Skjermkort til HTPC. Kun for HD sendinger spiller ikke - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 43 av 43
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De nye chipsettene til ATi har bedre teknologi for video enn gforce nå faktisk. Disse er dog rimelig nye på markedet men har selv fallt for en løsning fra Asus med kraftig passiv kjøling. X1600XT Dual DVI. Den støtter da også VGA-RGB/SCART, støyer naturligvis ikke, koster ca 1800 kroner, har DDR3 minne (256MB), støtter også alle mulige trueshader funksjoner og andre "nymotens" teknologi som 6600/6800/x800 ikke har. 256bit intern behandling men selve kortet totalt er 128, fått gode omtaler.

Skal fungere glimrende med Dscaler og FFDshow

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    De nye chipsettene til ATi har bedre teknologi for video enn gforce nå faktisk.
    Høres bra ut det. Har du lest noe om dette på avsforum (og i tilfelle, har du direkte url til tråden?)?

Sitter for tiden med 32" CRT (Sony FQ-70), så radeon med RGB via scart hadde nok passet bedre enn 6600GT kortet jeg har i htpcen nå.

off, htpc ja... etter at jeg for alvor begynte å bruke xbox media center til streaming av film fra server så har nesten ikke htpcen vært på... Synd med tanke på antall timer jeg har brukt på det oppsettet , men siden jeg ikke finner tid til å optimalisere htpc for brukervennlighet så er xboxen ufattelig mye enklere. Til og med madammen behersker xboxen til sitt fulle potensial nå, og det imponerer en pc-nerds hjerte, hehe. (manglende bruk av htpc grunner nok i manglende høyoppløst visningsmedia aka projektor eller plasma)

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest endel pressemeldinger og noen forum om denna, husker ikke url i hodet desverre, var gjennom #htpc jeg fikk snusen i de. Når det gjelder min maskin som jeg skal bygge opp nå skal jeg gå til det skritt å putte i MCE, kjøre Dscaler og FFDshow og litt av hvert. Det grafiske oppsettet på MCE imponerer selv om det er Microsoft, og så lenge jeg får velge codecs og innstillinger på alt som skjer i bakgrunnen så er jeg fornøyd. Knall fjernkontroll også. Dama gleder seg og har døpt boksen "miniTIVO". Helt hjernevaska av Sex og Singelliv.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •