Bluescreen ved bruk av DVD spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bluescreen ved bruk av DVD spiller

Dette er vel kanskje et litt spesiellt spørsmål som heller burde vært stilt på hw.no, men allikevel:

Problem: Ved forsøk på bruk av DVD spiller (BenQ 1610) til filmer eller forsøk på brenning (sette inn tom plate) går PC'n i blue screen og restarter. Ved lesing av CD på samme DVD spiller fungerer alt greit. Har 3 stk HD, og en DVD brenner koblet til HK, alt er IDE. Har forsøkt å endre fra master til CS på spilleren, men det samme skjer.

Har også prøvd med en helt ny Philips DVD spiller, men det samme skjer.

Har forresten lagt inn ZP, ffdshow, dscaler4, dcsler5, som virker fint alt sammen. Lesing av DVD fra HD fungerer også fint.

DVD spilling virket fint før jeg la inn nevnte programvare og koblet til 2 HD ekstra.

Har forresten et OS til liggende på en av HD'ene, som altså ikke bootes på. kan det være det som spiller meg et puss?

Hvor kan problemet ellers ligge? Windows? Annen programvare? Hardware konfigurasjon?

Det hadde vært fint å finne/løse feilen uten å begynne på nytt!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet litt videre på dette nå. Tror problemet ligger i at BIOS'en igjenkjenner spilleren som en CD spiller. Får det opp når jeg har endret maskinvare før Windows lastes.

Vet ikke helt hvprdan jeg skal angripe dette....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noter ned hva som står på blåskjermen. Ofte er den driveren som er problematisk nevnt. Du kan muligens finne meldingen igjen i eventloggen.

Hardware: Napp ut de unødvendige diskene for å se om det fortsatt er et problem.

Software: Siste servicepack + oppdateringer fra windowsupdate. Sjekk om produsenten av dvd-spilleren har drivere som kan lastes ned. Sjekk om produsenten av hovedkort og IDE-kontrolleren har drivere som kan lastes ned. Installer disse. Sjekk om det finnes oppdatert BIOS til hovedkortet. Installer denne hvis den finnes.

Oppgrader til siste skjermkort-driver. Dette burde ikke spille noen rolle, men buggete skjermkort-driver har ført til de utroligste problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Har vel egentlig gjort alt dette. BIOS for HK er nyeste. Tenkte å flashe firmware for DVD spiller men fikk ikke lastet ned noe fra BenQ sin side i går.

Har SP2 og siste oppdateringer fra Windows også. Bruker en skjermkortdriver for en annen skjerm enn projectoren, da PT AE700 ikke leveres med noen driver, og Plug and play driver i Windows bare ga VGA oppløsning.

Uansett - jeg gav etter hvert opp denne Windows installasjonen, byttet tilbake til den gamle virus befengte disken, og vips, så virket i hvert fall DVD spilelren igjen.

Tror kanskje da at det enkleste vil være å reinstallere Windows allikevel for å få den første disken til å bli bra igjen.

Problemet kan vel ikke ha noe med at jeg fulgte Mastiff sin guide på hw.no for å sette opp ZP og FFdshow, men brukte i farten en nyere ffdshow versjon enn den fra August 2004?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •