FFDshow, PowerDVD, WinDVD og ZoomPlayer - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 122
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres en smule underlig ut. Og dette problemet har du selv om du ikke bruker ffdshow og zoomplayer?[/quote]

ja er på alt, dvd spill m.m.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden dette forekommer hele tiden og ikke bare ved bruk av zoomplayer er det kanskje noe galt med skjermkortet? Ikke alt av innstillinger på skjermkortet er til det bedre.

Dersom det er noe galt med skjermkortet eller innstillinger på dette går det utenfor min viten. Kan være verdt å se nærmere på ihvertfall!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feilmeding ved avspilling zoom player

Hei
    Jeg har nettopp instalert zoom player og ffdshow, fulgte guiden til Mastiff på hardware.no til pungt og prikke. Jeg får spilt av noen dvder men når jeg putter inn ringenes herre to tårn extended edition så får jeg følgene melding.
    Får spilt av filmen i power dvd.

An ERROR has occured!
    Key exchange for DVD copy protection failed

Har noen vert borti dette problemet før?

Newcomer energyst sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Etter å ha prøvd i lenger tid med å få widescreen støtte i windows mot prosjektoren min har jeg endelig fått det til. Det var når jeg oppgraderte fra win2k til winXPsp2 at jeg endelig kunne velge widescreen oppløsning. I winXPsp2 så fikk jeg flere valg av skjermstrl. enn det jeg hadde i win2k.

Så nå oppfører windows seg normalt mot widescreen oppløsning på prosjektoren...

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har nå bestemt meg for å teste htpc "fenomenet" selv.

Har installert alt ifølge mastifs guide på hw.no

Men når jeg skal legge til ffdshow raw video processor som additional filter i zoom player får jeg følgende feil når jeg dobbeltklikker i zoomplayer External exception C00000001D.

Jeg får altså lagt til filteret, men når jeg dobbeltklikker for å konfigurere filteret får jeg feilmeldingen. Jeg har prøvd å reinstallere programvaren. Bruker nyeste versjon av zoomplayer og den ffdshow versjonen som mastif linket til i guiden.

Håper noen kan hjelpe meg....

Edit: Får det til å funke med en nyere versjon av ffdshow.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Har du stilt inn lys/kontrast/farger riktig? Hvis du gikk fra ATI til GeForce er det en ganske voldsom forskjell på standardinnstillingene. Jeg brukte en time med sjekking av kortene opp mot hverandre (i to forskjellige pc-er, altså) før jeg hadde riktige nivåer.
    Har koblet pc ( Ati X850XT PCIe) via 10 meter lang DVI kabel + Gefen HDTV repeater for å forbedre signalet, til min tv (Sagem Axium HD-d45). det blir et skikkelig blåskjær på bildet. Spesielt det sorte blir blått. Det hjelper mye med innstillinger/justeringer på gamma, kontrast og brightness, men slett ikke bra nok. Hva er grunnen til dette? Hvil Powerstrip kunne løse dette med sine innstillingsmuligheter? (Har ikke installert den enda...) Kan sistnevnte program løse at jeg ønsker to forskjellige oppdateringsfrekvenser på henholdsvis pc og tv?

Jippi! Powerstrip funka. 99,99 % bra nå. Får ikke til å han hver sin oppdateringsfrekvens og oppløsning og klona skjermer men.....pc skjermen forandrer seg etter tv'en hele tida. Hmmm.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Inneholdsrik tråd forsåvidt, men jeg synes ikke jeg får svar på det jeg lurer på. Antagelig fordi det er så mange forskjellige måter å gjøre dette på, så mange forskjellige programmer å bruke, og codec pakker å laste ned.

Hadde vært fint med én felles måte. Men men.

For min egen del har jeg lastet ned K-Lite codec pack versjon 2.54 Full, som inneholder alt man trenger og dertil en del mer. Bl.a. nyeste FFDshow, AC3Filter, Media Player Classic, GSpot, + en haug med codecer.

Så da bruker jeg Media Player Classic til å spille ALT, også DVD plater.

Dette med litt vekslende hell. Første gang jeg la inn K-Lite pakken, la jeg vel inn så og si ALLE codecene, hvilket førte til krasjer.

Avinnstallerte, og innstallerte på nytt, denne gangen kun med det mest vesentlige.

Jeg har for øyeblikket forsåvidt ingen problemer, men det jeg lurer på er oppsettet av Media Player Classic og FFDshow.

-Må jeg gå inn i Options i Media Player Classic, og så gå til Overrides, og legge til FFDshow filtere for å få FFDshow-prosesseringen til å fungere i Media Player Classic? Det eneste som står der nå, er "Null Renderer" som er haket av.

Hvilke filtere bør jeg i så fall legge til? Det er jo en haug å ta av...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du MPC er bedre enn ZP siden du bruker den som utgangspunkt?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke brukt ZoomPlayer må jeg innrømme. Mener jeg leste et sted at MPC skal være helt kurrant, og det passer jo bra med at de har valgt å legge den ved en såpass populær codec pakke. Men jeg kunne jo prøve ZoomPlayer også, selvsagt.

[endret] ZoomPlayer koster jo penger om man skal spille av DVDer med den.

Uansett - jeg fikk litt problemer med K-Lite Codec pack 2.54 også denne gangen(filmen frøs helt i begynnelsen dersom jeg valgte SPDIF i AC3Filter, og det må jeg jo), så jeg avinnstallerte og lastet ned FFDShow, AC3Filter og MPC separat, i de aller nyeste versjonene, og nå funker alt; 5.1 digital lyd på receiveren, bra bilde, ++.

Jeg husker ikke nå hva jeg gjorde som krølla det til for meg "in the first place", for det fungerte faktisk også tidligere, men men - nå funker det ihvertfall - igjen. [/endret]

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel da har jeg nettopp pløyet gjennom guiden til Mastiff på hardware, og sliter litt med Zoom Player jeg og. Har ikke akkurat feilmeldingen foran meg, men det som skjer nå (etter først å ha fått til ZP på en film) er at jeg får spilt rippa DVD (VOB fil) men når jeg nå prøver å spille av dvd får jeg en feilmelding om Addiotional filters FFDshow RAW som ikke funker. Ber meg teste det ved å bruke de knappene (husker jo ikke navn nå) som tester filtre, og da går det helt greit.
    Har en AMD Athlon64 og Sapphire Radeon X1300, PCI-E, 256MB. Burde jeg bruke en annen instilling på ZP og FF enn den i guiden da? Utrolig irriterende å ha knota det til etter først å ha fungert. Får kikke mer på det seinere idag,men tar gjerne i mot tips.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du spiller dvd er det raw som er alternativet. Sikker på at du ikke har huket av for noe annet også ett sted?
    sjekk om det er ffdshow raw filter som er lagt inn i oppsettet til zp og at innstillingene på filteret er satt til raw også..
    Dette er helt sikkert gjordt, men beste jeg kan komme på akkurat nå desverre.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke andre steder skal den hukes av da?

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på dette med resize i ffdshow. Jeg bruker TheaterTek siste versjon, og Andy's SSE2 fra august eller deromkring. Bildet er meget bra. Akkurat nå står resize hos meg til 1280x720 (Projektorens oppløsning) men jeg ser mange anbefaler 2X resize, mens andre anbefaler så mye som mulig. Samtidig ser jeg for meg at jeg har lest at 1.5X resize er å foretrekke (fremfor 2X) på PAL materiale, uten at jeg husker hvor å ha lest det. Jeg husker heller ikke hvorfor det evt. skulle være sånn.

Noen med peiling som kan gi en liten innføring i hva som er best?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste anbefaler vel å sette den så høyt som mulig?

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant dette på TheaterTek's forum, i deres "audio/video setup guide"

For NTSC users, where DVD resolution is 720x480, should choose Multiply by 2.0, and make sure that Resize Always is checked.
    PAL users, where DVD resolution is 720x576, should choose a Multiply of 1.5 to avoid losing video color controls caused by the vertical resolution going over 1088. This restriction should hopefully be removed in a future nVidia driver release.
    No Aspect Ratio correction should also be applied.
    Direkte LINK

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tolker det dithen at dette bare gjelder for Nvidia-baserte kort?

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite spm, angående splittere i Zoom Player. Har lastet ned Matroska splitter for å kunne vise mkv filer, men skal disse installeres på noen annen måte enn å bare laste ned og kjøre .exe fila? Må de spesifiseres på noen spesiell måte i ZoomPlayer så den vet hva den skal bruke? Prøver å kjøre ett par mkv filer men får beskjed om at det mangler noen filtre eller splittere...
    -totto

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan gå inn i menyen til zp -> filter control->customized..her kan du bestemme hva du vil bruke av splittere, dekodere osv

Hvis den står som uregistrert går du til management fanen og søker etter den der.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bilder av effekt

For de som vil se forskjellen på zoomplayer + ffdshow kontra windvd med mine instillinger så er bildene lagt ved.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med bildet til høyre er ZP!?