg har hatt problemer med å få opp NRK via Online Spotlight, får følgende feilmld:

"Unable to Display"

Mediacenter was unable to load the page http://www7.nrk.no/onliespotlight...The serer is not responding....

Allle de andre kanalene via online spotlight fungerer ut merket.

Er det flere som har dette problemet? Noen som vet hva som kan være feil?

Tommy
    Hei... fikk du noe løsning på problemet ditt ?, nå har jeg det samme problemet serru.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har lagt tjenesten over på en ny server og lagt inn en redirect slik at dere kommer til www1 og ikke til gamle www7. Microsoft skal ha byttet adressen i selve hovedlinken også, så jeg er veldig interessert i om dere får feilmeldinger som sier "www7". Det skal dere i teorien ikke få.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ville bare skyte inn at det er veldig hyggelig å ha deg innom Eirik! Var så heldig å høre et foredrag fra deg på bransjetinget i år (representerer Spaceworld i det vanlige liv... ), og jeg må si det var både underholdende og imponerende å høre på deg!

Send meg gjerne en PM hvis du ønsker å oppgraderes til "produsent representant". Mulig vi må vurdere å endre litt på begrepet, men NRK "produserer" jo innhold, så det bør være greit. Vi lager også gjerne en kort presentasjon av deg her inne, send i så fall litt info du kan tenke deg at vi benytter i denne presentasjonen!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående AVForum så er gleden på min side. Veldig bra at dere har samlet så mange flinke og lidenskapelige mennesker her.

Også hyggelig at foredraget fungerte! Etter fem år i et stort amerikansk konsulentselskap har jeg blitt pint gjennom bullet-point-døden så mange ganger at jeg har bestemt meg for å hvertfall gjøre mine egne foredrag litt lettere fordøyelig... Samtidig som jeg tross alt prøver å formidle et til tider komplekst budskap. Underholdende og imponerende tar jeg derfor som et flott kompliment.

Angående status her på AVforum så sender jeg en PM, dette er jo litt off topic... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har fortsatt problemer med NRK på MCE

Jeg har fortsatt problemer med nrk på mediacenterer.

Når jeg velger NRK under online spotlight går det langtid før "Speed testen" kommer opp...og da får jeg samtidig følgende feilmelining:

"Unable to Display"

Mediacenter was unable to load the page http://www1.nrk.no/onliespotlight...The serer is not responding....

The server did not repsond or it is something wrong with your proxy server

Hva kan være feil???

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bra. Jeg ser du går mot riktig server. Dersom nettverksforbindelsen din ellers er fin, og de andre onlinespotlighttjenestene fungerer fint er det jo åpenbart NRK som har et problem.

Jeg er desverre ikke i nærheten av mediesenteret mitt og får ikke testet om det fungere hjemme hos meg nå.

Med en gang jeg får muligheten skal jeg få sjekket om vi har hatt noe nedetid. Hyggelig om du prøver igjen et par ganger for å se om det er midlertidig.

Skal gi tilbakemelding her når jeg vet mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et kjapt svar!

Dette er et problem jeg har hatt i lengre tid, så det er nok ikke noen som har skjedd med serverene fra NRK sin side idag.

Netteverksforbindelsen og alle andre online tjenstene fungerer utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå virker det igjen... hmmm mon tro Eirik har hatt sine magiske fingre borti noe i løpet a helgen ? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fortsatt problemer