Holo3DGraph II

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer perulv sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Holo3DGraph II

Noen som har testet dette skjermkortet med komponent ?

http://www.cine4home.de/tests/sonsti...I/Holo3DII.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg kjører et test oppsett med dette kortet.
    Har til nå kun brukt S-video inn.
    Må lage meg SCART til RGB kabel for å få optimalt Analogt oppsett.
    Drømmer om SDI !!!!!

Har ikke brukt andre oppsett enda så mere info vil komme senere.
    Er litt amatør enda :wink:

T.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet dette med RGB/Component/SVHS/Composit.

Dette er absolutt det beste bildet du kan få.

Har hatt Faroudja scaler tidligere men har byttet den ut mot Holo3dII med HDAux og RGBHV kort dette er mye bedre enn Faroudja's egne scalere.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er dette oppsettet så bra at det er bedre å bruke en ekstern DVD spiller istedet for en intern DVD spiller med ffdshow og alt det der?

Kjell

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den eneste muligheten for at bildet skal bli like bra eller bedre med ekstern DVD spiller i forhold til en ren HTPC, er å bruke en SDI moddet spiller. Modden er kjempedyr.

En annen og kanskje bedre løsning, er å bruke et internt Sigma Designs Real Magic Xcard, her kan signalet leveres digitalt via en flatkabel til H3DII kortet, dette gir samme effekt som bruk av SDI moddet DVD spiller, men til en MYE hyggeligere pris.

http://www.komplett.no/k/kl.asp?AvdI...D=5&t=1637&l=2

Til filmbaserte DVD'er, som er kjempelette å deinterlace etter faste algoritmer, er det bare tull å investere i et H3DII kort, PC'en gjør den jobben MER enn bra nok med et Radeonkort om bord. Der H3DII kortet virkelig kommer til sin rett, er når du skal kjøre videobaserte kilder fra feks tv/VHS, sattuner mm på projektoren. Videobaserte DVD'er, feks tv serier mm er også en god grunn til å kjøpe et H3DII kort.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mmm...
    Jeg skal selge både Holo1kortet mitt samt et ATI radeon 9700 skjermkort med med clearitymodifisering( gir et mye bedre bilde en et standard ati 9700 og har 5 bnc ut istedet for VGA) I tillegg er korter heat sink modifyed dvx at det ikke er noen vifter på kortet med istedet to svære kjøleribber på begge sider.

kom med tilbud da

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SDI moddet spiller.
    Kan du forklare hva det er?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SDI=Serial Digital Interface, dette er en profesjonell standard for digital video overføring, på en moddet spiller vil det si at videosignalet tappes ut før DA konverterene, og overføres digitalt til HTPC/H3D kortet over en enkel koaks, gjerne BNC terminert. Sist jeg sjekket koster SDI mod kortet alene ca kr 4500, ikke alle spillere kan moddes heller, og arbeidet bør utføres av en som kan det.

Her kan du kjøpe modding av spillere og sattunere, du må kjøpe en spiller og sende den inn for modding.

http://www.spatz-tech.de/dvd_sdi.htm
    http://www.spatz-tech.de/

Frode

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, men er det stor forskjell på DVI og SDI?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, DVI kan godt regnes som et digitalt RGB signal, det er ferdig prossesert data som sendes til et display.

SDI sender mpegstrømmen "rett fra plata" videre til en videoprosessor, det er kun lydsignalet som blir skilt ut først.

Frode

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig interessant dette her, betyr det at du må ha en ekstern videoprosessor hvis en bruker crt projektor? og hvordan blir det med en ett rørs? kan den evnt. takle signalene uten ekstern prosessor?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man MÅ ikke ha ekstern prosessor med hverken CRT eller digitale projektorer, men det er en stor fordel. De fleste digitale projektorer har innebygget deinterlacing og skaleringschip, feks fra Faroudja, men bruk av disse krever at de fores med et analogt videosignal. Forer man derimot HTPC/H3D kort via SDI, og videre via DVI til projektoren, har man en fullstendig digital signalvei, og unngår DA-AD konvertering av bildet under veis, noe som gir stort tap i bildekvalitet.

De fleste CRT'er har ingen innebygd deinterlacing, og vil vise et interlacet bilde på skjermen, dersom man forer den med et standard videosignal. For ultralowend projektorer, kan dette være godt nok. Gode data/graphicsgrade projektorer derimot, har en så liten/tynn beamspot på lerretet at et lavoppløst interlacet signal vil bety at store deler av skjermen, mellom hver linje, ikke blir belyst i det hele tatt, linjestrukturen blir synlig. Løsningen er å deinterlace og oppskalere (interpolere) signalet slik at man kan fore projektoren med nok videolinjer til at linjene faller sammen til et sømløst bilde. Her må vi fore projektoren med et analogt RGB signal, men de samme fordelene ved å holde signalbanene digitale så lenge som mulig, gjelder også her.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selger holokortet mitt med fjernkontroll for 3500,- !!!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva koster Holo3dgraphic inn til norge? Jeg har sett meg om rundt om i europa og usa, men lurer fortsatt på hvor det er billigst å få tak i det. Evt også II edition.

Likte forklaringen til Frode! Du har helt klart peil på dette.

Jeg leste nettopp om SDI mod på en tysk side, og selv om jeg forstår tysk for det meste, så ble den tekniske forklaringen på den sida *litt* i heftigste laget, hehe

DrErling

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode H.
    En annen og kanskje bedre løsning, er å bruke et internt Sigma Designs Real Magic Xcard, her kan signalet leveres digitalt via en flatkabel til H3DII kortet, dette gir samme effekt som bruk av SDI moddet DVD spiller, men til en MYE hyggeligere pris.

http://www.komplett.no/k/kl.asp?AvdI...D=5&t=1637&l=2

Til filmbaserte DVD'er, som er kjempelette å deinterlace etter faste algoritmer, er det bare tull å investere i et H3DII kort, PC'en gjør den jobben MER enn bra nok med et Radeonkort om bord. Der H3DII kortet virkelig kommer til sin rett, er når du skal kjøre videobaserte kilder fra feks tv/VHS, sattuner mm på projektoren. Videobaserte DVD'er, feks tv serier mm er også en god grunn til å kjøpe et H3DII kort.

Frode
    Jeg kjøpte et Holo1 kort og dette Xcard etter å ha undersøkt litt. Ble rimelig lei av alle innstillingene til zoomplayer og ffdshow, selv om bildet ble veldig bra med dette.

Etter å ha testet xcard isammen med Holo1 kortet (med digital overføring mellom disse 2 kortene) er bildet bedre enn noensinne. Det var ikke så mye å stille inn, men å finne hva som skulle stilles var en del lesing som måtte til .
    Bildet er ikke så skarpt som med ffdshow (virker bittelitt mykere synes jeg, men så sitter jeg for nære lerretet og da), sortnivået og alle sortnyansene er knallbra, hvitnivået og alle nyansene er fantastisk (dette slet jeg veldig med på ffdshow løsningen). Farge-"spruten" i bildene er MYE bedre.
    Xbox innpå holo kortet vha s-vhs er nesten ikke til å tro. Det glir så herlig avgårde at jeg trodde ikke mine egne øyne i forhold til før.
    Jeg brukte et Pinnacle Rave kort før. For ikke å si noe stygt så skal jeg ikke beskrive forskjellen mellom før og nå.

Hilsen en Holo frelst.
    Kjelli

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare for å nevne det så kjøpte kjelli Holo1 kortet av meg....

godt å se at han er fornøyd

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, DVI kan godt regnes som et digitalt RGB signal, det er ferdig prossesert data som sendes til et display.

SDI sender mpegstrømmen "rett fra plata" videre til en videoprosessor, det er kun lydsignalet som blir skilt ut først.

Frode
    Påstår/vet du at DVI er AD/DA konvertert til RGB med DVI ?

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så på spec. for Sigma kortet og ble ikke helt klok på hva du mente her. Kan du utdype ?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa

Så på spec. for Sigma kortet og ble ikke helt klok på hva du mente her. Kan du utdype ?
    Det han mener er nok at Xcard har en onboard digital utgang på kortet. Holo kortene har en onboard digital inngang på kortet og disse 2 kortene kan kobles sammen vha av en flatkabel.
    Da vil en få en digital bildeoverføring ifra xcard over til holokortet og en slipper digital/analog(dvd spiller) - analog/digital(Holo kort) konvertering av signalet.

I og med disse 2 kortene er koblet sammen via en dedikert kabel så går en ikke via PCI bussen heller og ikke belaster den.

Dette er ganske likt en SDI mod av en stasjonær dvd spiller, der en får, vha SDI mod, et digitalt signal som ikke har vært innom digital/analog konverteringen.

Kjell

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da menes det Digital Video Port på Sigma kortet. Ser også et det finnes et digital out på Sigma kortet. Hva skal type digital signal er det ?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •