Ultimate HTPC? Chord - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Meget sant. Lyd fra HDD vil enkelt slippe ut av boksen. Det er derfor du kanskje bør ha en slik i tillegg: http://www.atechfabrication.com/prod...ss_storage.htm

Jeg planlegger i hvert fall åå kjøpe begge dersom det blir aktuelt...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er vitsen i en slik boks da? Sett i feks 2 stk 500GB Sata2 disker fra samsung med 16MB Cache. Da har du 1 terrabyte lagringsplass i PCen. Takler du ikke støyen fra disse så har du vel et personlig problem med å være overfølsom for støy. Men da kan en jo lure på hva slags projektor som skal gå stillere enn dette.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok, disc'ene fra Samsung er meget stillegående. De er likevel ikke lydløse. Dersom jeg skal ha PC'en stuen ønsker jeg ikke å høre denne, selv hvis jeg forsøker. For meg vil en slik boks være optimal...

Newcomer -Harald- sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Hush Technologies

Dette er den beste, gutta ! Jeg har hatt den i ett år - dønn stille. Ikke mer å si om denne saken....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Greit nok, disc'ene fra Samsung er meget stillegående. De er likevel ikke lydløse. Dersom jeg skal ha PC'en stuen ønsker jeg ikke å høre denne, selv hvis jeg forsøker. For meg vil en slik boks være optimal...
    OK, men hva slags projektor har du? Den må da vel være mer støyende enn htpcn din?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Harald-
    Dette er den beste, gutta ! Jeg har hatt den i ett år - dønn stille. Ikke mer å si om denne saken....
    Hvor fikk du tak i denne?

Newcomer -Harald- sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Hvor fikk du tak i denne?
    Jeg bestilte den fra Tyskland. Det er en kar som selger disse i Sverige også, men prisene er ikke bedre.

http://www.hushtechnologies.com/

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    OK, men hva slags projektor har du? Den må da vel være mer støyende enn htpcn din?
    For øyeblikket og i hvert fall en stund frem i tid har jeg Panasonic AE700. Den støyer jo mer enn en rolig PC gjør. Poenget med at den skal være lydløs er like mye at den skal brukes som musikkserver for hele leiligheten. Derfor kommer den til å stå på svært mye og da ønsker jeg ikke å høre den... Jeg synes dette er verd å betale noen kroner ekstra for. Jeg har enda til gode å se en bedre løsning enn A-tech kabinettet (dersom pris ikke er viktig).

Det er forskjell mellom en stillegående PC og en lydløs PC. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med en som "kun" er stillegående dersom jeg bare skulle brukt den sammen med projektoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei LL, kjøpte du A-Tech?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondlk
    Hei LL, kjøpte du A-Tech?
    Nei, det ble nok aldri slik. Da jeg begynte å regne på den endelige prisen så fant jeg ut at det ble litt for kostbart for min del. Jeg var ikke klar for å legge så mye penger i en PC-løsning og valgte å prioritere andre ting. Jeg kjøpte heller aldri noen HTPC, men det vurderer jeg fremdeles fortløpende.

Jeg mener fremdeles at det ikke er noen kabinetter som kan måle seg med A-Tech sine når støynivået er det aller viktigste. Vannkjøling av typen Zalman Reserator kan måle seg, men jeg er skeptisk til å plassere det i nærheten av dyre hi-fi komponenter. Jeg har også ved flere anledninger vurderte HDD kabinettet med plass til 4 harddisker. Spesielt RAID løsningen deres er fascinerende, men denne kan ikke lenger kjøpe løst. Den er nå overtatt av Infrant. Jeg mistenker at den boksen er så og si 100% lydløs, selv med 4 harddisker i full sving.

Jeg kom egentlig til den konklusjonen at jeg har mulighet for å flytte PC inn i annet rom og får dermed ikke problemer med støy når jeg spiller musikk. Det som frister mest nå (når det gjelder digital musikk og HTPC) er en Squeezbox eller Sonos løsning med en eller annen NAS server tilkoblet. Det er befriende å ikke trenge å tenke på PC i det hele tatt. Testen av Transporter i nyeste Hjemmekino gir også mersmak.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LL,

mener du at RAID ikke lenger er en integrert del av A-Tech?

Trodde hele poenget med den 4x-boksen fra A-Tech var mulighet for å kjøre RAID (0, 1, 5) fra S-ATA diskene?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondlk
    LL,

mener du at RAID ikke lenger er en integrert del av A-Tech?

Trodde hele poenget med den 4x-boksen fra A-Tech var mulighet for å kjøre RAID (0, 1, 5) fra S-ATA diskene?
    Du kan kjøpe kabinettet som støtter 4 harddisker og bruke RAID fra et hovedkort med RAID støtte. Det jeg mener er at det samme kabinettet med innbygget RAID/NAS støtte ikke selges separat lenger. Tidligere ble dette også solgt løst. Nå er det Infrant som har overtatt akkurat denne løsningen. Den er da blitt dyrere og leveres med HDD'er.

Edit: Ellers er det ikke noe problem å kjøre vanlig raid med 4x-boksen.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •