offisiell tråd for Windows Media Center Edition (generelt) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 173
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne tråden omhandler Windows Media Center.

Vennligst hold tema.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettverksegenskapene i Windows XP Media Center Edition skulle derfor være on topic? Hvis ikke får du ha oss unnskyldt, AK. Våger meg uansett på å rydde opp i problematikken til tjeh en gang for alle:
    Jeg fant dette om workgroup/domain på msdn.microsoft.com: computers running Media Center 2005 can participate only in network workgroups; they cannot join a Windows Server domain.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problem TH.

Forøvrig har jeg lest at det ligger en strippet XP i bunn. Noen som kan bekrefte dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strippet versjon er fullstendig feil. En ting som i hvert fall er sikkert er at du kan gjøre alt av vanlige PC-oppgaver på XP Media Center Edition 2005 som du kan gjøre på XP Home Edition. Men som vi altså har funnet ut av, mangler en del mer avanserte funksjoner fra XP Professional Edition.

Mange lurer sikkert også på om man kan oppgradere fra Home eller Pro til Media Center Edition. Det kan man ikke. Det trengs en fersk MCE 2005-installasjon eller evt. en oppgradering fra MCE 2004.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var godt å høre. Regner også med at det er en smal sak å bytte imellom de to grensesnittene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kludrer jeg fælt her, men ja. Det er enkelt. Beveg musa og det kommer fram minimer, gjenopprett ned/maksimer og lukk-knapper oppe i høyre hjørne som på alle programmer. Selve mediasentergrensesnittet startes fra "the green button" på fjernkontrollen eller på startmenyen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Det er flere vesentlige endringer i MCE som ikke XP vil ha. Eksempelvis er støtten for umiddelbar oppstart av PCen (som en DVD-spiller) ikke noe vanlig XP vil kunne oppgraderes til, kun tilgjengelig på service pack II MCE så vidt jeg har forstått.
    Dette er ikke avhengig av OS, men fjernkontroll med feks VFD panel hvor det gåtr en egen kabel inn i 20/24 pin connector på HK, en egen kabel som powerswitch kabelen som normalt går inn på hovedkortet, konples inn i VFD panelet, hvor da en tredje kabel fra VFD panelet går ned på power switch på hovedkortet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er helt og holdent XP-kompatibelt!
    Dette har ikke jeg erfart. Finnes mye programvare og spill som ikke funker og da må du feks oppdatere grafikkortdrivere som er spesialdesignet for MCE og det har vist seg å ikke være så vellykket

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...da har du nok problemer med ikke-kompatibel maskinvare (f.eks. til 3D), ikke MCE...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Norsk EPG

Sitter med Engesk ver. av MCE 2005.
    Vil den norske EPG virke (er det bare å kjøre wizzarden 15/10 ??)
    Hvordan setter man enkelt opp internett radio (Radio1, p4 osv.) i grensesnittet ?
    Er ellers veldig fornøyd med MCE fikk det i April. P4 3,2 1 GB ram og 250 GB disk

Thomas

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...da har du nok problemer med ikke-kompatibel maskinvare (f.eks. til 3D), ikke MCE...

Har prøvd dette ut på masse maskinvare, MEN nå fikk jeg akkurat inn den norske versjonen inn døra. Skal prøve litt mere med denne framover. Tviler vel på at denne er bedre men det må prøves.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Ikke no forsøk på dissing eller noe, men "en liten raid hd" ? Raid er jo to harddisker som enten kjøres som en (slags speiling) eller hvor to harddisker utnyttes som en ved at hastigheten teoretisk dobles ved at begge skriver og leser annenhver bit. Kanskje du tenker på de ultraraske raptor diskene eller en SCSI harddisk men raid får du nok ikke uten 2 stk.
    Tenkte på paptor.
    Skrev litt for rask.. tak for rettelsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zanka
    Sitter med Engesk ver. av MCE 2005.
    Vil den norske EPG virke (er det bare å kjøre wizzarden 15/10 ??)
    Hvordan setter man enkelt opp internett radio (Radio1, p4 osv.) i grensesnittet ?
    Er ellers veldig fornøyd med MCE fikk det i April. P4 3,2 1 GB ram og 250 GB disk

Thomas

Javisst vil den norske EPG-en virke på engelsk versjon. Det skal bare være å kjøre wizzarden på lørdag. Husk også å få med deg rollup 2 (Emrald) som gjør MCE mye mer stabilt. Den blir tilgjengelig på Windows Update hvis den ikke allerede er på plass der. Rollup 2 er inkludert i den norske versjonen fra starten av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EPG og Online Spotlight gikk live kl 06.00 i morges! Alle skeptikerene bør sjekke ut Online Spotlight-tjenestene. NRK og TV2 blir nok svært populære vil jeg tro...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EPG funker ikke hos meg :(

Kjørte i full fart hjem fra jobben, gledet meg som en gris, men hva skjer..EPG funker ikke
    Samme melding som jeg har fått i hele år.. "TV program listings are not avaliable for your country or region"
    Online Spotlight funker (NRK,TV2 osv.)
    Hva skjer men EPG ?? er det problemer med Engelske ver. av MCE

Thomas

Newcomer -Harald- sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Styring av MCE med progr. fjernkontroll

Haddde noen løst denne nøtten for meg, så blir jeg en glad mann ! ;

Jeg ser at man kan kjøpe IR-baserte "MCE-fjernkontroller" som en kan styre dette operativsystemet med. Jeg har en Nevo SL som jeg gjerne skulle hatt IR-koder til med nettopp denne hensikten. Noen som vet hvordan jeg kan løse dette ? Evnt. kjøpe en billig MCE-fjernkontroll som jeg kan kopiere IR-signalene fra ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zanka
    Kjørte i full fart hjem fra jobben, gledet meg som en gris, men hva skjer..EPG funker ikke
    Samme melding som jeg har fått i hele år.. "TV program listings are not avaliable for your country or region"
    Online Spotlight funker (NRK,TV2 osv.)
    Hva skjer men EPG ?? er det problemer med Engelske ver. av MCE

Thomas

Jippi det funka etter at rollup 2 ble lagt inn....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

offisiell tråd for Windows Media Center Edition

Håper vi kan samle erfaringer, problemer og løsninger i denne tråden.

Min erfaringe så langt:

Jeg instalerte rollup 2, kjørte ekstra updaten etterpå. Så fikk jeg under spotlights NRK Og alt det der.

Kjøre oppsette for guides. Da fikk jeg to valg.
    Unmaped analog cabel
    unmaped digital cabel
    Vel, allerede her har de miste 90% av vanlige brukere. Hva velger man, og hva betyr valgene man gjør?

Jeg valgte først analog cabel for jeg har ikke noe digitalt som jeg vet om. Da fant den 18 TV stasjoner. Alle "unknowned". Det var jo litt nedtur. Helt til jeg skjønte at jeg manuelt måtte mappe en kanal opp mot de kanalene guiden har lastet ned.

Så jeg begynte å gjøre det. Så kom jeg til Cartoon network...nei..den var ikke i lista dems, så kom jeg til MTV...neeei..den var ikke i EPG lista... Det var en 5 - 6 kanaler den ikke hadde. Som får meg til å ha en mistanke om at EPG lista er fra Telenor og Canal digital kabel nettverket. Men den hadde ikke VOICE music channel heller.

Selv har jeg UPC i min gård.

Så jeg kjørte hele wizzarden på nytt og valgte digital kabel. Da fant den alle minus TV 2 Zebra kanalen....så noe muffins er det. ikke lastet EPGen ned noen flere kanaler.

Så prøvde jeg "ad missing channels" funksjonen. Stort mer kryptisk funksjon skal du lete lenge etter!! Du kan skrive inn navnet på en kanal, og så angi et kanal nr for den. Er det nr du vil den skal ha på fjernkontrollen, eller er det frekvensen den sender på? Står det ikke noe om. Men uansett hva slag nr du taster inn, så velger den noe annet. Jeg skrev 7, og det ble 21.

Så nå er jeg litt usikker egentlig. Må vi vente på en patch til, eller har jeg gjort noe veldig galt et sted??

Hva er andre sine erfaringer på dette området?

AKIRA

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tjeh
    Den må kunne meldes inn i et AD-domene. Der AD ikke har med lyd å gjøre
    Du kan melde en MCE maskin inn i et domene, men det MÅ gjøres under installasjonen og kan ikke endres senere. Det vil si at du må enten ha et nettkort som er støttet på standard installasjons CD'en eller lage en spesialversjon med driver for nettverkskortet.

Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •