Prosessorvifte, os-valg, og drivere til Hauppage

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosessorvifte, os-valg, og drivere til Hauppage

Hei igjen.
    Da har jeg satt sammen de delene som nevnt i et annet innlegg, og det gikk rimelig greit. Har riktignok problemer med å få plass til Vapochill prosessorvifta i kabinettet. Den stanger faktisk såvidt i taket. En annen ting med denne vifta er at den virker litt for løs, selvom jeg tror jeg har klart å feste den så godt det lar seg gjøre. Jeg er også usikker på om kjølepastaen som var på vifta skal stivne og "lime" fast vifta på prosessoren, eller om det er greit å ta den helt av for å prøve å feste den på nytt. Anyone?

Prøvde først å installe MythTV Knoppix, men denne hang når jeg skulle installere videokilder. Har derfor lagt inn Windows XP pro, for i det minste å kunne teste all maskinvare før jeg evt. prøver meg igjen på Linux.

Det er iMon vfd og fjernkontroll som følger med Silverstone-kabinettet, men er dette kompatibelt med Win MCE? Jeg kunne tenkt meg det nye trådløse tastaturet til MS, men dette krever visst at jeg har MCE kompatibel IR-mottager og evt. MCE installert. Stemmer dette?

Jeg kjøpte Hauppage PVR500 i OEM-versjon og sitter uten noe som helst av drivere eller programvare for å bruke tv-kortet. Hvor og hvordan kan jeg skaffe det?

Med godt håp om hjelp fra mer invidde.

Mvh, Firecrest

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å svare på ett av spørsmålene, iMon er kompatibel med Win MCE. Du trenger riktignok å programmere noen av knappene på egenhånd, men det burde være en smal sak. For mer info sjekk ut www.soundgraph.com

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig viktig at CPU kjøleren sitter godt fast! Ta den av og fest den på nytt.... kjølepastaen skal ikke på noen måte "lime" fast cpu'en, men hvis du tar av kjøleren bør du ta på ny kjølepasta.... Regner med at det fulgte med en mini tube, hvis du har brukt korrekt mengde kjølepasta skal det være mAsse igjen;-)...

For å begrunne: CPU kjøleren må sitte klin inntill, ellers får du svært dårlig varmeoverføring.. har du for mye kjølepasta får du for dårlig varmeoverføring, har du for lite vil ikke metallet sitte godt nok sammen (små "glipper" mellom cpu og kjøler) og du får dårlig varmeoverføring...

Du tar poenget...:-P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva du enn gjør så ikke bytt til MCE og kjøp MSRemote Keyboard. Testet dette i dag etter mye styr med IR enhet. Når jeg til slutt fikk det til å virke så satt jeg bare og ristet på hodet og lurte på hvorfor i heite helsike de bruker IR?? Satt i splitternye batterier, men likesåforbasket så må du peke tastaturet mot ir mottakeren. Dette holder ikke mål. I tillegg så styres det mye med drivere og problemer med MCE. Har du Silverstone kabinett, Imon fjernkontroll og XP Pro og feks Di Novo Notebook desktop fra Logitech så er du dekket. Og det fungerer ikke minst. Men MS tastaturet var meget lekkert, det skal de ha. Men hvorfor ikke Radio eller bluetooth!!!!!!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av super_kalle2
    Det er veldig viktig at CPU kjøleren sitter godt fast! Ta den av og fest den på nytt.... kjølepastaen skal ikke på noen måte "lime" fast cpu'en, men hvis du tar av kjøleren bør du ta på ny kjølepasta.... Regner med at det fulgte med en mini tube, hvis du har brukt korrekt mengde kjølepasta skal det være mAsse igjen;-)...

For å begrunne: CPU kjøleren må sitte klin inntill, ellers får du svært dårlig varmeoverføring.. har du for mye kjølepasta får du for dårlig varmeoverføring, har du for lite vil ikke metallet sitte godt nok sammen (små "glipper" mellom cpu og kjøler) og du får dårlig varmeoverføring...

Du tar poenget...:-P
    Jepp!
    Tusen takk for tipset. Skal prøve å få den av og feste den en gang til. Men det fulgte ikke med noen pastatube, ettersom sokkelen var ferdigsmurt. Ellers tror jeg forsåvidt den sitter helt inntil, så lenge jeg ikke prøver å lee på ribba/vifta. Forslag til pasta jeg bør kjøpe?

Firecrest

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Firecrest
    Jepp!
    Tusen takk for tipset. Skal prøve å få den av og feste den en gang til. Men det fulgte ikke med noen pastatube, ettersom sokkelen var ferdigsmurt. Ellers tror jeg forsåvidt den sitter helt inntil, så lenge jeg ikke prøver å lee på ribba/vifta. Forslag til pasta jeg bør kjøpe?

Firecrest
    Arctic Silver er vel det som er mest populært

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nødvendig med MCE for Hauppage PVR-500?

Har lett litt mer etter drivere, og synes det ser ut som man faktisk må ha MCE for å kunne bruke Hauppage pvr-500? Da hadde jeg nok aldri kjøpt kortet i såfall, og synes er rart at kortet har vært anbefalt så varmt mange steder...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •