offisiell tråd for Windows Media Center Edition (generelt)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 173
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

offisiell tråd for Windows Media Center Edition (generelt)

Her kan man komme med inntrykk og spørsmål angående WMC.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil anbefale alle som er interessert i media center til å huke tak i ett ekemplar av HjemmePC sin spesial om dette. meget lærerikt.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg overhodet ikke skjønner med MCE er hvorfor de må lage et helt nytt OS. Hvor du må igjennom driveroppdateringer og kompabilitetsproblemer, når du bare kunne ha lagt dette som et program til XP som nå begynner å fungere bra. Skal du kun ha en PC som HTPC uten å kunne spille så kan du bruke MCE, men skal du kunne spille og bruke PC kompatibel programvare så hadde jeg aldrig turt å installere MCE, Har prøvd det mange ganger, men samme sak. Masse kompabilitetsproblemer.

Det finnes en haug av andre løsninger. Feks Firefly og Imon fjernkontrollene. Her følger det med ypperlig programvare som jeg ikke kan se stå tilbake for noe MCE kan gjøre.

Ikke missforstå meg nå, jeg er ingen Linux fanatiker eller Windows hater, men jeg skjønner faktisk ikke vitsen med dette? Noen som er enige?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i mine øyne vil en stue PC med WMC konkurrere voldsomt mot DVD/HDD opptakere også.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fint initiativ Jørn!

Jeg var nylig på en opplæring hos Microsoft på MCE, og selv om jeg fra før var svært skeptisk, har mye av skepsisen nå forduftet etter jeg har fått se hvor fin løsningen egentlig kan være. Ikke minst programfunksjonen for TV var utrolig imponerende, og støtten for bruk av ønsket mpeg-encoder er også veldig greit.

Den store utfordringen ligger i å konstruere en løsning som kombinerer lavt støynivå med ytelse som takler HD-avspilling. Min PIV 2,6 m. GeForce 6600 og 1 GB minne er langt fra tilstrekkelig mot HD (fungerer fint på DVD og vanlig mpeg2 selvsagt), så det er snakk om store kraftreserver det er behov for!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fullt navn på MCE er Windows XP Media Center Edition. MCE er standard XP med nokre tillegg for å støtte EPG, tidsstyrte opptak etc. Desse tillegga går som tjenester i XP (eit par stykke om eg ikkje hugsar feil). Dersom du stoppar desse, skal XP fungere som normalt.

-------------
    Leon

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Det er flere vesentlige endringer i MCE som ikke XP vil ha. Eksempelvis er støtten for umiddelbar oppstart av PCen (som en DVD-spiller) ikke noe vanlig XP vil kunne oppgraderes til, kun tilgjengelig på service pack II MCE så vidt jeg har forstått.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kan dette OS'et fungere som vanlig XP også, med de fuksjonene man trenger for vanlig pc bruk?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, det er helt og holdent XP-kompatibelt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Det er flere vesentlige endringer i MCE som ikke XP vil ha. Eksempelvis er støtten for umiddelbar oppstart av PCen (som en DVD-spiller) ikke noe vanlig XP vil kunne oppgraderes til, kun tilgjengelig på service pack II MCE så vidt jeg har forstått.
    Regner med du sikter til det nye stand-by-nivået som kommer med Intels Viiv-brikkesett. Dette er et nivå som ligger mellom dagens ventemodus (stand-by) og dvalemodus (hibernate). MCE kan våkne til opptak fra ventemodus, men ikke dvalemodus. Når Viiv kommer er det støtte for opptak fra det nye "stand-by"- nivået i MCE 2005 rollup 2 (en service pack) som selvsagt er med den norske versjonen. Men altså: dette er funksjonalitet som det ikke finnes hardware til enda! PC-en vil oppleves som avslått akkurat som i dvalemodus, men vil altså kunne våkne til opptak.

Ang. driverkompatibilitet er det ikke noe å frykte. Mediasenteret er et grafisk skall utenpå en XP som funksjonalitetsmessig ligger mellom Home Edition og Professional Edition. Generelt er en XP-driver en XP-driver, men pass på å bruke Media Center-spesifike drivere på skjermkort og TV-kort. Bruker man i tillegg sertifisert hardware og DVD-dekoder trenger man verken å frykte stabilitets- eller kompatibilitetsproblemer. Se http://www.microsoft.com/windowsxp/m...erlisting.mspx for komplett liste.

Gleder meg stort til EPG-en slippes (antakelig samtidig med den offesielle lanseringen lørdag, men jeg håper før).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men finne det ikke ganske mange muligheter med S1-S4? Jeg mener at mitt hovedkort kan skru av alt utenom spenning på ram, og dermed "våkne opp" veldig kjapt??

mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, det er helt og holdent XP-kompatibelt!
    Er det XP Home edition, eller Pro?

(trenger et par funksjoner fra pro-versjonen)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, skal vel prøve det ut..

Slik jeg har tenkt det er å ha kjøpe en liten raid hd på 40gb for å legge windows xp på en partisjon, og windows media center på en annen partisjon. I tilleg har jeg fra før en 250 gb harddisk, som bare skal brukes til filmer, og en 160gb til spill og installerte programmer. Jeg tror jeg kommer til å kjøpe en 250gb hd til som lagring av spill og video.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg kunne tenkt meg å få svar på var følgende:

- sammenlignet med Medio og andre systemer for HTPC, hvilken er enkelst å sette opp, best i forhold til muligheter osv
    - kan man kjøre windvd, zoomplayer, ffdshow osv gjennom microsofts system? Hvis ikke er det rimelig håpløst spør du meg da Mediaplayer er en av de dårligste spillerne i pc verden.
    - blir det å komme like mange plugins og støtte f.ex opp mot MAME og lignende slik som på Medio og andre lignende programmer?
    - er man nødt til å følge microsofts tyranni i forhold til hvilken hardware som er støttet og ikke (med andre ord hvem som gidder å betale ms for å bli "støttet")

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tha Sims
    Tja, skal vel prøve det ut..

Slik jeg har tenkt det er å ha kjøpe en liten raid hd på 40gb for å legge windows xp på en partisjon, og windows media center på en annen partisjon. I tilleg har jeg fra før en 250 gb harddisk, som bare skal brukes til filmer, og en 160gb til spill og installerte programmer. Jeg tror jeg kommer til å kjøpe en 250gb hd til som lagring av spill og video.
    Ikke no forsøk på dissing eller noe, men "en liten raid hd" ? Raid er jo to harddisker som enten kjøres som en (slags speiling) eller hvor to harddisker utnyttes som en ved at hastigheten teoretisk dobles ved at begge skriver og leser annenhver bit. Kanskje du tenker på de ultraraske raptor diskene eller en SCSI harddisk men raid får du nok ikke uten 2 stk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tjeh
    Er det XP Home edition, eller Pro?

(trenger et par funksjoner fra pro-versjonen)

Det er verken eller.
    Mediasenteret er et skall som ligger utenpå en XP-versjon som i funksjonalitet ligger mellom Home og Pro, sies det. Hva er det du trenger? Kan jo sjekke det ut på min MCE-PC når jeg kommer hjem.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TH
    Det er verken eller.
    Mediasenteret er et skall som ligger utenpå en XP-versjon som i funksjonalitet ligger mellom Home og Pro, sies det. Hva er det du trenger? Kan jo sjekke det ut på min MCE-PC når jeg kommer hjem.
    Den må kunne meldes inn i et AD-domene. Der AD ikke har med lyd å gjøre

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan sjekker jeg dette da? Guide meg i Pro, så skal jeg sammenligne på MCE.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TH: Kontrollpanel-> system -> computer name -> "To rename this computer or join a domain click change." -> Change. Her kan PRO være med i en workgroup eller et domain.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah..selvsagt! Kan ikke Home Edition det altså? Mener å huske at MCE kan det, men skal sjekke for sikkerhetsskyld siden jeg kjører workgroup selv.

Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •