winamp VS wmp9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

winamp VS wmp9

har ofte hørt: "hvorfor har du ikke winamp? hvorfor i all verden bruker du windows media player?"

vel, er litt lei av å høre det, siden jeg syns wmp9 er mye, mye bedre enn hvilken som helst versjon av winamp til mp3/filmklipp avspilling.

til de som sverger til winamp, hva har den som ikke wmp9 ikke har?
    bare lurer...

PS: snakker altså om versjon 9, tidligere versjoner kan jeg være enig at er litt dårlig.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, hvorfor tar du ikke med et bra medieavspillingsprogram i avstemningen også? J.Rivers Media Center 9! Se http://www.musicex.com/cgi-bin/yabb/...rd=MediaCenter.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sorry, får ikke endret det

men din stemme er registrert :wink:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart Winamp.... Jeg liker ikke MS software..
    Ellers er også Zoomplayer populært..

Mvh

AK

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, det er alt for mye tull og unødig rot i media player. Hold ting enkelt, men likevel funksjonelt og kraftig!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Enig, det er alt for mye tull og unødig rot i media player. Hold ting enkelt, men likevel funksjonelt og kraftig!
    helt enig der!! :wink:

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig jeg også. Winamp er enkel og grei uten unødvendig mikkmakk.

-Audun

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth

-Audun
    Vil det si at en BMW 316 er "bedre" enn en 745. Den er jo enklere og uten unødvendig mikkmakk. :wink:
    Min stemme går til 745, eh jeg mener Media player.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I så fall er MC9.1 en Ferrari! :wink:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det er vel smakssak, men har litt vanskelig for å forstå hva som oppfattes som vanskelig med media player 9. både dama og søstra mi foretrekker wmp9 fremfor winamp.., nettopp fordi den er lett.
    den er jo også veldig ryddig, så jeg forstår ikke helt..
    kunne du utdype litt..?

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Vil det si at en BMW 316 er "bedre" enn en 745. Den er jo enklere og uten unødvendig mikkmakk. :wink:
    Nå håper jeg virkelig at 745'en gir en bedre opplevelse enn 316'en, og derfor vil også min stemme gå til 745.
    Men når det kommer til Winamp vs Wmp9, så føler jeg at disse gir meg samme opplevelse. Jeg opplever at Winamp har et enklere brukergrensesnitt, har ikke så lang oppstartstid, og bruker mindre ressurser enn Wmp9, derfor velger jeg Winamp.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil

-Audun
    Jeg synes det blir litt feil sammenligning, jeg ville heller sammenlignet Winamp med en liten rask sportsbil og Media Player med en diger familiebil. 8)

Ellerno...

-Audun

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    både dama og søstra mi foretrekker wmp9 fremfor winamp.., nettopp fordi den er lett.
    Hvilket program starter automatisk når du dobbeltklikker en MP3-fil da? Det vil jo vanligvis være det som er enklest for en uerfaren bruker å bruke.

Er forøvrig enig med tZar, raskere å starte opp, tar mindre ressurser og jeg synes brukergrensesnittet er MYE enklere og greiere. Men brukergrensesnitt er jo en smakssak og ikke minst en vanesak.

Mastiff: MC9.1 blir en limo det

-Audun

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tZar
    Jeg opplever at Winamp har et enklere brukergrensesnitt, har ikke så lang oppstartstid, og bruker mindre ressurser enn Wmp9, derfor velger jeg Winamp.
    Kortere oppstart tid? Min starter umiddelbart, hvordan kan det bli kortere enn det?
    Resursbruk? Det er vel ikke av interesse i en ny PC i dag, der bør det jo ikke skorte på ressurser? Har man i utgangspunktet en treg PC kan jeg være enig i at Winamp er et bedre valg.
    Sammenlign gjerne Winamp med en sportsbil, etter å ha kjørt en del vet jeg at det som regel er moro, men ofte totalt uten komfort. Jeg begynner å bli såpass voksen at jeg setter pris på komforten.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket program starter automatisk når du dobbeltklikker en MP3-fil da? Det vil jo vanligvis være det som er enklest for en uerfaren bruker å bruke.
    Hvilket program som starter automatisk er det jo du selv som definerer. Jeg har satt opp Mediaplayer som standard for all media bortsett fra DVD avspilling. Mediaplayer 9 har ikke sviktet så langt, og er i tillegg rask i oppstart.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte på hva jeg skulle svare mens jeg leste, men så ser jeg Hi-fil har gjort det for meg
    de 2 siste innleggene hans er nøyaktig hva jeg selv vile svart, eneste jeg vil tilføye er at begge damerne har selv valgt å gå over fra winamp til media player, og ingen av dem har problemer med hverken å legge til tekster under avspilling, eller lage automatiske spillelister.

har forøvrig også oppdaget windows media encoder 9 i dag, er akkurat ferdig med å konvertere en fil på 320x240 til 1280x720, resultatet av det, vet alle som har testet FFDshow. forskjellen for meg ble at det nå går an å spille av uten å bruke overdose av minne.så det erstatter også FFDshow for min del.(til tross for tiden og diskplassen det tar)

hmm.. sammenligne med kjøretøyer..da vil jeg si media player er Batmobilen, og winamp er ca. verdens kuleste trehjulssykkel.. :roll: :lol:

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    personlig kan jeg ikke fordra nyere versjoner av winamp eller media player. jeg bruker fortsatt, og vil i all overskuelig framtid bruke følgende:
    alt av musikk->Winamp 2.80, all video utenom fulle filmer->wmp 6.4, fulle filmer\dvd->zoomplayer 3.0\powerdvd 4.0 eller noe siden zoom har problemer med noen dvder, nekter å starte avlesning fra dvd platene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.. er veldig delt her. Bruker for det meste mediaplayer på hjemmepc'n - for den bruker også de andre i huset, men skal jeg høre på musikk fyrer jeg opp winamp.

Har lagret mye av musikken jeg hører på som WMA filer (synes personlig det overgår mp3 på samme bitrate), men når jeg skal spille av wma,mp3 eller til og med CDer i WMP(ver. 9) låter det ikke så bra... blir ikke noe liv i musikken.

Ved en tilfeldighet oppdaget jeg at en wma fil jeg hørte en del på låt MYE bedre da jeg la den til i et CoolEdit Pro prosjekt (for å spille inn flere instrumenter), og da jeg lastet ned winamp for å sjekke hva som var "korrekt", låt det pokker meg like bra der også... etter det hørte jeg gjennom mye av musikksamlinga med både WMP og Winamp.

Min oppfatning er at WMP "ødelegger" lyden - det blir skikkelig uengasjerende/tåkete nesten - selv om det ikke høres direkte feil ut. Dette problemet har jeg observert i de to siste versjonene av WMP - på flere forskjellige pc'er... ganske rart. Equalizer og SRSWoW er selvsagt avslått.

WMA - lett å bruke (media bibliotek, CD-ripping), Winamp når jeg foretrekker lydkvalitet!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har opplevd det samme, har da brukt restore på lydkortet, da hjalp det.
    bare søkte etter restore på start-menyen.
    finnes også Windows media encoder 9, de kan du oppkonvertere filene til wma.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med muligheter til best lydkvalitet? (en liten provokasjon...)

Winamp har endel å gå på i forhold til konkurrentene... Kernel streaming, ASIO, direct RAW data fra CD etc. Winamp vil jeg si er vinneren for lyd fra PC uansett!!!

Hører virkelig Hi-FI entusiaster på lyd i form av MP3? For meg er det en selvmotsigelse... dyre forsterkere, kabler, høyttalere for så å fore hele greia med MP3? MP3 er komprimert... problemet med CD har vært at det også er komprimert (nyquist)? Så komprimert + komprimert ==?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •