Hjelp til valg av komponenter til budsjett HTPC - og andre spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av komponenter til budsjett HTPC - og andre spørsmål

Har laget en handleliste på prisguiden, http://prisguide.hardware.no/vis_han...aggon_id=15975

Jeg er usikker på valg av cpu. Årsaken til at hovedkort ikke kommer frem på lista er fordi jeg har et gammelt abit is7-e2 som jeg har tenkt å bruke. Som alltid er krav billig, stille og kraftfull.

Jeg ønsker en som kan levere komponent video ut, dvi, digital lyd (toslink evt) sw-behandling av signalet for å få det best mulig ut. Så var det dette med linjedobling og lignende, er ikke helt inne på det, men har iallefall tenkt å bruke den opp mot denon avr 3805 og lgs JT 92. Har i utgangspunktet sett for meg dvi fra pc til pj. Ønsker også at htpcen skal støtte timeshift og harddsikopptak. Er usikker på programvare og os, men har vurdert windows xp mce 2005 til den.

Vil gjerne få tips, linker til guider og annet.

ps. ang vannkjølinga vet jeg at det kan bli trangt, men der har jeg planlagt en smule casemodding.

Newcomer GnoM sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville kanskje kjøpt en Pentium istede for Celeron!
    Hvor gammelt er dette hovekortet da??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gammelt hovedkort?

noe dato har jeg ikke, men jeg har kjørt en P43.0GHz prescott på det med 800fsb.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de prisene er vel + frakt??? ser du velger mange forskjellige butikker. Da kommer det vel på en del frakt i tilegg elleR?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marjusen
    de prisene er vel + frakt??? ser du velger mange forskjellige butikker. Da kommer det vel på en del frakt i tilegg elleR?
    Jeg er vel ikke nødt til å velge butikkene, men det er forrslaget til de billigste butikkene. jeg har funnet ut at det greieste er å bestille fra to butikker. Da kommer jeg ut ca 100 kr over billigste pris, pluss frakt. Dette er relativt greit. Vil ikke snakke så mye om butikkene for føler det er litt OT samt at jeg tror at moderatorne ikke setter pris på dette fokuset i denne delen av forumet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •