Zoom player problemer.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Zoom player problemer.

Hei jeg har problemer med zoom player. Har fulgt guiden til mastiff hele veien, men når jeg prøver å spille av all slags video filer fra pcen så er bildet flyttet på avhengig av hva jeg spiller. Hd showcase filene til Microsoft kommer bare på halve skjermen, mens forskjellig andre filer kommer bare nederst i høyre eller venstre hjørne.

Kjører signalet ut til en benq 7700PE med en dvi-hdmi kabel.

Noen som har vært borti det samme?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nikolsko
    Hei jeg har problemer med zoom player. Har fulgt guiden til mastiff hele veien, men når jeg prøver å spille av all slags video filer fra pcen så er bildet flyttet på avhengig av hva jeg spiller. Hd showcase filene til Microsoft kommer bare på halve skjermen, mens forskjellig andre filer kommer bare nederst i høyre eller venstre hjørne.

Kjører signalet ut til en benq 7700PE med en dvi-hdmi kabel.

Noen som har vært borti det samme?
    Var jeg deg så ville jeg ha skippet Zoomplayer og FFDshow hvis du ikke helt vet hvordan dette skal settes opp. Det kan fort bli mye knot ut av dette.

Kan heller anbefale Theatertek som avspillingsprogram. Det gir meget gode bilder og bruker veldig lite prosessorkraft + at det er meget enkelt å betjene og installere. Bare et tips )

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jeg trådstarter ville jeg fortsette å bruke ZoomPlayer... (forslaget ditt var også svært lite konstruktivt mr. Ionisert Gass)

nikolsko:
    Du kan jo starte med å skrive hvilke innstillinger du har gjort i ffdshow og zoom player samt hvilke dekodere du benytter. Ta gjerne også noen skjermbilder av videobildet, slik at det blir enklere å se for oss hva som er galt. Støter du forresten på de samme problemene ved avspilling av dvd?

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan høres ut som det er blitt stilt på resize navigator i zoomplayer. Start en film og se om ikke du kan stille frem hele bildet igjen.

Har hatt noenlunde samme problem selv. Da var det resize navigator som hadde skylden. Hadde hengt seg litt opp, og det resulterte i at bildet fra video filene ikke dekket hele skjermen. De var blitt forstørret og dyttet utenfor. Grunnen til at du ikke får samme utslag på forskjellige filer kan være fordi de ikke har samme oppløsning og derfor ikke fyller like stor del av skjermen orginalt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Var jeg trådstarter ville jeg fortsette å bruke ZoomPlayer... (forslaget ditt var også svært lite konstruktivt mr. Ionisert Gass)

nikolsko:
    Du kan jo starte med å skrive hvilke innstillinger du har gjort i ffdshow og zoom player samt hvilke dekodere du benytter. Ta gjerne også noen skjermbilder av videobildet, slik at det blir enklere å se for oss hva som er galt. Støter du forresten på de samme problemene ved avspilling av dvd?
    Ionisert gass? er det Plasma? Hmm, lærte noe der ) Var kanskje litt krass her, men etter å ha fiklet dag ut og dag inn Med Zoomplayer og Ffdshow så syntes jeg dette blir altfor knotete og tungvindt. Når du heller ikke får noe bedre bilde her enn i Theatertek så syntes jeg som sagt dette er en enklere og mer konstruktiv løsning faktisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se om jeg ikke får tatt noen skjermbilder når jeg kommer hjem fra jobb. Så får dere se hva jeg mener. Skal sjekke det navigator vinduet, men hørtes logisk ut at grunnen til at de dekker forskjellig mengde av lerretet er på grunn av forskjellig oppløsning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •