Noen som har prøvd MiniMac som HT"PC"??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har prøvd MiniMac som HT"PC"??

Nei dette er ingen spøk. Er det noen som har testet denne som htpc?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aner ikke spec på den, men hvis det er best mulig bilde er vel p4 kongen enda. men hvis det er mer et mediasenter som som spiller dvd helt greit funker den sikkert fint!

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MiniMac er bare så sinnsykt SØTT!! Trodde ikke jeg hadde en feminin side før jeg så den.

MiniMac har Radeon9200pro skjermkort, det betyr DX8.1 og dermed ingen VMR9. Jeg brukte et R9200 kort til HTPC tidligere, og bevares det ble skikkelig bra. Men for de som ønsker det beste så må du opp i R9550 for å få DX9 hos ATI, og de fleste mener vel at til HTPC så er det nVidia kort som gjelder.

Og når man snakker om HTPC så tenker jeg automatisk TV-KORT, man kan jo ikke putte TV-kort i en MiniMac, må bli en USB versjon da, ikke fullt så søtt lenger med masse ledninger i hytt å gevær, må jo ha en USB disk også når den interne bare er på 80GB.

Så det er jo en sinnsykt fet DVD spiller, men vanskelig å kalle den HTPC for meg.

Må vel presisere at dette er noe jeg tror, jeg har ikke MiniMac selv, det er disse argumentene som holder meg fra det.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Minimacen har såvidt jeg har forstått en del mangler som en skikkelig HTPC (PC = personal computer, og det kan jo en mac være også ), bl.a. var de-interlacingen visstnok ikke helt på pari, noe som er en software-issue, og sikkert kan løses.

Imidlertid tror jeg en skikkelig gjennomtenkt løsning fra Apple med ting som dobbel tuner og fintunet software virkelig kan utgjøre en flott stueløsning. Microsofts Media Center har på ingen måte imponert så langt, og i stuen er "estetikk" mer vesentlig, noe Apple er helt konger på.

Newcomer diskvask sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny utgave av mediasenter for mac ute i morgen: http://centerstageproject.com/

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Spennende... Hvis noen påtar seg å være testkanin for dette nye systemet, hadde jeg og sikkert en rekke andre vært veldig glad for rapport her på forumet! Det skal ikke mange argumenter til for at min Windows HTPC ryker ut vinduet hvis en macrelatert løsning duger!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden