PC starter ikke tilkoblet LG plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PC starter ikke tilkoblet LG plasma

Hei

Ny på forumet så jeg tenkte jeg kunne starte med å legge frem et problem jeg har :-?

Har en LG 42PX4R (ca, husker ikke om det er eksakte varenr). Når vi prøver å koble til en PC via VGA inngangen vil ikke Windows starte. PC booter normalt, men når windows skal fyre opp stopper alt opp, TV'en viser no signal, og windows starter ikke.

Mulig dette kan være noe VGA driver problemer, men har prøvd med 3 forskjellige pc'er, så er litt usikker på hva jeg eventuelt kan gjøre. PC'ene har hatt Windows XP SP1 og SP2. Alle pc'ene fungerer greit ved tilkobling til andre TV'er og
    PC-skjermer.

Har prøvd å koble PC'en til TV'en etter at PC'en har startet (vet det ikke er lurt) og da fungerer det helt greit.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge manualen skal du:
    1.koble til vga
    2.slå på pcen
    3.slå på tven
    4.velge RGB via TV/AV eller MULTIMEDIA tasten.
    5.sørgefor at oppløsningen ut fra pcen er SXGA eller lavere (altså 1280x1024/60hz)

Er du forresten helt sikker på at ikke windows kjører i bakgrunnen selv om bildet ikke vises på plasmaen? Jeg tror det vanligste problemet er at pcene starter med en oppløsning plasmaen ikke støtter/finner. Har du prøvd å slå på pcen tilkoblet plasmaen, for så å bytte kabel over til en monitor mens pcen går? Dersom du får bilde da kan det jo tyde på at plasmaen kanskje ikke detekterer signalet du prøver å sende.

Dersom du vil kan du jo laste ned powerstrip og prøve å finne den eksakte riktige oppløsningen, hvilket jeg *tror* er 1280x1024 med horisontal frekvens på 63.981 og vertikal frekvens på 60.02.

Et skudd i mørket kunne jo være å prøve å oppgradere skjermkortdriverene. Ikke sikkert det har noe å si, men det skader sjelden.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Har testet flere oppløsninger helt ned til 800X600

Har sjekket at det ikke bare er skjermen som ikke får signal. Windows fryser i oppstarten og starter ikke i det hele tatt.

Mulig TV'en har vært på hver gang jeg har skrudd på PC'ene. Får teste med avslått TV når jeg kommer hjem i dag.

-------
    edit
    -------
    Fungerte ikke med TV'en avslått heller. PC'en fryser i oppstart så lenge VGA kabelen er tilkoblet. Utrolig merkelig....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager å måtte åpne en så gammel tråd, men måtte bare fortelle at jeg har akkurat samme problem med min LG 42PM1MA. Får ikke bilde etter at "windows laster" skjermen kommer opp, virker som at pcn låser seg. Prøver jeg å koble til skjermen etter at pcn er skrudd på og går inn i skjerminstillinger, velger å sende signaler til skjermen, og trykker OK, så starter maskinen på nytt.. veldig frustrerende.. noen som har noen ideer, jeg prøver alt!

hilsen
    Jørgen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker iMac til daglig tilkoblet min LG PX4R og det fungerer helt fint. Har aldri hatt noen problemer. Det spiller ingen rolle om Plasmaen er av eller påslått når jeg starter macen (den er normalt slått på døgnet rundt).

I går skulle jeg teste en gammel PC med Win XP og hadde ikke monitor så jeg plugga inn LG og det fungerte uten noen problemer.

Har du prøvd en ny vga-kabel?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •