Tråløst eller Coax fra PC til steroanlegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tråløst eller Coax fra PC til steroanlegg?

Lurer fryktelig på hva jeg skal gjøre nå. Nå bor jeg i en liten leilighet og pcen står under 3 meter fra stereoen min. Så jeg bruker en optisk kabel for lyd og en vga kabel for bilde fra pcen. Jeg bruker pcen til stort sett alt som har med lyd og bilde og gjøre. Men nå skal jeg altså flytte, og kjæresten er ikke så gla i ideèn om at pcen skal stå på stua. ihvertfall ikke så nære som den står nå
    Har sett litt rundt på nettet etter legere kabler, men finner ikke lengere optiske kabler enn 3 meter (finnes det lengere?). Vga kabler går det vel ann og få lengere. Så tenkte jeg på coaxial kabler. Blir det like bra? blir det mye signaltap med det? Og så er det jo trådløse muligheter, men det har jeg ikke veldig stor tro på etter hva jeg har lest av tester og sånt. Apple sin airPort for trådløs lyd ser ikke så værst ut, men da vil jeg fortsatt mangle bilde. :sad:
    Men Coax kabler kan man jo få i uante lengder. Kanskje det går med en på lyd, og en på bilde?? :?:
    Noen som har noen synspunkter?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd ut diverse trådløse varianter uten hell.
    Ikke bra nok kvalitet. Finn noen kabler som passer isteden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mm... tenkte meg det ja. takk for svar :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optiske kabler kan du få i metervare hos f.eks Elfa http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.p...o&dok=4407.htm og passende kontakter.

De har også kabler i 5 og 10m lengde.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har jeg sev kjøpt og den fungerer utmerket. Bruker 10 m billig kabel til forsterkern og jeg hører ikke forskjell på denne løsningen og optisk rett i forsterkeren (jeg bruker Quad ELS63 høytalere). Er litt imponert over digitallyden rett ut av min iMac.

http://cgi.ebay.com/Digital-Coax-to-...QQcmdZViewItem

Ops. dette er fra coax til optisk, men han selger adapteren du trenger

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig har jeg det siste året benyttet Pinnacle ShowCenter 200 for å få lyd og bilde fra PCen i overetasjen til oppsettet i stua. Rent kvalitetsmessig for både bilde og lyd har jeg lite å utsette. ShowCenter 200 har HDTV-støtte (dog benytter jeg det fortsatt mot CRT-TV (36" Panasonic) og digital lydutgang. Enheten søtter både kablet og trådløst nettverk.

Det er imidlertid noen ulemper med Pinnacle-saken. Programvaren er ganske ressurskrevende på PCen -- i hvert fall om man har mye mediefiler. Grensesnittet er kanskje heller ikke så optimalt for håndtering av ganske store mengder mediefiler. Skal DVD kjøres via denne, vil jeg tro at det kan være litt probelematisk å bruke WLAN i en del tilfeller (802.11g 54Mbps er støttet, men i praksis sitter man ikke med slike hastigheter). Bemerk at dekoding av lyd fra DVD ikke vil skje før i din dekoder (separat, eller integrert i receiver/forsterker -- det er ingen DD/DTS-prosessering i enheten, noe som strengt tatt kan være en fordel).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltek selger Supra optiske kabler i opptil 15 meters lengde. Ganske stive prisen men.. Vil anbefale optiske kabler mellom PC og reciever da det kan komme mye rare spenninger fra PCen ved oppstart samt at dårlig jording kan føre til piping/susing i høyttalerne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •