"Alt om" NRK Online Spotlight - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 110
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Vi ser Dagsrevyen 21 hver kveld uten antydning til problemer :razz:
    Kult at radio nå streamer i Dolby Digital 2.1
    Har NGT bredbånd, Bravo, men til uka blir det CanalDigital 4/2Mbit. Håper det blir like bra.

Edit:
    PS. Glemte og nevne at 'her' er postnummer 1341, Slependen, så hit er det ingen flaskehals.
    Og Dagsrevyen 21 blir sett mellom 23-24 på kvelden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig hyggelig at de som IKKE har problemer også nevner det her! :-)

Blir spennende å se om du opplever forskjell når du bytter nettleverandør.

_eirik

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får ikke opp NRK

Hei,

Jeg har hatt problemer med å få opp NRK via Online Spotlight, får følgende feilmld:

"Unable to Display"

Mediacenter was unable to load the page http://www7.nrk.no/onliespotlight...The serer is not responding....

Allle de andre kanalene via online spotlight fungerer ut merket.

Er det flere som har dette problemet? Noen som vet hva som kan være feil?

Tommy

Newcomer tresko sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Eirik,

Vet ikke om du eventuelt har mulighet å videreformidle et sterkt ønske til de som styrer med nettradio oppe hos dere om å få dette til å fungere bedre på macintosh maskiner.

Jeg har stor nytte av å søke i deres spillelister for så å høre programmer med låter jeg har vært delaktig i. For øyeblikket er dette svært vanskelig å få til fra macintosh, og i denne bransjen er vi stort sett stuck med disse maskinene.

TV-tjenestene er mye mer robuste, men føyer meg til i rekken av de som har problemer med hakking, og gradvis dårligere kvalitet som så gjennomprettes hvis jeg foretar meg noe aktivt.
    Dette gjelder også nettradio.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bra, tja jo men..

Har nylig fått inn media center i stua og første inntrykk av NRK online spotlight er meget bra. Men etter litt bruk har jeg litt blandet følelser. Det ene tilfelle jeg så en reprise av dagsrevyen stoppa den halvveis, jeg starta avspilling om igjen og spolet frem til aktuell plass og den stoppa igjen uten noen feilmelding. I tillegg var det Schrödingers katt som jeg gikk glipp av som jeg prøvde å se og da fikk jeg server not responding. Jeg har prøvd igjen i flere dager og får samme problem. I tillegg har jeg opplevd at bilde og lyd enkelte ganger kommer ut av synk etter ei stund.
    Jeg er koplet til Lyse med 4mb inn og ut og får snart 6mb

Konklusjonen er at det er mye bra, men fortsatt en god del ustabilitet. Jeg skal prøve i dag igjen på den Schrödingers katt dokumentaren og se om jeg får Server not responding igjen.

"Edit"

Nå har jeg fått testa enda litt til og når jeg prøvde siste episode i fjord av Schrödinger katt så endte jeg opp med dan børge og noe idretts jubileums greier. Prøvde også å se flere andre programmer og fikk etter en stor hakking sånn at bilde så og si stod stille og lyden var ok (Dagsrevyen). Jeg trykka på pause og deretter play og det var ok i noen minutter til det begynte i gjen, gjentok pause play og ok en stund til. Konklusjon, dette holder ikke NRK!!

Hilsen
    Pål

Newcomer Prowler sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

litt usikker på om det er riktig tråd, men siden det frekventerer to som kan dette hiver jeg ut sp.målet.

Har dere noen linker/siter som handler om dette å streame video til websider?

har et lite prosjekt som skal dekke følgende:

1: live stream til en webside som skal avspilles av standard mediaplayer i windows (evt. andre)
    2: Bibliotek som kan avspilles (historiske filer)
    3: skal takle mange brukere samtidig. (situasjonsbetinget, noe som gjør at mange vil se samtidig i perioder)

sp.målet går ut på teknologi og løsninger (applikasjoner og hw som trengs) fra a til å :-)

Takker for tilbakemeldinger og tips :-)

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei eirik.
    Bruker "Online Spotlight" hovedsaklig på min Xbox 360 mellom MC Pc`en min og det fungerer utmerket, aldri hatt noe tull med hakking, bildet fryser eller noe annet. Men det tar litt tid og "browse" og finne frem til de klippene jeg vil se. Hvis jeg f.eks vil se en del av en Autofil episode må jeg først gjette på hvem det er, så gå inn på den og hvis det ikke er rette episode må jeg tilbake (og ta hopper den helt til toppen igjen) den fortsetter ikke ifra forrige gang likssom, det tar laaaang tid og browse med 360`n
    Men ellers helt knall...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Evolved at browsingen i Onlinespotlight av og til går tregt. Det bærer litt preg av "sesonger", hvor det i periodene hvor folk gjerne har tid til å se på TV går ekstra sakte...

Til Prowler så ville jeg kanskje anbefalt å lese gjennom bloggen til Solheim her hvor streaming tas opp. Spesielt diskusjonen nederst på siden kan være nyttig. Generelt er vel Videolan sin plattform ganske anvendelig til "normal" bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den www7.nrk.no feilen har dukket opp hos meg og. Resulterer i at en god del av klippene ikke er tilgjengelig. For ikke sjekket idag, da siden det ikke dukker opp noe (annet enn den vanlige bakgrunnen) når jeg klikker online hotspot.

EDIT: Den kom etter hvert, bare litt heavy load. Joda, feilen er der fortsatt. Får ikke sett noen av klippene som trenger www7.nrk.no serveren (f.eks. Team Antonsen)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av tommer
    Flott!

Ivrig bruker av Media Portal her. Programmet har hatt endel fordeler ovenfor MS MCE som gjør at jeg har sverget til det:
    1. Gratis
    2. En fungerende EPG (xmltv)
    3. Støtte for interne DVB-S/CI kort.
    Vil gjerne også se online spotlight støtte i Media Portal, som er etter min mening det beste Media Center programmet som fins pr dags dato

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hammer9600
    Vil gjerne også se online spotlight støtte i Media Portal, som er etter min mening det beste Media Center programmet som fins pr dags dato
    MCE er også meget bra Det som dog mangler er DVB-S CI og det er synd. Kommer forhåpentligvis etterhvert.

TOm

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommer
    MCE er også meget bra Det som dog mangler er DVB-S CI og det er synd. Kommer forhåpentligvis etterhvert.

TOm
    Det finnes løsninger for dette i dag. Sjekk litt rundt på forumet...

Stikkord: "technotrend"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dagsrevyen

Jeg har benyttet NRK-tilbudet under Online Spotlight av og til i år og opplevd at stabiliteten er blitt bedre: I vinter/vår hakket det en del, uten at jeg er sikker på årsaken. Siden har jeg nesten ikke opplevd noe slikt.

Men kapasiteten til å legge ut nye programmer kan se ut til å være for liten av og til: Like etter sommerferien opplevde jeg at dagens Dagsrevy ikke var tilgjengelig før neste dag, og da er den jo blitt gammelt nytt. Den praktiske oppdelingen i innslag er heller ikke tilgjengelig for alle utgaver av programmer som Dagsrevyen og Autofil.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme at vi har hatt en del tekniske problemer og til tider har tjenesten rett og slett vært utilgjengelig. Vi starter nå videreutviklingen av tjenesten og kommer til å se på både muligheter i forhold til Vista og også legge en skikkelig plan for å tilgjengeliggjøre tjenesten utover Windows Media Center Edition.

Når det gjelder indeksering av programmer og hvor raskt de legges ut er dette noe vi jobber kontinuerlig med. Både å automatisere så mye som mulig og også sikre kvalitet og stabilitet på det manuelle arbeidet som gjøres.

Jeg har full forståelse at dagsrevyen dagen derpå ikke er så spennende...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirikso
    Vi starter nå videreutviklingen av tjenesten og kommer til å se på både muligheter i forhold til Vista og også legge en skikkelig plan for å tilgjengeliggjøre tjenesten utover Windows Media Center Edition.
    Dette er meget sterkt!

Hadde det vært opp til meg hadde man kuttet ut arkaiske kabel-tv og sat. selskaper og streamet IP-tv direkte fra innholdsleverandør. Slutt på proprietære bokser og pludrian.

Men jeg kjører MediaPortal og ønsker å fortsette med det. Hvis man benytter åpne standardiserte protokoller så vil kanskje opensource-miljøene selv ta seg av å skrive de nødvendige plugin-ene på samme måte som jeg ser på nettradio-strømmer i MediaPortal i dag?

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirikso
    Jeg må innrømme at vi har hatt en del tekniske problemer og til tider har tjenesten rett og slett vært utilgjengelig. Vi starter nå videreutviklingen av tjenesten og kommer til å se på både muligheter i forhold til Vista og også legge en skikkelig plan for å tilgjengeliggjøre tjenesten utover Windows Media Center Edition.

Når det gjelder indeksering av programmer og hvor raskt de legges ut er dette noe vi jobber kontinuerlig med. Både å automatisere så mye som mulig og også sikre kvalitet og stabilitet på det manuelle arbeidet som gjøres.

Jeg har full forståelse at dagsrevyen dagen derpå ikke er så spennende...
    hva med å offentliggjøre en XML-webservice med alt innhold slik at brukere selv kan lage applikasjoner som henter ut valgfritt innhold? Jeg tenker feks at noe slik kan brukes av en plug-in til mediaportal som jeg selv er interessert i.

Jeg har sett litt på kildekoden bak nett-tv, men jeg kunne ikke se noen åpenlys måte å spørre noen XML-service om innhold.

det er selvfølgelig mulig å lage et enkelt program som går igjennom hele nett-tv-webben periodevis og genererer kategorisert XML med samtlige tilgjengelige klipp utifra hva den finner, men det er jo en helt utrolig bakvendt måte å gjøre det på.

jeg har postet litt om dette ønsket i min blogg: http://www.frankburmo.com/?p=3

Newcomer Cowstian sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Online Spotligt i MCE!

Jeg har en 6 mbits linje fra Lyse. Har brukt online spotlight hyppig de siste ukene etter som at jeg endelig har fått fjernkontrollen i hus. Har ikke hatt et eneste problem så langt. har sett 3 brødre, dagsrevyen og tittet litt innom diverse andre klipp. har også spilt P3 en del. Eneste jeg har merket er som sagt at selve kvaliteten på bilde/lyd kunne ha vært bedre. men det er jo forståelig at noe sånt vil ta tid. Bedre å forsikre seg at streamingen blir bra før man begynner å oppgradere kvaliteten!

Prøvde derimot sTV2 sin tjeneste nå på søndag, tippeliagaen viking- sandefjord, dritt kamp! Men til poenget, selv om tjenesten fra tv2 var via browser så vil jeg si at nrk leverer varene mye bedre enn tv2. hvert 5 minutt måtte jeg fram å restarte streamen. prøvde med alle deres innstillnger uten bedret kvalitet. De sendte video fra måneden i slutten av 60 tallet å så nå 30 år senere greier de ikke å streame skikkelig en gang, verste av alt er jo at dette er en betalings tjeneste!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi jobber nå med å legge hele Online Spotlight over på en ny server. Dersom det er interesse for det kan jeg se om jeg får lagt ut en link her slik at dere super-entusiaster kan få teste mot den nye serveren før vi ruller over hovedlinken i online spotlight.

Skal se om jeg får lagt linken ut her i løpet av denne uken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor har det seg at Nextgentel struper NRK sine tjenester?
    Gjelder dette også MediaCenter, eller "bare" nett-tv biten...Erikso, ikke henge han, flink mann, noen andre som vet?
    Får beskjed opp nå når jeg går inn på NRK om dette

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gjelder alle tjenester fra NRK for NextGenTel-kunder. Inkludert Online Spotlight.

NextGenTel vil at NRK skal betale for distribusjon. De vil med andre ord ta betalt fra deg, for bredbåndstilgangen og så fra innholdsleverandørene for distribusjon.

Dette er et grovt brudd mot idéen om nettverksnøytralitet. Slipper de unna med denne kan vi begynne å se for oss en spennende utvikling på nettet her i Norge.

- "Jasså, så du liker YouTube? Vel de betaler ikke NextGenTel for distribusjon så da blir det lav kvalitet for deg..."
    - "Åh? Du liker ikke fotball? Synd, fordi fotball får du med full kvalitet her hos NextGenTel. Det er jo tross alt vi som bestemmer over internettet..."

Vi får se hvordan det går.

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •