"Alt om" NRK Online Spotlight - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 110
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Joda, ingen problem det. Det jeg mente var at det blir for smått viss man skal ha bra kvalitet på bildet, kjører man full screen blir kvaliteten dårlig. Når man kommer opp i 1500-2000 blir kanskje kvaliteten bra i fullskjerm modus.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere som har hatt problemer med denne tjenesten?

I hele forrige (og sikkert enda) har NettTv fra NRK vært skikkelig dårlig. Veeeeldig hakkete -> Kun stillbilder og lyd...

Det har ikke vært mulig å bruke dette. Og jeg har 4MB linje fra Telenor...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme problemer som andre har fortalt om her hos meg. Virker i noen minutter, før bildet stopper opp. Lyden virker alltid.

3Mb linje fra Catch.

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke annet enn radio til å virke fra NRK online spotlight. Får en eller annen obskur feilmelding når jeg forsøker å streame video, og den påstår jeg har en proxy-feil. Ikke det at jeg kjører med proxy, men det er kanskje det som er feil..

Noen tips?

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg opplever akkurat som dere andre en viss hakking på TV-delen. Jeg har 3 mbit.... dette er NØDT til å være server-side. Vanlig NRK nett-tv funker som bare det. Som dere andre får jeg lyd hele tiden, men bildet hakker etter et par minutter. Setter jeg på pause og starter opp igjen litt senere, "kommer" bildet ofte tilbake. Virker som et klassisk eksempel på ikke-optimal streaming.

Hmmm... det var forsåvidt samme problematikk som vi opplevde i betatestingen, så de er nok klar over det inne på NRK. Men det bør jo bli bedre snart da, ellers kommer folk til å slutte å bruke tjenesten...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yepp! Saken har MEGET høy prioritet i NRK. Også takketvære tilbakemeldingene her. Det er mange ledd i kjeden som vi ikke har kontroll over. Desverre er det nok forskjellige årsaker til problemene og de er vanskelig å gjenskape konkret ved hjelp av tester.

Derfor er det meget nyttig at dere gir tilbakemeldinger for eksempel her. I tilbakemeldingene er det også bra at dere oppgir hastighet på bredbåndet og hvilken leverandør dere har.

Benjamin, mener du at problemene bare oppstår ved bruk av Online Spotlight og ikke vha. NRK sin vanlige nett-TV?

Så langt har vi fått tilbakemeldinger som tyder på at problemene er like for vanlig nett-TV og Online Spotlight.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei Eirik

Jeg har sendt deg en PM

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan forandrer jeg aspect ratio på NRK sendingene i MCE2005? Jeg har en 16:9 TV, men widescreen video vises med en stor svart ramme rundt hele bildet (typisk uzoomet letterboxed). Synes også at 4:3 materiale ser veldig rart ut, bildet er mer firkantet (sammenpresset horisontalt) en det skal være. Jeg ender opp med å strekke det ut manuelt på tv-innstillingene for å få det til å se normalt ut.

Til slutt lurte jeg på hvorfor det ikke er en "Tilbake"-knapp i hovedmenyen i NRK Spotlight. Er dette en design-glipp?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Hvordan forandrer jeg aspect ratio på NRK sendingene i MCE2005? Jeg har en 16:9 TV, men widescreen video vises med en stor svart ramme rundt hele bildet (typisk uzoomet letterboxed). Synes også at 4:3 materiale ser veldig rart ut, bildet er mer firkantet (sammenpresset horisontalt) en det skal være. Jeg ender opp med å strekke det ut manuelt på tv-innstillingene for å få det til å se normalt ut.
    Henger meg på dette spørsmålet. Kjører med 1280x720 oppløsning mot projektor, men får ikke strukket selve tv-bildet på noe vis.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at en kan skifte aspect ratio med tastekombinasjonen CTRL SHIFT Z. La denne til fjernkontrollen min, noe som fungerer greit. Likevel synes jeg letterboxed materiale blir zoomet for mye inn (for mye overskanning) og problemet med 4:3 materiale er der fortsatt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du en MCE-fjernkontroll trykker du på knappen som heter "i (more)". Da får du opp en meny der "Zoom" er et valg dersom du har 16/9-skjerm og har sagt fra til MCE at du har 16/9-skjerm. Velger du Zoom i denne menyen kan du bytte mellom fire forskjellige Zoom-modus.

Når det gjelder 4/3 så skal dette være riktig dersom du har satt opp skjermen riktig i MCE. Skal dobbeltsjekke at vi ikke har kodet noe med den klassiske square-pixel-feilen.

Generelt:
    Mye av 16/9-materialet som ligger i nett-TV er desverre kodet i 4/3 med letterbox. Vi har nå begynt å kode i ekte 16/9 slik at kvaliteten blir best mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Videokvalitet og ujevn avspilling:

Opplever dere fremdeles store problemer med ujevn avspilling?

Vi har nå aktivert en del tiltak som skal bedre problemet.

Alle tilbakemeldinger mottas med takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får følgende feil når jeg prøver NRK OnlineSpotlight. Alle andre virker.

MCE sier at serveren ikke svarer eller at min proxy er feil. Med browsing til:
    www7.nrk.no/onlinespotlight får jeg:

Server Error in '/OnlineSpotlight' Application.
    --------------------------------------------------------------------------------

Runtime Error
    Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
    <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
    </configuration>

Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
    <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
    </system.web>
    </configuration>

Noen som kan hjelpe?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Legolover
    Får følgende feil når jeg prøver NRK OnlineSpotlight. Alle andre virker.

MCE sier at serveren ikke svarer eller at min proxy er feil.
    Sliter med det samme selv, så jeg henger meg på dette spørsmålet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde problemer med dette i går kveld og i dag tidlig selv, men ting ser da ut til å være i orden nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.
    Kluet er vist ikke å gi seg når man får feilmelding
    Etter 7-8 forsøk på rappen, ser jeg nå Tre Brødre sketsjer . :razz:
    (logget meg også inn hos nrk.no + enablet popups på MCE PC'en, men tror ikke det hadde noe å si.)
    Blir vel mer stabilt etterhvert...

Hakker litt i bildet, men lyd og synk er OK.
    Bildekvaliteten er sånn passe VHS. 1200b/s hadde nok tatt en del artifakter.
    Har NGT bredbånd på 2.6MB/s, men litt slapp CPU (AMD XP1700)

Siste: ikke alltid det nytter og prøve på nytt og på nytt og på ........
    Er rett og slett ikke stabilt. Virker som om det virker hakket bedre i en Internet Explorer sesjon på MCE PC'en enn inn i Media Center.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

meeNorway

Veit ikke om dette er riktig sted å poste dette, men jeg gjør det likevell...

meeNorway er et plugin til meedio som gjør det mulig å se nrk nettv gjennom meedio. I tillegg støtter pluginet VGTV, og radio i fra P4 og Kanal24.

Har du meedio anbefaler jeg dette sterkt. Jeg har selv brukt meeNorway noen dager selv og er meget fornøyd.

Det eneste jeg har å utsette på er de samme problemene som ellers er i NRK nettv, bildet henger seg, men lyden fortsetter. Men det virker faktisk som om problemene er mindre her enn i iexplorer, men kansje dette er bare tilfeldigheter.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirikso
    Videokvalitet og ujevn avspilling:

Opplever dere fremdeles store problemer med ujevn avspilling?

Vi har nå aktivert en del tiltak som skal bedre problemet.

Alle tilbakemeldinger mottas med takk!
    Etter å ha benyttet NRK Online Spotlight regelmessig i tiden etter innlegget ditt må jeg desverre nevne at tjenesten ikke er merkbart forandret. Video starter bra opp, men begynner å hakke som nevnt tidligere etter rundt 10 minutter. Eneste muligheten er å starte hele media player på nytt, bare å starte og stoppe videoen virker ikke. Det samme gjelder også NRK nett-tv.

Selve NRK Online Spotlight grensesnittet i MCE har også blitt merkbart tregere den siste tiden. I tiden rett etter tjenesten var på plass gikk navigeringen i menyene mye raskere.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    I tiden rett etter tjenesten var på plass gikk navigeringen i menyene mye raskere.
    Det har nok sin naturlige forklaring; det er flere som bruker tjenesten nå, og serverne er ikke helt "skalert" riktig ennå Hmmmmmmm.....

P.S. Eirik er på ferie en liten stund til fremover, bare sånn at dere vet hvorfor han ikke svarer...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yepp, jeg er på ferie - men er av den syyyke typen som tar med seg laptop'en på ferie også.

Er ikke spesielt aktiv på nettet, men sjekker mail. Og denne tråden abonnerer jeg på...

Er fremdeler takknemlig for tilbakemeldinger! Vi jobber med saken enda. Både når det gjelder ytelse og når det gjelder overvåking slik at vi skal kunne ha kontroll på hvor flaskehalsene ligger.

Scirocco:
    Din tilbakemelding blir videreformidlet direkte til de som IKKE er på ferie... :-)

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •