wellton way htpc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

wellton way htpc

Har akkurat montert HTPC med Wellton Way.
    Tv-kortet er Hauppauge pvr 500, med 2 tunere. Har koblet den til en projektor via vga-kabel. Problemet er bildekvaliteten. Den er for dårlig. Har skiftet ut antenneutaket (kabel-tv) og kjører monster antennekabel mellom vegguttaket og tv-kortet i pcn. Hva kan jeg gjøre ? Bildet er nesten helt fint men øverste del flimrer. Vet at en pc kan være mer kravstor til signal og at ujevnheter merkes ekstra godt på et 80 tommers lerret, men det er mye dårliger enn det jeg hadde gjennom en hardiskopptaker. Synd for ellers fungerer alt glimrende...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Problemet er ofte av mpeg2-dekoderen, enten da i Hauppage kortet, skjermkortet eller via software er for dårlig... Problemet er at signalet filtreres for lite, da et såpass begredelig utgangspunkt trenger masser av slør... Jeg har ikke testet, men hørt at f.eks. Dscaler skal kunne gjøre mye bra for dårlige TV-signaler... Mulig også andre software løsninger kan fungere, kanskje noen andre har forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres fornuftig ut. Føler at signalen skulle blitt "vasket" litt. Prøvde også med en signalforsterker, men da ble det bare værre. Siden bildet ble noe bedre i selve xp, er det sikkert noe i programvaren som feiler. Skal prøve dscaler og gi beskjed om resultat..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dscaler

Prøvde dscaler i xpn og bildet ble strålende. Men hvordan får jeg wellton way til å bruke det ? Er jo inne i wellton way jeg ser på kanaler og tar opp program.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det spørs vel om Weltonway lar deg velge dekoder? Media Center 2005 støtter eget valg av dekoder, slik at du alternativt må bytte ut mediaprogramvare. Selv om Media Center har visse svakheter er ting som programguiden faktisk veldig bra, og lanseres for norske kanaler i forbindelse med den nye Media Center 2005 på norsk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •