Artifacts i Windows...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Trancton sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Artifacts i Windows...

Når jeg skal ha HTPC'en på projektoren får jeg oftere og oftere (nå hele tiden) et bilde som er helt fucka... Det vil si at jeg ser windows og det i bakgrunnen, men i forgrunnen er det blinkende forstyrrelser (artifakter) over hele skjermen. Det pleide å løse seg ved en reboot, men nå er det permanent... Hva som er det som forårsaker dette, og hvordan kan jeg løse det? Det pleide tidligere å komme etter en stund dersom jeg ikke brukte HTPC'en, men bare lot den stå på... Det ser ut til å gjelde DVI utgangensamt S-video som går mot TV'en...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekka grafikkortet om det får ordentlig kjøling? Slikke rare ting kan oppstå du har minnefeil på grafikkortet eller om det ikke får nok kjøling.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja skal det skal være mer enn nok med kjøling til kortet, testet det forøvrig på en vanlig monitor med den konvensjonelle 9-pins VGA kabelen, samme problem der også... Merkelig, er det bare til å bite i det sure eplet og kjøpe nytt skjermkort?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tippe det er skjermkortet som er gåent ja.. Ville testet med et annet skjermkort dersom du har mulighet til det. Dersom det faktisk er skjermkortet og du har hatt tilstrekkelig kjøling i kabinettet og ikke modifisert kortet på noen måte ville jeg heller levert det tilbake i butikken fremfor å kjøpe nytt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tenkt på å formatere maskinen? (slette alt og installere OS på nytt)

Min erfaring er at det er 90% sjanse for at det bare er noe bug med windows-installasjonen. I de siste 10% er det som regel feil med hardwaren, det kan være lurt å feilsøke ved å se om du kan få lånt deg f.eks. et skjermkort hos noen andre, for det er ikke sikkert det er det det er feil med.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, har bare et PCI-E skjermkort og det vil ikke funke i HTPC'en. Tar å stikker ned på Datakjeden og kjøper et kort i morgen, tester det i maskinen, funker det vet jeg at det er skjermkortet, om det ikke hjelper leverer jeg bare skjermkortet tilbake... Ønsker ikke å formatere om ikke nødvendig da installasjonen er rimelig fersk... Skjermkortet ble kjøpt for en god del år siden, kjøpte det i det det kom på markedet så tviler på det gjelder noen garanti for det enda, er likevel ikke så dyrt for nytt tilsvarende skjermkort... Takk for svar uansett folkens!

Forresten; hvilket skjermkort anbefales til en HTPC til rundt 1000,- helst ikke mye over... Har allerede TV-tuner kort...

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

strøm...

sikker på at du har kraftig nok strømforsyning i htpc? kan ofte resultere i sprø oppførsel av pc'en..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •