Symphony vannkjøling er i hus nå! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er jo kjøling, av enorm faktor

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Jeg fant frem en gammel WaterChill VGA blokk som jeg hev inn i systemet, har derfor koplet til en 12V batterieliminator rett i Symphonyen slik at jeg slipper å ha HTPC på mens jeg sjekker for lekkasjer. Helt stille i stua utenom dette tårnet som altså står og durer inne i hjørnet. Jeg hadde håpet på mindre støy enn dette ja. Jeg satte eliminatoren ned til 7,5V og det hjalp jo ganske bra men jeg regner med at vannpumpene også kjørte på lavere hastighet da, med påfølgende mindre flow i systemet, spørs også om pumpene liker 7,5V. Får se om jeg gidder å dille med et separat potmeter mot viftene eller hva det blir til. Men jeg må si meg litt uenig med plasmaboy når det gjelder kvalitetsfølelsen på settet, bl.a. det at det er 2 pumper i systemet er jo en fordel med tanke på sikkerhet dersom en pumpe slutter å virke så vil det fremdeles løpe vann i systemet. Den børstede aluminiumen virker heller ikke "billig". Brukte du den medfølgende vannblokka til cpu plasmaboy?
    Joda, brukte den som fulgte med. Syntes den var meget bra. Som sagt så syntes jeg settet kjøler meget bra, men grunnen til at jeg vil ha vannkjøling til HTPCen er for å eliminere støy. Jeg har brukt Zalman reserator ca et år nå og har vært kjempefornøyd. Den oser av kvalitet og det eneste som lager noen form for lyd er pumpa. Den kan gi litt resonans når det er helt stille i rommet.
    Den kjøler også nok i massevis. Ikke på samme nivå som en del sett beregnet for Hardcore overklokking, men nok i massevis for en kraftig HTPC. Har også brukt VGA blokk på Grafikkort. Det er en selvfølge om du skal ha et bra grafikkort for spill. Brukte forresten denne VGA blokka til Symphonyen: http://www.psdata.no/ps.asp?it=110777&mlevel=070400

Grunnen til at jeg vil bytte er at jeg stadig vekk tester nye komponenter og må ha tilgang til PCen. Her er reseratoren kjip. Du kan ikke ta den med deg, du må liksom ligge på golvet å mekke ). Så hurtigkoblingene og designet gjorde at jeg ville prøve Symphony. Men nå er jo Reserator Plus på vei i sort Pianolakk og med hurtigkoblinger til vannslangene. I tillegg så kommer det en ny VGA blokk med i pakka. Jeg står fast på at Symphony virker billig, men da i forhold til Reserator fra Zalman. Bare måten de hadde lagt opp strømkabelen til PCen syntes jeg var drøy, og som sagt tidligere så er den pumpa ikke helt å stole på.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du Plasmaboy,

Hvordan fikk du koplet fra viftene uten å stoppe pumpene? Jeg har aldri sett en så tåpelig måte å kople opp strømmen på, som det er gjort inni min ihvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Du Plasmaboy,

Hvordan fikk du koplet fra viftene uten å stoppe pumpene? Jeg har aldri sett en så tåpelig måte å kople opp strømmen på, som det er gjort inni min ihvertfall.

He he, sant det. ER bare å klippe ledninga mellom første vifte og pumpa, og lage en bro.

Har nå solgt unna symphony og montert opp Reserator +. Ikke et knyst. Fin er den også i sort Pianolakk )

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slenger på en anbefaling av Zalman Reserator.

Kombinert med en chipsettkjøler, sørger denne løsningen for ~100% støyfrihet.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •