offisiell tråd for Windows Media Center Edition (generelt) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 173
    Newcomer -Harald- sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Microsoft Remote Keyboard - fungerer ikke i MCE

Noen som vet om det er noe spesielt jeg må installere under MCE for å få denne til å virke ? Er det noen spesiell driver, eller er det en spesiell IR-mottaker en må ha ? Jeg har en Cyberlink-USB som jeg bruker...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feilmelding, vedr. drivere

Aaaaargh : Jeg får meldingen: "Skjermkortet eller -driverne er ikke kompatible med Media Center". Hva gir du meg for den ? Jeg har vanlige Radeon 9200 LE.

Dette kan da ikke være mulig !! ?

Håper noen kan hjelpe meg med dette

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Harald-
    Noen som vet om det er noe spesielt jeg må installere under MCE for å få denne til å virke ? Er det noen spesiell driver, eller er det en spesiell IR-mottaker en må ha ? Jeg har en Cyberlink-USB som jeg bruker...
    Never mind.... man trenger en egen IR-mottaker for MCE. Ganske utrolig - og ikke nok med det - det er jo ingen som har Microsoft fjernkontroll (med mottaker) på lager.... Er det mulig å få tak i denne mottakeren for seg selv ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan søker jeg etter artister og sanger med fjernkontrollen? Trykker og trykker på de numeriske tastene men det er umulig å få til å skrive bokstaver, slik en er vant til fra de numeriske tastene på mobiler. Det venstre panelet (på skjermen) som inneholder et tenkt tastatur indikerer jo at noe slikt skulle være mulig..

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alene i verden....

Sitat Opprinnelig postet av -Harald-
    Aaaaargh : Jeg får meldingen: "Skjermkortet eller -driverne er ikke kompatible med Media Center". Hva gir du meg for den ? Jeg har vanlige Radeon 9200 LE.

Dette kan da ikke være mulig !! ?

Håper noen kan hjelpe meg med dette
    Fant ut selv - har oppdatert med egne MCE-drivere.... Skjermkortet fungerer når - men TV-kortet (Sapphire ATI 550 PRO) får jeg ikke til å fungere, selv med nye drivere (!). Nok får være nok - jeg bestilte et WinTV500MCE-kort.

P.S. Er denne tråden blitt dævv ? Jeg tar meg selv i at jeg burde ha tenkt på å oppdatere driverne, men det er jo ingen som har giddet å foreslå dette på snart 2 døgn. For enkel/kjip problemformulering ?? Anybody ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cover

Hvordan laster jeg ned coverene til filmer med MCE 2005

Hvordan kan jeg få velge hvilke musikk mapper som skal vise, og hvordan kan jeg slette listen som ble scannet inn. Denne listen var helt på tryne, mange cd var delt opp i stykke vis og delt.

Er det en bruksanvisning til MCE som går litt i dybden.

Hilsen KAN , noen som har tid

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

trenger litt hjelp!

Trenger hjelp ang dvd film i MCE.

Problemet er når jeg ripper filmer til hdd med DVD Shrink og skal spille dem i MCE etter på går det ikke så bra, dvs får kun opp menyen i filmen.
    Så ser jeg i mappen der filmen ligger,
    så er det en hau med filer, video Ts eller noe tror jeg de heter.
    Hva gjør jeg galt og hvordan skal jeg få det til og virke?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

avi filer

Hei har brukt noen timer på MCE nå, og må si at det er mye å sette seg inn i.
    siste problemet nå er hvordan får jeg mce til å stable og spille av filmer som er på 2 filer uten å ha disse i forskjellige foldere.

Hilsen KAN
    Hvor kan jeg finne informasjon om MCE, litt i dybden

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Å for et MCE rot

Sitat Opprinnelig postet av kan
    Hei har brukt noen timer på MCE nå, og må si at det er mye å sette seg inn i.
    siste problemet nå er hvordan får jeg mce til å stable og spille av filmer som er på 2 filer uten å ha disse i forskjellige foldere.

Hilsen KAN
    Hvor kan jeg finne informasjon om MCE, litt i dybden
    Fy flate nåer jeg dritt lei hele MCE, samenlingnet med XBMC er dette med avi, iso, img og covere helt på steinaldernivå. Nå må folkene som lager software til XBMC komme på banen og hjelpe microsoft.
    At dette skal selges til folk som bare vil bruke programet uten å ha dette som hobby er helt på utroligt. Og enda har jeg ikke satt i TV kortet ?? huff huff.

Hilsen KAN

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kan
    Hvordan laster jeg ned coverene til filmer med MCE 2005

Hvordan kan jeg få velge hvilke musikk mapper som skal vise, og hvordan kan jeg slette listen som ble scannet inn. Denne listen var helt på tryne, mange cd var delt opp i stykke vis og delt.

Er det en bruksanvisning til MCE som går litt i dybden.

Hilsen KAN , noen som har tid
    Musikk delen av MCE er ikke jeg videre imponert over heller. For best mulig effekt av den har jeg brukt MCE til å rippe mine eksisterende CDer. Men MP3er jeg hadde før har jeg holdt langt unna. Men for å fjerne indeksert musikk må du inn i MediaPlayer. Det er der musikk biblioteket ligger. MCE bare peker til mediaplayer sin. Det er også der du sette opp innstillinger for å rippe musikk og slikt.

Cover til dine filmer...mener du rippa filmer eller hva? Jeg bruker noe som heter My movies for å indeksere mine offline og online filmer. Da får du cover og sånt. Søk i googel etter "my movies for MCE" så finner du hjemmesiden til en dansk fyr som lager dette.

AKIRA

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mce

Sitat Opprinnelig postet av AKIRAx27
    Musikk delen av MCE er ikke jeg videre imponert over heller. For best mulig effekt av den har jeg brukt MCE til å rippe mine eksisterende CDer. Men MP3er jeg hadde før har jeg holdt langt unna. Men for å fjerne indeksert musikk må du inn i MediaPlayer. Det er der musikk biblioteket ligger. MCE bare peker til mediaplayer sin. Det er også der du sette opp innstillinger for å rippe musikk og slikt.

Cover til dine filmer...mener du rippa filmer eller hva? Jeg bruker noe som heter My movies for å indeksere mine offline og online filmer. Da får du cover og sånt. Søk i googel etter "my movies for MCE" så finner du hjemmesiden til en dansk fyr som lager dette.

AKIRA
    Ja etter å ha brukt My movies til å finne cover og omtale så det ganske bra ut, helt til jeg ikke fant programet igjen i MCE. obs i skrivende stund tror jeg at jeg vet hvorfor.

Det undrer meg at medisenteret til Xboxen er blitt så utrolig bra samenlingnet med MCE.

Men det er vel som med alt annet, må bruke litt tid på dette så blir det nok bra.

Hilsen KAn

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt enig i all kritikken. Produktet er ufullstendig og lite konfigurativt. Som nevnt tidlegere hadde jeg håpet at det gikk an å bruke MCE til å se web-tv sammen med EPG, opptak osv. Men nei, det er laget for analoge tv tunere i 2005( TOTUSENOGFEMFORF**N). Har installert Meedio som er mye bedre, men ikke helt perfekt det heller, men her er mulighetene for konfigurering mye bedre. Bruker MCE tastaturet sammen med Meedio, men når jeg trykker på the greeen button og de andre snarveiene åpnes MCE, så jeg skulle gjerne visst om det går å avinstallere MCE og behplde XP-pro?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Valg av media center...

Sitat Opprinnelig postet av joav
    Er helt enig i all kritikken. Produktet er ufullstendig og lite konfigurativt. Som nevnt tidlegere hadde jeg håpet at det gikk an å bruke MCE til å se web-tv sammen med EPG, opptak osv. Men nei, det er laget for analoge tv tunere i 2005( TOTUSENOGFEMFORF**N). Har installert Meedio som er mye bedre, men ikke helt perfekt det heller, men her er mulighetene for konfigurering mye bedre. Bruker MCE tastaturet sammen med Meedio, men når jeg trykker på the greeen button og de andre snarveiene åpnes MCE, så jeg skulle gjerne visst om det går å avinstallere MCE og behplde XP-pro?
    Hei..
    Jeg vurderer å kjøpe meg media center.Hva vil du/dere annbefalle.Har sett Cinet sitt mediac.Ser brukbart ut.Pris på ca.14000kr.
    Vil gjerne ha tilbakemeldinger..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke gjør det, jeg lover deg at du kommer til å trege.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette blir bare tull. selv om du ikke fikser dette så betyr ikke det at ikke de fleste andre gjør det. skal definitivt ha meg dette selv etterhvert.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MCE er helt konge, og jeg bruker det hver eneste dag. Klar anbefalning fra min side. Hvis en ikke har erfaring med PC-bygging er en ferdig MCE-PC det klart beste alternativet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mce

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    MCE er helt konge, og jeg bruker det hver eneste dag. Klar anbefalning fra min side. Hvis en ikke har erfaring med PC-bygging er en ferdig MCE-PC det klart beste alternativet.
    Om du synes MCE er konge så skulle du teste XBMC og se hva du vil kalle det.

Hilsen KAN

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har problemer med å få lyd i Media Center Edition (windows media player 10) ved avspilling av DVD. Noen som vet hvor jeg kan laste ned codec til media player. Finner utrolig nok ikke dette på microsoft.com. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jo, jeg har lest det du skriver i DVD og Hjemmekino og er fascinert av MCE. Det du ikke skriver noe om er hvor bra en PC med MCE er til å spille av DVDer, evt. ferdig rippede på HDen.
    Det jeg har sett av HTPC til nå har vært rimelig bra skarphet, men dårlige panoreringer. Mye hakking.... Derfor har jeg enn så lenge beholdt min 575.
    Har du noen bedre erfaring med PC med MCE som avspiller til projektor?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er grunn til å minne om at Microsoft i utgangspunktet ikke har laget MCE for at folk skal bygge og konfigurere maskiner selv. MCE som operativsystem er UTELUKKENDE et OEM-produkt, og MS vil at man skal kjøpe en ferdig oppsatt og konfigurert maskin fra noen som yter service og support. Kommer over mye surmuling her inne som har med hjemmebygg og feilkonfigurering å gjøre. Bygger du MCE-PC selv, blir det garantert knoting (for noen av oss er dette halve moroa). Hvis du kjøper fra en PC-produsent får du noe som funker rett ut av boksen. Så enkelt er det.

Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •