Ser dette ut som en grei htpc ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ser dette ut som en grei htpc ?

Skal bygge meg min første htpc og lurer på hva folk mener om følgende utstyr:
    Asus P5WD2 Premium/Wifi-TV/D, I955X, ATX Socket-775, Wifi TV-Card, DVB-T,PCI-Ex16

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 1024MB PC5400 Kit w/two matched CM2X512-5400C4 Dimm's

intel Pentium 4 650 3.4GHz Socket LGA775, 2MB, EM64T, BOXED m/vifte

Cooler Master Stacker Kabinett Black/Silver (Uten Strømforsyning)

Zalman Vannkjølingsett Reserator1 Plus Socket A/478/464/754/939/940

Asus GeForce 6600 256MB Silencer EN6600,PCI-Express, Tv-Out/DVI-I, Retail

Seagate Barracuda 7200.8 300GB IDE ATA/100 8MB 7200RPM

Har planer om å bruke den mot PJ og TV, eventuelt kjøpe et ekstra skjermkort siden for tilkobling til TV (scart/RGB). Htpc`n skal også kobles til parabol (CD) utstyr til dette får jeg kjøpe siden. Virker dette som en grei Htpc? og er Zalman utvendig kjøling å anbefalle? Takker for svar...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som utmerkede hardware-valg du har gjort der. Jeg vil kanksje ha byttet ut harddisken med nyeste Western Digital 320GB, men bare siden den er bittelitt kjappere og bittelitt roligere (i følge storagereview og TomsHardware).

Dersom WD er flere hundrelapper dyrere tror jeg det er hips om hap. Det er ikke veldig stor støyforskjell.

WD ligger mellom Samsung P120 og disken du har satt opp støymessig.

Resten er top notch!

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er alt bestilt og skal hentes i dag.....Gleder meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke kjølepunkter fulgte med? Kan du kutte alle viftene i boksen ved å bruke vannkjølingssettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fulgte med kjøler for CPU og VGA, får eventuelt kjøpe en kjøler for "Northbridge". Har ikke fått testet ennå, slitter litt med å få montert pc`n, legger inn en melding når det pc`n er klar.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bruke TV-kortet som følger med hovedkortet? Jeg vil vel si at dette er et kort greit nok for å se TV på PCen, men ikke noe jeg ville ha dytta inn i en HTPC.

Forresten er dette et meget godt hovedkort ellers. Støtter vifteregulering på alle kontakter om det skulle være aktuelt å benytte seg av. Selv om du her har vannkjøling, så blir det en viss varmeutvikling i kabinettet -- bl.a. fra hovedkortet (brikkesett, spenningsregulatorer m.m.).

På den andre siden vil jeg kanskje si at dette hovedkortet er "overkill" for HTPC. Selv i versjon uten TV-kort (koster vel da ca. 1 900 kr -- kjøper du et i945P-kort til tusenlappen har du 900 kr å bruke på f.eks. lydkort).

I stedet for vifteløst grafikkort kan det ha vært en ide å kjøre vannkjøling på grafikkort også når du først har vannkjøling. Dette Zalman-settet er vifteløst, men det er en viss summing fra pumpa.

Samsung P120 er litt mer stillegående, og raskere på en del områder. Dog, finnes kun opptil 250 GB. Bemerk at Samsung spesifiserer at deres disker skal tåle driftstemperatur på opptil 60 grader, mens WD sier 55 grader for sine.

Newcomer colaboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clasm
    Bemerk at Samsung spesifiserer at deres disker skal tåle driftstemperatur på opptil 60 grader, mens WD sier 55 grader for sine.
    Jeg har kun WD disker og er svært fornøyd med dem, har alltid syntes de har hatt meget god ytelse og greit støynivå. Men i en HTPC hvor støy og varme er 2 svært vesentlige faktorer, så ville jeg valgt Samsung disken basert på at de er enda litt stillere at de tåler høyere varme. Vi vill jo ikke at viftene i HTPC`en skal gå raskere en de absolutt må..

Håper du blir fornøyd med investeringen du har gjort!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •