XBox 360 som HTPC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XBox 360 som HTPC?

Noen som har noen meninger om hvordan XBox 360 vil fungere som HTPC? Den skal ha et meget bra grafikk-kort og burde være i god stnd til å spille filer som f.ex. ligger på en server (siden HD er ganske liten på XBox). Da har man en komplett maskin med trådløs styring som burde gi svært godt bilde og lyd.

Noen som vet om det finnes noe godt Media Center programvare, noe lignende Meedio, for XBox?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sammen med en Media Center PC plassert et annet sted i huset, og da aller helst tilkoblet via kablet nett, vil Xbox 360 trolig være en utmerket stuekonsoll for mange AV-behov. F.eks. kan du benytte PCen som tuner, men la Xboxen styre opptak osv. Støtte for wmhd er det også, men støtte for divX, .ts o.l. er ikke avklart pr. dato...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som stand-alone er det et spørsmålstegn ved hvor mye ekstrautstyr man kan koble til (tv-tunere, hard-disker, skikkelig fjernkontroll etc).

Det har også vært tvil rundt hvorvidt digital bilde-utgang var mulig. I verste fall må du koble opp flatskjermen via analog komponent.

Ellers tror jeg dette er/blir en genial media-boks. Har mye mer tro på den enn mac mini. Forhåpentligvis blir den fort hacket så man stiller fritt mhp software. Ingenting er da bedre enn å kjøpe siste skrik i hardware, sponset av micrtosoft og puttet inn i en forholdsvis pen og funksjonell boks =)

mvh
    KNut

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Microsoft har selv sagt at XBox 360 skal være umulig å hacke, dvs at det ikke skal være mulig å kjøre fremmed kode eller modchippe slik som før. Det gjenstår selvfølgelig å se, men jeg vil tro det tar lenger tid med den nye boksen enn det vi er vant med fra tidligere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Microsoft har selv sagt at XBox 360 skal være umulig å hacke, dvs at det ikke skal være mulig å kjøre fremmed kode eller modchippe slik som før. Det gjenstår selvfølgelig å se, men jeg vil tro det tar lenger tid med den nye boksen enn det vi er vant med fra tidligere.
    Tja, jeg har hørt at det står 10 mill kinesere og bare venter på å få tak i en slik for å demontere den og lage modchiper

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Microsoft har også sagt at win 95/98/ME/2k/XP/XPsp2 "nå er komplett umulig å hacke." De sa vel også at xbox (1) var umulig å hacke. Historien ga dem vel litt feil de gangene...

Jeg vet om 2 ganger at slike utsagn har fått stå noenlunde :
    1) Sonys kryptering av MD/MG baserte ATRAC avspillere
    2) Sony/Philips SACD system

Sistnevnte mer pga formatet enn krypteringen (vanskelig å konvertere tapsfritt til pcm).

Ellers kan vel alle kjente PC program/operativsystem piratkopieres, alle spill-konsoller, mobiltelefoner, etc moddes. Generelt gjelder at hvis mange nok vil knekke et system og har tilgang på hardware/software, vil de knekke hva som helst gitt nok tid. Så lenge ikke M$ putter inn selv-destruksjons ladninger i boksen, vil xbox360 bli knekket. Tenk på hvor stor interessen er for nettopp dette...

mvh
    Knut

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •