offisiell tråd for Windows Media Center Edition (generelt) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 173
    Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ...Jeg fikk inn TV2 Zebra i går, via ekstern satelitt-boks (husker ikke ordrett hva valget mitt var)... men uansett virker det som at det varierer en del hva folk får til her ja. Savnet en del kanaler ifm mitt Canal Digital abonnement...

F.eks. Disney-kanalene osv...

Eller.. JEG savner dem ikke, men det gjør ungene...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Media Centre Extender

Er det noen som vet om Linksys Media Centre Extender vil fungere mot norsk versjon av MCE?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AKIRAx27
    Noe mystisk er det enda....
    ... Har kabel tv i min gård via UPC.
    ... På guide oppsette valgte jeg unmapped analog cabel, den gikk online lastet ned det jeg anntar er guide info. Så begynte den å søke etter "services". Den søker og søker og søker og jeg ser prosentene går opp til 100. Services found 0
    ... hadde da nettopp hatt 17 kanaler. Trykte jeg på Live TV nå...ikke noe!! Alt var borte.
    Jeg opplever tilsvarende. Hadde 17 kanaler. Etter oppsett av guiden er kanaler redusert til 14. Søking etter services gir ikke noen flere. Hvor ble det av kanalene jeg hadde? F.eks SV1 og SV2 er borte.
    Er det mulig å manuelt legge inn kanaler når jeg vet kanalnummer / frekvens?
    Er det mulig å manuelt gi navn til kanaler som kommer opp som Unknown?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis MCE ikke greier å søke opp alle kanalene dine, kan du sikkert gjøre slik jeg gjorde med den opprinnelige engelske versjonen. I den opprinnelige MCE-versjonen stemte nemlig ikke frekvenstabellen i XML-filen tuningoverrides, og måtte redigeres manuelt for at jeg skulle få inn alle UPC-kanalene mine.

Sjekk opp med kabel-TV-leverandør hvilke frekvenser det er snakk om (UPC har listen liggende på hjemmesiden). Åpne deretter mappen "ehome" i Windows-mappen. Ta backup av filen tuningoverrides.xml. Høyreklikk filen i ehome-mappen og velg rediger. Skriv inn frekvensen på den kanalen som MCE ikke finner i en av entryene under Norway.

Er litt usikker på hvordan dette går nå som EPG er oppe, men så lenge du har backup av den opprinnelige tuningoverrides-fila er det jo verdt et forsøk. Før redigerte jeg de 16 første entryene (jeg har 16 kanaler) i den rekkefølgen jeg ville ha kanalene og slettet resten. Dermed søkte MCE opp kanalene kjappere, og jeg slapp å redigere kanalrekkefølgen etterpå.

Når det gjelder navngivning av "unknown" kanaler som ikke har guideoppføring, fikk jeg til dette i helga, men nå funker det ikke....hrmpfh..

Produsent rep.
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Melding fra Microsoft: EPG, kanaler m.m.

Hei,

Det meste av det som etterspørres er fullt mulig og jeg har selv gjort dette senest i går hjemme hos en bekjent uten problemer og uten bruksanvisning. Jeg vil legge inn en eksakt beskrivelse straks jeg får tid om:
    * Hvordan manuelt legge inn navn på kanal hvor EPG mangler
    * Hvordan mappe kanaler mot EPG
    * Hvordan sikre at EPG er fullt oppdatert med alle tilgjengelige kanaler
    * hvilke kanaler hvor vi leverer EPG

Vi har ikke implementert automatisk mapping av kanaler. Dette vil først komme for kabel og satelitt-leverandører, men vil aldri være 100% for bakkesendte signaler (det er 27.000 sendere i Norge, så jobben med å sikre automatisk mapping av disse er tilnærmet umulig). Erfaring foreløpig er den treffer riktig på en del kanaler men ikke på alle. Har du en set-top boks, må manuell mapping påregnes siden vi foreløpig ikke har full oversikt over standard kanaloppsett fra de forskjellige leverandørene.

Vi leverer foreløpig ikke EPG for MTV i Norge. Ifølge mine kolleger skyldes dette at MTVs sendeskjema i Norge ikke er harmonisert med andre land, men EPG kommer også for MTV, uten at jeg kan si når.

Dersom dere savner viktige kanaler kan jeg anbefale TvOnTime tjenesten i Online Spotlight som har EPG for 70 kanaler og gjør det mulig å programmere opptak over internett (PC eller mobil).

Jeg har ellers mottatt noen personlige meldinger fra forumet - kult! Fortsett med det, så jeg har mulighet for å yte litt personlig service til avanserte brukere i ledige stunder.

Mvh. Microsoft v/ Fredrik

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johanfg
    Hei,

Det meste av det som etterspørres er fullt mulig og jeg har selv gjort dette senest i går hjemme hos en bekjent uten problemer og uten bruksanvisning. Jeg vil legge inn en eksakt beskrivelse straks jeg får tid om:

Vi har ikke implementert automatisk mapping av kanaler. Dette vil først komme for kabel og satelitt-leverandører, men vil aldri være 100% for bakkesendte signaler (det er 27.000 sendere i Norge, så jobben med å sikre automatisk mapping av disse er tilnærmet umulig). Erfaring foreløpig er den treffer riktig på en del kanaler men ikke på alle. Har du en set-top boks, må manuell mapping påregnes siden vi foreløpig ikke har full oversikt over standard kanaloppsett fra de forskjellige leverandørene.

Vi leverer foreløpig ikke EPG for MTV i Norge. Ifølge mine kolleger skyldes dette at MTVs sendeskjema i Norge ikke er harmonisert med andre land, men EPG kommer også for MTV, uten at jeg kan si når.

Dersom dere savner viktige kanaler kan jeg anbefale TvOnTime tjenesten i Online Spotlight som har EPG for 70 kanaler og gjør det mulig å programmere opptak over internett (PC eller mobil).

Jeg har ellers mottatt noen personlige meldinger fra forumet - kult! Fortsett med det, så jeg har mulighet for å yte litt personlig service til avanserte brukere i ledige stunder.

Dere bør kontakte LYSE AS - Leverandør av fiberoptikk, for å få kanalutvalgende deres, samt hvilken kanal dette er mappet til.
    Lyse leverer TV via fiberoptikk over hele landet -en stor og voksende aktør.
    Lyse bruker settop bokser med faste kanalvalg. Fiber-ethernet(UDP) inn i setopboks.

Signalene sendes som MPEG2 via IPV6 tror jeg. Håper at til neste år når neste versjon av MCE/VISTA kommer at kopibeskyttelse etc er løst, slik at dere kan åpne for å motta streamet TV inn i mediacenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TH
    Hvis MCE ikke greier å søke opp alle kanalene dine, kan du sikkert gjøre slik jeg gjorde med den opprinnelige engelske versjonen. I den opprinnelige MCE-versjonen stemte nemlig ikke frekvenstabellen i XML-filen tuningoverrides, og måtte redigeres manuelt for at jeg skulle få inn alle UPC-kanalene mine.
    Har tatt en titt på XML filen nå. Og det første som møter meg er dette:

<MCETuningOverride version="2" subversion="7">
    <TuningSpaces>
    <AnalogTVTuningSpace Id="31" UniqueName="Netherlands Cable" MinChannel="1" MaxChannel="491" DefaultFormat="PAL_B" InputType="Cable">
    En annen sak er at filen ble oppdatert sist 14.07.2005

Mao rollup 2 har ikke gjort noe med fila, og da heller ikke det siste jeg har gjort nå.

Fila inneholder hundrevis av kanal lister, så jeg er VELDIG usikker på hva man faktisk kan redigere. Jeg har UPC selv. Hvis du også bor i oslo. Så kan jeg vel i teorien kopiere din fil. Tar selvfølgelig backup av min egen først.

Men jeg stusset litt over at filen sier jeg har TV i Nederland...

AKIRA

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question bildekvalitet

en dvd kjører vel på 720 linjern så til dvd avspilling så blir vel ikke bilde bedre med en htpc, det er vel kun til hd avspilling det er fordel med htpc eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    en dvd kjører vel på 720 linjern så til dvd avspilling så blir vel ikke bilde bedre med en htpc, det er vel kun til hd avspilling det er fordel med htpc eller?
    Det har vel mer med skjermen å gjøre enn maskinen du spiller av på..

pluss jeg tror du er i feil tråd.

AKIRA

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

En seriøs begrensning med MCE slik jeg ser det er støtten for interne DVB/CI løsninger.

Er det noen som vet om dette noe som er i kjømda?

Tom

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Evig diskusjon det der Eddie...

Mange mener at en riktig oppsatt HTPC vil gi deg DVD kvalitet tilsvarende langt dyrere DVD spillere.

Tom

Produsent rep.
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guideoppsett

Etter å ha frisket opp guidehukommelsen er dette min kokebok-oppskrift for de som har set-top boks.

1) scann for kanaler og sett opp IR i.h.t. veiviser
    2) last ned guide for unmapped analog
    3) Gå inn i "Rediger kanaler" i innstillinger - TV - TVguide. Fjern først merking for de kanalene i guiden dere ikke har, så blir det enklere senere. Velg "rediger tall", marker de kanalene dere har og tast inn korrekt kanalnummer for din set-top boks.
    4. For de kanalene hvor EPG ikke er levert, Velger du "Legg til kanaler" i TVguide-innstillingsmenyen. Velg "Legg til kanal" og tast inn kanalnummer og navn.

Steg 3 og 4 bør ikke ta mer enn totalt 10 minutter for ca 30 kanaler totalt.

Fredrik

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plug 'n' play?

Etter å ha frisket opp guidehukommelsen er dette min kokebok-oppskrift for de som har set-top boks.

1) scann for kanaler og sett opp IR i.h.t. veiviser
    (...)
    Steg 3 og 4 bør ikke ta mer enn totalt 10 minutter for ca 30 kanaler totalt.

(...)
    Fredrik
    Fint nok, hacke litt XML filer og sånt. Ikke noe problem for de på mitt kunnskapsnivå. MEN, og det er et STORT MEN: Alle de som kjøper "plug 'n' play" MCE bokser og forventer at de skal fungere slik de blir lovet "på boksen", kommer til å frike ut. Tenker kanskje spesielt på de "over 40" som har sett seg ut "alt-i-ett" løsningen til QPV (40" LCD + MCE PC inebygget), og de som kjøper MCE-boks på Elkjøp (når den tid kommer).

Dere kan da ikke gi ut "halvferdige" løsninger der brukerne må mekke selv?

Hadde dette vært en bil, og såpass mye måtte ordnes av bilkjøperen etter kjøpet for å få bilen i "kjørbar" stand, ville det nok blitt mange hevede kjøp.

Jeg er selvsagt klar over at MCE er et nisjeprodukt (enn så lenge), men for å komme over nisje-statusen må noe gjøres med kvalitetssikring og forenkling. Slik det er nå, blir det alt for "halvferdig"...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Venter i spenning på disse punktene. Jeg har ikke ikke noe parabol eller noe sånn boks som i siste tråden din...bare vanlig kabel fra UPC.

AKIRA

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mangler EPG data via tuner-boks?

Hei!

Har satt opp min satelitt-tunerboks mot MCE05, fått opp nesten alle kanalene (lagt til de siste selv).

MEN, jeg får overhodet ikke opp noe EPG på oversiktssiden ennå. (se bilder).

Hvis jeg klikker på kanalene til venstre på oversikten får jeg noen ganger opp detaljert EPG, noen ganger ikke, varierer litt fra kanal til kanal og tid på døgnet.

Noen som har samme problem, evt forslag til løsning?

Vedlegg 1.jpg: slik ser det ut
    Vedlegg 2.jpg: slik burde det være

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan streame tv kanaler med pålogging?

Jeg er testkunde hos consoll.no som leverer alle Norske og fremtiden mange utenlandske kanaler over bredbånd. Kanalene streames i 1800 kbit. Når jeg limer inn linken i media player mms://194.19.112.172/nrk?WMCache=1 spør den etter bruker navn og passord. Men å få dette til i MCE er ikke mulig. Har installert plug-in WEBMEDIA fra mcesoft.nl, men den virker ikke med url som trenger passord. Har også prøvd forsjellige varianter av link som f.eks. mms://194.19.112.172/nrk?WMCache=1;username=yourusernamehere;password=y ourpasshere, men uten hell. Er det noen der ute som kan hjelpe meg. Jeg må også få sagt at jeg mildest talt ble veldig skuffet over dette produktet. Det kan da ikke være meningen at folk skal ta inn analoge kanaler/signaler i et software produkt fra år 2005. Det er f.eks ikke mulig å ta opp stream eller få epg linket mot kanaler som streames. I dag er det jo mulig å få 8 mbit linje f.eks fra Banetele til en billig penge(dobbelt så raskt som Lyse). Det må jo også være høyaktuelt for lyse kunder å streame kanaler direkt inn i MCE. Dette er jo som å kjøpe VHS spiller, men bare dyrere og mye vanskeligere å få til å virke, hvis det da er mulig å det til i det hele tatt.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joav
    ... Det er f.eks ikke mulig å ta opp stream eller få epg linket mot kanaler som streames. I dag er det jo mulig å få 8 mbit linje f.eks fra Banetele til en billig penge(dobbelt så raskt som Lyse). ...
    Tja. Lyse leverer da 4/4, 10/10 og 50/25 Mbit.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MCE Rollup2 og standby

Hei

Jeg kjører Engelsk versjon av Windows MCE 2005 m/ Rollup2 + tilleggspatcher.
    Har følgende problem etter innlegging av Rollup2 patch:

PC'n våkner til liv som den skal (fra standby) ved opptak eller EPG nedlasting.
    Den går dog ikke tilbake til standby etterpå.

Dette startet som sagt etter Rollup2 patching.

Har noen andre dette problemet, og aller helst løsning ? :?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hakking in WMCE

Hei,
    har hatt engelsk versjon i 1,5 år, og det har funka bra (ikke hatt EPG), så oppdaterer jeg det som skal (rollup2 etc).

Følgende skjer:
    1. Tvbildet begynner å hakke. Får inn alle kanaler og epg mm, men hvert 10sek gjør bildet et lite hopp. Noen som har en god forklaring på hva jeg må gjøre? Det er utrolig frustrerende! Dette skjedde ikke med den gamle versjonen.
    2. Dvd-driver. Må man instalere driver for dvd i tilegg til wmce? Noen som vet av freeware på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smilla2005
    Hei

Jeg kjører Engelsk versjon av Windows MCE 2005 m/ Rollup2 + tilleggspatcher.
    Har følgende problem etter innlegging av Rollup2 patch:

PC'n våkner til liv som den skal (fra standby) ved opptak eller EPG nedlasting.
    Den går dog ikke tilbake til standby etterpå.

Dette startet som sagt etter Rollup2 patching.

Har noen andre dette problemet, og aller helst løsning ? :?
    Nix, min går i stand-by igjen og den. Har du sjekket power-innstillingene i kontrollpanelet om de ble endret etter rollup 2-installeringen?

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •