offisiell tråd for Windows Media Center Edition (generelt) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 173
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Grimstad
    Det jeg har sett av HTPC til nå har vært rimelig bra skarphet, men dårlige panoreringer. Mye hakking.... Derfor har jeg enn så lenge beholdt min 575.
    Har du noen bedre erfaring med PC med MCE som avspiller til projektor?
    Selv bruker jeg siste versjon av TheaterTek som DVD-avspiller. Har ingen problemer med panoreringer. Men det skal også sies at jeg bruker den skjelden, siden det står en Denon DVD-A1XV i racket. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kvalitet på TV-signal

Har bygd MCE maskin som fungerer bra, med unntak av et par ting:

1) Er ikke fornøyd med kvaliteten på TV-bildene. Har Hauppauge PVR500, kabel (Canal Digital), Force digital dekoder og Samsung LCD-TV. Kjører S-Video fra dekoder til TV-kort. Bildene er selvfølgelig brukbare, men skjønner ikke hvorfor de ikke er like bra som hvis jeg kjører Scart fra dekoder direkte til TV. Noen tips? Er TV-kortet for dårlig, og hvilke er i så fall bedre?

2) Force fjernkontroll er rask hvis jeg kjører Scart til TV, men så fort jeg konfigurerer S-Video på Scart-utgangen blir den treg. Noen som har fått til dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om man kan laste ned Norsk lokaliseringspakke til Media Center Edition på Microsoft sine sider? Har engelsk versjon, men skulle gjerne hatt norsk..

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ett spørmål jeg gjerne skulle hatt svar på før jeg evt tar en nærmere kikk på MCE.

Kan man legge til og ta bort menyer på "forsiden". For min del er det helt vesentlig å ta bort "My music" og gjerne legge til "My musicvideos" e.l.
    Har ikke mye peil på MCE, men har så vidt vært innom Meedio.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    (...)Kan man legge til og ta bort menyer på "forsiden". For min del er det helt vesentlig å ta bort "My music" og gjerne legge til "My musicvideos" e.l.
    Mener å huske at man kan ta bort menyer, og man kan også legge til nye med litt assistanse fra tilleggsprogramvare, f.eks. My Movies-plugin'en. Da kan du f.eks. lage et eget "arkiv" for "My music videos".

Du kan jo også lage en egen mappe for musikkvideoene dine på "my movies", så slipper du å herje med hovedmenyen, hvis ikke du synes det er for mye mas å gå to trinn inn for å finne musikkvideoene dine.

Jeg tilpasset Meedio masse tidligere, og der er det helt "fritt" mht menyer. Likte det egentlig veldig godt, men har likevel konvertert til MCE pga. "totalpakka", mer brukervennlig og en del funksjoner innebygget som ikke de andre løsningene håndterer med den samme enkelheten (hente bilder fra minnekort, programmering av tv-opptak osv). Og NEI, jeg er ikke utpreget MS fan, men MCE er den løsningen som kona mi likte klart best, og som utgjør et greit kompromiss mellom fleksibilitet og funksjonalitet Så blir det spennende å se Front Row 2.0 når den kommer, om de har nærmet seg noe som fungerer.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Har ett spørmål jeg gjerne skulle hatt svar på før jeg evt tar en nærmere kikk på MCE.

Kan man legge til og ta bort menyer på "forsiden". For min del er det helt vesentlig å ta bort "My music" og gjerne legge til "My musicvideos" e.l.
    Du finner kanskje det du trenger her:

MCE Customizer 2005 Beta 2.1

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Den store utfordringen ligger i å konstruere en løsning som kombinerer lavt støynivå med ytelse som takler HD-avspilling. Min PIV 2,6 m. GeForce 6600 og 1 GB minne er langt fra tilstrekkelig mot HD (fungerer fint på DVD og vanlig mpeg2 selvsagt), så det er snakk om store kraftreserver det er behov for!
    Nå må du gi deg Å påstå at dette er langt fra tilstrekkelig mot HD er å overdrive kraftig.

En celeron 1,4 (!) med geforce 6600GT og Purevideo spiller 1080i og 720p uten å hakke i MCE05. Dette er testet av undertegnede, selv om jeg foretrekker den p4 3,0 ghz jeg normalt sett bruker, fordi en del andre ting i MCE hakker med celeron'en. Men til hd-dekoding er det skjermkort-gpu som gjelder nå, ikke CPU...

Ref. dataspill, det er vel ingen som bruker "software rendering" i 3d-spill lenger...? Aksellerering av grafikken v.hj.a. skjermkortet er tingen. Det samme begynner endelig å skje med videorendring også...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Her tror jeg kravat til hakkfri avspilling er grunnlaget for denne uenigheten, for jeg skal ikke ha NOE lag før jeg er fornøyd. HD (og da mener jeg .ts eller annet med HØY båndbredde, du tenker ikke Windows Media "HD" her?) spiller en ikke smooth med en Celeron 1,4, det tror jeg ikke før jeg ser det!

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Messel
    Du finner kanskje det du trenger her:

MCE Customizer 2005 Beta 2.1
    Takker og bukker ser veldig interessant ut!

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her tror jeg kravat til hakkfri avspilling er grunnlaget for denne uenigheten, for jeg skal ikke ha NOE lag før jeg er fornøyd.
    Joda, sikkert noe avhengig av "øynene som ser" også, all respekt for det. Men opplever selv at det går smooth, så jeg ville ikke stusset på at det var hd i steden for dvd, om du skjønner hva jeg mener. Du får prøve en gang med tilsvarende lave specs (dog med bra gf6-skjermkort OG purevideo) og se hva du synes. Alt i researchens navn selvsagt

.ts eller annet med HØY båndbredde
    Etter det jeg vet er .ts mpeg-2, og selv med høy båndbredde (? - 9 mbit, er det høyt? Er litt usikker) er det ikke noe stress for grafikk-kortet. Faktisk var flaskehalsen ram'en, jeg strippa htpc'en ned til 256 mb ram for å sjekke, og da sleit maskina litt i starten av avspillingen. Med 512 ram fungerte det strøkent Testa med wmv-hd også (Tomb Raider 2), og det gikk også strøkent. Dette er nok lettere for maskinvaren forøvrig fordi bitraten er lavere (mindre stress på ram, cpu og harddisk), og dekodingen blir jo håndtert 100% av skjermkortet anyway.

Well.. interessant uansett! Vi får ta det videre i en annen tråd en gang...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Her kan man komme med inntrykk og spørsmål angående WMC.
    Hei har nettopp instaler wmce og har instaler alle drivernen både til sjemkort og til tv kortet hauppauge Wintv-pvr 500.

Jeg startet opp den grønne tasten og begynner å kjøre wizard for å få tv signal.

Det hele stopper når jeg skal velge et tv signal som fungerer enten en kanal s video eller kompositt.

Når jeg trykker på en av de kommer det opp i ruta til høyre : Lydenhetsfeil kan ikke vise video fordi......

Ka ska eg gjør?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her tror jeg kravat til hakkfri avspilling er grunnlaget for denne uenigheten, for jeg skal ikke ha NOE lag før jeg er fornøyd. HD (og da mener jeg .ts eller annet med HØY båndbredde, du tenker ikke Windows Media "HD" her?) spiller en ikke smooth med en Celeron 1,4, det tror jeg ikke før jeg ser det!
    Men et HD-klipp er da ikke som et spill i det hele tatt. Hadde du pratet om spill, hadde jeg vært enig, for da hadde frameraten vært høyere jo bedre pc du hadde hatt. Og da hadde jo spillet gått "smoothere" jo mer kraft du hadde, og det er jeg helt enig i at er veldig positivt og pent å se på. Men filmer går jo med en viss framerate, og enten klarer maskinvaren denne, eller ikke.
    Min mobileP4 2,2 bærbare med et ræva skjermkort klarer HD klipp smooth (720), men ikke 1080i klipp.
    Enten går klippet rent, eller så hakker det. Det går ikke enda glattere på en P4 3ghz med ATI X1300 enn med en P4 2ghz Radeon 9000 så lenge det går glatt på 2ghz`en.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hello folks
    Har vurdert lenge å kjøpe mej Windows Xp Media Center ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313520 ) for å teste det ut på pc`en og koble den til 360`en, funker dette bra? så til det store spørsmålet..har 2 pc`er i huset og vil gjerne innstallere det på begge 2, går det fint? noen ulemper med det?
    Takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Hello folks
    Har vurdert lenge å kjøpe mej Windows Xp Media Center ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313520 ) for å teste det ut på pc`en og koble den til 360`en, funker dette bra? så til det store spørsmålet..har 2 pc`er i huset og vil gjerne innstallere det på begge 2, går det fint? noen ulemper med det?
    Takk for svar
    Ingen ulemper med å kjøre MCE på begge maskinene siden det er vanlig XP i bunnen. Funker overraskende bra mot Xbox 360 så lenge du kjører kablet nettverk. Regn med både ventetid og hakking dersom du kjører trådløst.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i dag kommer det vel også en test av mediasenterPCer på TV2 Hjelper deg for de som er interessert
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    i dag kommer det vel også en test av mediasenterPCer på TV2 Hjelper deg for de som er interessert
    Den fikk jeg ikke med meg gitt. Hvem vant? Og finnes testen på nett?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var MPX sin mediacenter PC som vant, uten at det var begrunnet. Testen varte 1,5 minutter og inneholdt mer reklame for bladet HjemmePC enn informasjon om mediacenterPC-er.

Lurer forsåvidt også på hva slags kriterier som skal til for å kalle seg en ekspert, men HjemmePC har visstnok flere slike ansatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. jeg har noen spm som jeg hadde håpt å fått noen svar på.

jeg skal kjøpe meg en pc som er satt sammen selv. komponentene er veldig bra, og skal være mer enn bra nok for å kjøre MCE(er innstalert xp pro no)

der er bra skjermkort(256mb) intel prosessor var 2.6GHZ, 512 ram(skal hive i en 512mb brikke til) men til det store spm:

der er ikke tv-tuner eller tv kort i pcn.
    og det jeg lurer på da er hvordan vil epg og tv-titting fungere på mce? jeg har en strong parabol tuner hvor jeg har viasat og CD abonement.

kan jeg kjøre dette gjennom MCE og få opp epg og kan ta opptak, eller må jeg investere i ett tv-kort eller tv-tuner i psn? jeg har kun parabol og ikke kabel.

hadde satt veldig pris på visst det var noen som kunne hjelpe meg!?

har ett lite spm til: jeg har fått anbefalt å kjøpe ett :Logitech diNovo Cordless Desktop Notebook,tastatur/mus/remote, USB til 699,- påkomplett.no istedenfor media center tastatur, og så må jeg vel ha en MC fj.kontroll?

vil dere anbefale samme? eller skal jeg gå for mc tastatur også??

og for å få dette til å fungere, er det noe anna jeg må supplere på siden jeg ikke kjøper en ferdig mce pc?

tips taes imot med STORT takk

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha TV-kort for å kunne gjøre opptak og se TV gjennom MCE. Desverre har Microsoft av en eller annen grunn heller ikke gjort EPG tilgjengelig for oss uten TV-kort.

Microsoft har også gjort bruk av ikke-standard fjernkontroller delvis ubrukelig, så MCE-fjernkontrollen bør du definitivt ha. Har i grunn ikke satt meg inn i hvilke fordeler det MCE-tastaturet har, så der er jeg blank...

Det er ikke så veldig mye annet av hardware enn fjernkontroll og TV-kort en trenger i tillegg til standard PC-utstyr for å få en fullverdig media-PC. Bare pass på å innstaller MCE-driverne for skjermkortet samt en eller annen DVD-dekoder (ATi/nVidia/WinDVD el.).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk så mye for svaret

har du ett billig tv-kort og anbefale da? f.eks ett på komplett.no? jeg er helt blank skjønner du. det er vel en "smal" sak å hive i et tv-kort og innstalere det?

noen andre som vet om jeg "bør" ha MC tastatur, eller om det går bra med det overnevnte?

når jeg kjøper MCE lisens, følger det med drivere da? og vil de "legge" seg over de driverene som er innstalert fra før?

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •