Linker fra MCE norsk til SF, NRK osv.. for bruk i Meedio?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Linker fra MCE norsk til SF, NRK osv.. for bruk i Meedio?

Lurer på om noen har web linker til Media Center optimaliserte sider på f.eks SF, NRK, TV2, Filmarkivet osv som brukes i MCE? Bruker selv Meedio og lurer på om det går an å bruke disse direkte i Meedio også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette lurer jeg også fryktelig på
    Hvis noen her har MCE 05 norsk så burde det være mulig å finne ut av linkene, selv om selve skjermbildet ikke tilatter høyreklikk-egenskaper.
    Finnes et program som heter URLSnooper som finner ut av sånt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For NRK-tjenesten vil ikke en direkte-URL hjelpe deg. Du vil bli automatisk videresendt til en side som forteller at du må ha MCE for å bruke denne tjenesten.

Dette har vi ikke gjort fordi vi ikke ønsker at alle skal få tilgang. Vi har gjort det fordi tjenesten rett og slett ikke vil virke dersom du ikke har MCE. Vi har valgt å benytte en del spesiell MCE-funksjonalitet i vår tjeneste.

Siden 95% av tjenesten er vanlig HTML, CSS og Javascript vurderer vi selvsagt å lage en versjon som vil kunne fungere fint i Meedio, BeyondMedia og MediaPortal også.

Når jeg kommer på jobb på mandag skal jeg poste en artikkel på MCE-bloggen til NRK der jeg spør om folk er interessert i NRK Online Spotlight for andre platformer. Da får dere muligheten til å kommentere og foreslå!

MCE-bloggen finner dere her:
    http://www.nrk.no/informasjon/blogg/

(eirikso som har postet dette er altså Eirik Solheim, prosjektleder for NRKs MCE-satsning. Jeg ser på dere som bruker forumet her som deler av våre viktigste brukere og har planer om å lytte til hva dere har å si!)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke noen her med MCE innstallert da som kunne snoopet url'ene til alle disse andre Online Spotlight tjenestene? Sånn som sf, hovedsida til tvnorge, ++ alt hva det måtte være? Og post dem her...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert en ganske standard sjekk av browser type. Slik som sony har for PSP updatesene (siden network update peker til). Så hvis man sniffer hvem adresse den peker til og sjekker hva/hvordan MCE identifiserer seg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •