Generelt HTPC problem - volumkontroll

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Generelt HTPC problem - volumkontroll

Jeg synes det virker som et konstant problem at det ikke finnes noen standard for volumkontroll i WinXP. Det er mulig å stille volum i forskjellige programmer, en kan stille det i Windows og sikkert andre steder også. Dettte må da være et problem for optimal lydgjengivelse, eller om en vil plugge PCen rett i en effektforsterker.

Er det noe måte til å få Windows til å la være å blande seg inn i dette med volumkontroll. Jeg øsnker å få signalet digitalt og uforstyrret ut av lydkortet eventuelt et program som overstyrer alle volumkontroller slik at det bare finnes EN...

Er dette i det hele tatt mulig?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Windows har 2 nivåer for lydkontroll, master volum og volum for de ulike lydkanalene (Midi, CD, Mic, Wave etc.). Wave er den som blir stilt når du stiller volumet i MP3-spilleren (f.eks. Winamp).

På mitt lydkort er master volum utkoblet når jeg bruker digitalutgangen, og kun de individuelle volumkontrollene fungerer. De har jeg alltid på fullt og har ikke noe problem med volum i det hele tatt.

Hvis du dobbeltklikker på den lille høyttaleren på oppgavelinja (ved siden av klokka) så får du opp de individuelle kontrollene. Evt. kan du gå til Sounds & Audio Devices i kontrollpanelet (WinXP).

-Audun

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •