Kan denne brukes??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan denne brukes??

Skal ha ny hjemme PC avtale nå, og lurer på å kjøpe meg en pc som jeg kan spille av noe HD materiale på min Barco graphics 808s CRT projektor. Ikke min primære bilde kilde mao, men det hadde vært gøy om bildekvaliteten bar såpass at jeg kunne nyte det HD materialet som er tilgjengelig for avspilling på PC. Så til saken, jeg er avhengig av bærbar pc. Den bærbare i tilbudet vi har fått er: HP Compaq NX8220, inel p M 740 1,73GHz prosessor, 1024mb ram, ATI mobility radeon X600 128MB. Kan dette gi et ok bilde på HD materiale på min projektor???
    Det er uansett ikke noe alternativ for meg å skaffe dedikert HTPC som primær bildekilde. Alternativet er stasjonære løsninger, evt. se etter andre bærbare alternativer..Har ikke så peil på PC specs i forhold til HTPC bruk så litt input, evt. tommel opp/ned hadde vært fint.

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gut_man
    Skal ha ny hjemme PC avtale nå, og lurer på å kjøpe meg en pc som jeg kan spille av noe HD materiale på min Barco graphics 808s CRT projektor. Ikke min primære bilde kilde mao, men det hadde vært gøy om bildekvaliteten bar såpass at jeg kunne nyte det HD materialet som er tilgjengelig for avspilling på PC. Så til saken, jeg er avhengig av bærbar pc. Den bærbare i tilbudet vi har fått er: HP Compaq NX8220, inel p M 740 1,73GHz prosessor, 1024mb ram, ATI mobility radeon X600 128MB. Kan dette gi et ok bilde på HD materiale på min projektor???
    Det er uansett ikke noe alternativ for meg å skaffe dedikert HTPC som primær bildekilde. Alternativet er stasjonære løsninger, evt. se etter andre bærbare alternativer..Har ikke så peil på PC specs i forhold til HTPC bruk så litt input, evt. tommel opp/ned hadde vært fint.
    For å bruke en pc til HD formål, så kreves det kraftig prosessor og mye minne, og i tillegg et godt egnet skjermkort.
    CPU i pcen får virkelig jobbet når den skal prosessere for visning av HD filmer, for det er en kraftig mengde med data som skal strømme gjennom systemet.
    Minnet på pcen bør være mye i mengde (da minnet er elektronisk, og ikke mekanisk slik som harddisk. Her må man passe på at det er nok minne slik at maskinen ikke bruker av harddisken, for da går det til h...).
    Sist så må man ha et skjermkort med rask minne prosessering og mye minne (helst 256 mb).
    Videre må GPU (grafikk prosessoren ikke være av den tregeste sorten, selv om dette ikke brukes så enormt mye av, siden film bare streames gjennom skjermkortet og ikke tolkes og lages slik som 3D, så er det en fordel å ha litt der det måtte behøves).

Jeg tror jeg vil gi en tommel midt på for ditt oppsett der, for det vil nok fungere, men tror du vil kunne oppleve litt hakking om du skal kjøre program for å forbedre og prosessere veldig på HD materialet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lagt ut et lignende sp.mål.
    Enkelte påstår at det ikke er så nøye med grafikkortet, men at software er av mer betydning. Les hva Microsoft stiller av krav for å spille av sine HD-filer.

Se her: http://avforum.no/forum/generell-htpc/24589-low-profile-grafikkort-dvd-film.html

En bærbar pc har pentium m prosessor. Den prosessoren du refererer til tilsvarer nok opp mot 3.0 GHz sammenlignet med stasjonær.

Jeg spiller av HD-filer på min pc og opp på lerret. Det blir veldig bra selv med en nå dårlig prosjektor på 800x600 oppløsning. Dessverre blir det noe hakking ved panoreringer. Ønsker derfor å kjøpe et nytt grafikkort hvis det tar problemet.

Venter et år til før jeg kliner til med en 1080P-prosjektor.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •