ombygging av ordinær pc til "stuepc"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ombygging av ordinær pc til "stuepc"

Hei
    Har fått igang min stasjonære pc med Meedio programvare og Windows Xp media Remote fjernkontroll.
    Dette fungerer veldig bra til mitt formål, dvs spille av musikk, se bilder og noe nedlastet film materiale.
    Maskinen som blir brukt til formålet er en hp7965, ca 3 år gammel maskin
    med geforce mx400 grafikk kort med s-video utgang.
    Øvrige specs er 1,5mgz /256mb ram / 80gig harddisk.
    Langt fra noen supermaskin, men funker greit til formålet allikevel.

Men... Nå som jeg har fått dette til å fungere vil jeg gjerne litt videre og det er noen punkter jeg gjerne vil ha litt tips og råd på.

(punktene er satt opp i prioritert rekkefølge)

1. Maskinen støyer endel. Hvilke vifter/komponenter bør byttes ut og hva vil dette koste?

2. Når jeg først er igang lurer jeg på om jeg like godt skal sette dette inn i et mer stuevennlig chassis men det skal ikke være for dyrt.

3. Vurderer å bytte ut grafikk-kortet med et som har komponent utgang + og evt integrert tv-kort. finnes dette, og til hvilken pris?
    Maskinen kjøres nå opp mot Panasonic PA50 via S-video
    Bildemessig er dette greit nok i og med at jeg ikke skal bruke den til film.
    Men vil det bli vesentlig bedre bilde via Komponent?

Mage spørsmål på en gang, men håper at noen av dere vil ta dere tid til å hjelpe meg litt videre med "prosjekt stuepc"

På forhånd takk.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du kan jo ta en titt på hvilke vifter som bråker mest, og vurdere å bytte de ut med større og mer stillegående vifter (spesielt cpu-vifta på litt eldre maskiner kan være en stor støykilde), vurder å bytte ut psu med et mer stillegående, og skift harddisken om den "hviner" .. da bør du være godt på vei.

Mtp. cpuvifte, så får du tak i 80mm og 92mm vifter med ribbe til bla.annet socket-a, som bråker veldig lite

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •