offisiell tråd for Windows Media Center Edition (generelt) - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9
Viser resultater 161 til 173 av 173
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Egentlig litt usikker på hvilket TV-kort som er best for deg som har paraboltuner. For de som har kabel-tv pleier jeg å anbefale Hauppage PVR150, som er et greit kort med hardwarebasert mpeg2-dekoder og som støtter MCE. Det funker selvsagt med paraboltuner også, men det er mulig det finnes et bedre alternativ.

Innstallasjon av et sånt kort er temmelig rett-fram ja, dessuten følger det med bruksanvisning. Drivere følger med de respektive PC-komponentene og ikke MCE. Det jeg mente med skjermkortdrivere var at ATi og nVidia lager drivere som er spesialtilpasset MCE, som kan lastes ned fra deres hjemmesider. Disse installeres i stedet for standarddriverne.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hauppauge! WinTV-PVR-150MCE PCI, Tv-kort m/radio, MCE, Retail - ditte her f.eks?ser jeg får med fj.kontroll også da. det passer meg ypperlig

hvordan kobler jeg parabol tuner i forhold til dette her da? ser ut som der bare er scart utgang jeg kan bruke fra Strong 8700- tuneren.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har snakket med en som mener at jeg må ha hardwaredekoder på tv-kortet mitt. sann det ikke skal gå treigt. noen som vet om det er det på dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...&view=detailed, visst ikke, har dere noen anbefalinger i den prisklassen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev over har PVR150 innebygget mpeg2-encoder (det samme som du kaller hardwaredekoder). For å koble det til tuneren benyttes en overgang mellom scart og s-video.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay. takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes jo paraboltunere for PC (DBV-S kort) som nå fungerer i MCE, jeg har bestilt meg det selv, Techno Trend S-1500 med CI modul for CAM. Etter hva jeg har hørt og lest så skal dette fungere finfint med Canal Digital iallefall.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Som jeg skrev over har PVR150 innebygget mpeg2-encoder (det samme som du kaller hardwaredekoder). For å koble det til tuneren benyttes en overgang mellom scart og s-video.
    Jeg har en UPC STB og har forsøkt å ta signalet ut via scart med overgang til s-video, men får kun et svart/hvit bilde med feil størrelseforhold inn til MCE. Kan det være den overgangspluggen som ikke støtter dette?

Veldig irriterende dette, da jeg vet at kvaliteten er bedre med bruk av STB.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Madmax33
    Jeg har en UPC STB og har forsøkt å ta signalet ut via scart med overgang til s-video, men får kun et svart/hvit bilde med feil størrelseforhold inn til MCE. Kan det være den overgangspluggen som ikke støtter dette?
    Sannsynligvis sender ikke tuneren din ut s-video over scart, kun kompositt. Sjekk om det finnes noen innstillinger i tuneren for å svitsje over til s-video.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Sannsynligvis sender ikke tuneren din ut s-video over scart, kun kompositt. Sjekk om det finnes noen innstillinger i tuneren for å svitsje over til s-video.
    Eneste innstilling man har der er et valg mellom PAL og Høy Kvalitet (tror dette er rgb-signal). Må vel krype til korset og bruke kompositt tenker jeg. Har hørt andre si at dette fungerer greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av Madmax33
    Eneste innstilling man har der er et valg mellom PAL og Høy Kvalitet (tror dette er rgb-signal). Må vel krype til korset og bruke kompositt tenker jeg. Har hørt andre si at dette fungerer greit.
    Stemmer dette? Har problemer med det samme. Fint å høre fra noen som har UPC STC selv. Jeg prøver å kjøre SCART fra UPC STC til S-Video på PC'en og DVI fra PC til HDMI på AVR2807 som igjen skal sende HDMI til plasma-TV. Får ikke bilde...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at i Mediacenter så er det windows sin mediaplayer som tar seg av avspilling av filmer,musikk osv, eller kan en konfigurere dette selv slik at feks zoomplayer starter iso filer, mediaplayer clasic tar avi osv...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Er det slik at i Mediacenter så er det windows sin mediaplayer som tar seg av avspilling av filmer,musikk osv, eller kan en konfigurere dette selv slik at feks zoomplayer starter iso filer, mediaplayer clasic tar avi osv...
    Som default er det Mediaplayer som er integrert som avspiller ja, men personlig bruker jeg Theatertek sin avspiller i MCE. Tipper ZoomPlayer også skal fungere greit, men legger vekt på at jeg ikke har testet det.

Kan sjekke senere, men jeg mener Theatertek står til å ta DVD-filmer hos meg, og andre typer film blir tatt av mediaplayer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question vista wmc og dvd på hd

Jeg har lagt noen av mine dvd filmer på hd.
    Men jeg for ikke spilt dem på wmc vista.
    Disse er ripa ukomprimert slik at jeg får med alt på filmen, det er ikke iso filer.
    Grunnen til at jeg hal lagt de på hd er at jeg har flere pc`r hjemme som jeg har tengt og spille de på eks. Stua Hjemmekinon og på rommene til mine barn, da slipper platene og bli slitt og jeg slipper og miste plater.
    Og nå har jeg oppgradert pc`n på stua. Men jeg for ikke spilt rippene.
    HJELP!!

Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •