Analog kabel tv dekoder via multimediasenter??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Analog kabel tv dekoder via multimediasenter??Hjelp!?

Jeg har problemer med å koble til den analoge dekoderen fra UPC til pc`en min som jeg bruker som et multimediasenter.

Idag kjører jeg coax kabelen rett i pc`en med DVI kabel til plasma skjerm. Kontrollerer all tv idag via pcèn med fjernkontrollen som fulgte med mediasenteret.

Må jeg slutte å kjøre tv fra pc`en på de kanalene som dekoderen dekker? Er det noen som kan hjelpe meg med en forståelig veiledning på hvordan dette skal kobles?

Håper på en rask tilbakemelding.

På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du UPC digital dekoder?

Det finnes ingen måte å få de kanalene du betaler ekstra på som egne kanaler i MediaCenter. Det du kan få er den ENE kanalen som er signalet fra UPC boksen i MediaCenteret og så bytte med UPC fjernkontrollen der for å bytte mellom Discovery, TV1000 osv.

Dette er fordi UPC kjører et kryptert digitalsignal som bare UPC boksen kan dekode. Denne boksen sender som du riktig sier analogt signal til TVen din.

Canal Digital parabol sender signal som digitale tuner kort kan dekode. Da hadde du fått det som du ville.

Men med UPC er det ikke mulig.

AKIRA

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding.

Digital dekoder ja selvfølgelig, skrivefeil fra min side. Det jeg mente var at det ikke er digital kabel tv.

Vet du hvordan jeg kan få låst dekoderen på en kanal slik at jeg kan bla med egen fjernkontroll på ekstra kanalene? Det er vel ikke slik at dekoderen må stå på en bestemt kanal for at mediasenteret skal se den?

Det jeg tenker meg er at jeg kobler signalet fra veggen og inn til dekoderen og fra dekoder til pc. Akkuratt som pc skulle vært en video.

Enig?

Takk for hjelpen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare å ta antenne ledningen rett i TV korte ditt det. Da vil MCE scanne og finne alle de vanlige TV stasjonene, pluss en ekstra. Det er den kanalen som den digitale boksen vil være. Når du velger den kanalen i MCE så vil du bare se det du har stilt inn UPC boksen til å vise. For å bytte den kanalen må du bruke UPC sin egen fjernkontroll.

Hvis ikke jeg misforstår spørsmålet ditt.

AKIRA

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •