Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen! HTPC er kanskje noe jeg kan bruke! :-) Jeg ønsker imidlertid at denne maskinen skal ta over det aller meste for at det skal være noe vits.

HTPC er selvfølgelig diskutert mange ganger før her, men for alle er det ikke like enkelt. Jeg har nemlig ikke et hjemmekinoreceiver og må da bruke analog RCA til lyden. De færreste lydkort har imidlertid dette, kun de med en egen 5 1/4 enhet. Hva anbefales her??

Jeg har også er par andre spørsmål.

Jeg har nå AVer TVBox3, men kan ikke si at jeg er så veldig fornøyd med denne (spesielt vidreføring av signaler fra DVD, PS2 og Xbox). Jeg ønsker derfor at denne løsningen skal ta over disse oppgavene. TV-kort blir derfor dyttet inn. Feks; "Hauppauge! WinTV PCI FM, Tv-kort m/radio
PCI, Nicam Stereo, Retail" - kr. 1073,- Eller noe annet? Trenger jeg MPEG2 sak på det?

Finnes det andre løsninger for tilkobling av PS2 og Xbox som gir bedre kvalitet enn gjennom AVerboksen? Gjerne gjennom PCen, men der blir det vel maksimalt 1x kompositt inn..?

Hvordan blir det praktiske styringen av dette systemet? Skifte mellom kilder tilkoblet maskinen (TV, DVD, ++) Ender jeg opp med tastaturet eller kan Marantzfjernkontrollen min brukes? (RC3200)

Hvordan VGA kabel bruker dere fra HTPCen til prosjektoren? Jeg har nå en 20 meters kabel fra AVerboksen til X1 kjøpt hos Komplett for kr. 500 (skjermet).

Som sagt, HTPC er interessant hvis det fungerer i praksis. Brukervennlighet osv.. Alternativet er å kjøpe en 12 meter lang Monster M-1000SV S-videokabel for å forbedre DVD kvaliteten (kjøre utenom AVer).

En liten, viktig detalj. Jeg ønsker også å bruke PCen til internett, spill osv. og da på LCDskjermen min (ikke DVI). Hvordan ordner jeg dette? Mulig å se på film og surfe samtidig?

Trenger litt forklaring før jeg går til innkjøp av tvkort, lydkort og ATI skjermkort.. Resten av systemet er allerede meget oppegående.

Er All-in-wonderkortene noe?

Hvilket skjermkort anbefales? Mest internett og slikt, men vil ha muligheten til å spille litt og innimellom..

Hvilken DVD-spiller anbefales? Vurderer Pioneer slot-in, men koster jo mer en Plextor!! Samsung er dyrest (469,-), men da får jeg sort som matcher 100% med Samsung CD-brenner som jeg har..

Ble mye spørsmål og undringer det der, men kommer ikke lengre uten å spørre! På forhånd takk!