FFDshow, PowerDVD, WinDVD og ZoomPlayer - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 122
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke hatt tid til å justere så mye, men har både VE og Avia tilgjengelig. I helga laga jeg en kabel for Port3 på Barcoen for å se om jeg kunne bli kvitt noe støy. Jeg har brukt port5 til nå, med et Extron RGB-118 interface mellom pc og projektor.
    Det virker som jeg ble kvitt en del støy, og nå ser jeg stor effekt av ffdshow. Titta bla litt på Matrix Revolutions, og små detaljer kommer veldig mye bedre fram enn uten ffdshow. I Zp har jeg valgt nvidia video decoder non dxva, og i additional filters har jeg Nvidia VPP (Video Post Processor) føst, og deretter ffdshow. Så langt har jeg bare prøvd dnoise3d og resize 1280x720 (Lancos4). Har ac3filter som audiodekoder.

For å spille av PAL dvder, måtte jeg sette [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Filters\Video]
    "ForcePALConnection"=dword:00000001 for å få bilde. Jeg laget meg to .reg filer hvor den ene har dword:00000001 for PAL og den andre dword:00000000 for NTSC. Jeg klikker da på riktig fil før jeg starter zp.

Se forøvrig lang AVS-tråd her

Må også jobbe en del med finjustering av Barcoen, men så måtte selvsagt fjernkontrollen skjære seg grr...

Gunnar

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står flere ganger i denne tråden at det er lett å få til med Cineplayer, men hvordan er egentlig fremgangsmåten for å få til dette? abstract-filtre og registersettings nevnt tidligere er vel kun til WinDVD/Zoomplayer?
    Jeg har FFDshow aktivert med codecs, resize til 1280x720 og OSD på mens jeg prøver for å se om det virker, men hva må jeg konkret gjøre i Cineplayer for at FFDshow skal resize? :roll:

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det var noe med å begrave en katt på kirkegården en torsdag natt med fullmåne...eller blander jeg med noe annet nå? :lol: (Kunne ikke dy meg, har aldri fått det til å funke selv, så vidt jeg husker.)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FFDSHOW er vel og bra, men hvordan forhindrer jeg at andre applikasjoner enn ZP bruker FFDSHOW? Jeg bruker samme videodekoder (Nvidia) til flere applikasjoner, men ønsker f eks ikke å bruke FFDSHOW med Progdvb.

Gunnar

Newcomer energyst sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører zoomplayer (versjon 4...) med windvd6 decodere og alt funker fint. Bilde og lyd med 5.1 er strøkent. Men så når jeg aktiverer ffdshow (prøvd de fleste versjonene fra i høst) blir skjermen svart - med lyd. Uansett hvilket filter jeg velger i ffdshow så er skjermen svart. Til og med OSD i ffdshow synes ikke. Har lest alt på avforums sider om innstillinger men skjønner at jeg har et individuelt problem - eller er det noen som vet hva som skjer hos meg? Må nevne at zoomplayer krasjer veldig ofte når ffdshow er aktivert som filter.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han du forandret register filene slik det er nevnt like ovenfor og tidligere i tråden?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han du forandret register filene slik det er nevnt like ovenfor og tidligere i tråden?
    Hvem innlegg sikter du til?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sorry du. jeg var litt i tåka her. Går og venter på middagen skjønner du.

Vent skal sjekke om jeg har det.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å spille av PAL dvder, måtte jeg sette [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Filters\Video]
    "ForcePALConnection"=dword:00000001 for å få bilde. Jeg laget meg to .reg filer hvor den ene har dword:00000001 for PAL og den andre dword:00000000 for NTSC. Jeg klikker da på riktig fil før jeg starter zp.
    Vet du hva, dette har jeg fullstendig oversett. Akkurat nå ser dette helt gresk ut for meg. Jeg skal søke mer på dette med .reg filer.

Tar selfølgelig imot tips på hvor jeg kan finne mer info om hvordan jeg lager detta. (Minner meg faktisk om at jeg tidligere i zoomplayeroppsettet mitt plutselig fikk ntsc-lignende bilder når ffdshow ble aktivert, selv om skjermen nå er svart... hm)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset. Nå har jeg lest litt mer om .reg filer og har en laaang koselig tweake kveld forran meg. Kommer tilbake hvis jeg ikke da får det til.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Woooooooooooooohoooooooooooooooooo!
    Etter utrolig masse feiling klarte jeg endelig å få i gang ffdshow!
    Prøvde først med Sonic dekoderne, siden de skulle være så lette å bruke, men det ga jeg opp... Lasta derfor ned WinDVD6, og fulgte instruksjonene her (som har vært oppe i tråden her tidligere). Da funka det (nesten) på første forsøk (bortsett fra at ZP "utførte ulovlige operasjoner" de første ti gangene eller noe sånt).
    Dette gjelder altså KUN for WinDVD, men fyttirakkern for et bra bilde!

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaaaaa jeg blir så glad for å høre sånt!!!

jeg har akkurat avinstallert zoomprayer! kjøpte theaterek og skal akkurat til å åpne progammet - og så kommer du med gladnyhet! #%##!

men hyggelig å høre da. gratulerer!

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da endte det godt da

Selv om du måtte ut en en liten slant..

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Installerte Theatertek og fytterakkern for en åpenbaring. Har aktivert WMR9 (hakke peiling men tror jeg har hørt at det gir best bilde?)

Men det jeg fortsatt sliter med er ffdshow (som nå er avinstallert for ørtende gang). Kan ikke se forskjell. Haren følelse av den ikke virker.

Og en annen greie er windows og widescreen. Hvorfor støtter ikke windows widescrenn på desktoppen. helt utrolig. Er snart så jeg bytter til Mac.

Mangler derfor bilde oppe og nede (muspila forsvinner ut av prosjektorbilde)

Skjønner at dette kommer til å ta tid å få optimalt. Men se film går fint for det.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg ikke forstå hva du mener med widescreen. For windows støtter da vitterlig en rekke widescreen oppløsninger på desktop. Har da f.eks kjørt 1280 x 720 på desktop.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke så god på det der. Prøver å konfigge monitor i kontrollpanel men får det ikke helt til. Skal jeg bruke powerstrip (som virker låst hos meg) eller instillingene på monitor>avansert (ati kontrollpanel).

Skal jeg velge en driver for prosjektoren (den står på microsoft standard)?

Og hvilken oppløsning er ideelt for prosjektoren. (har lest mye om det men enda så har jeg ikke fått det spesiellt bekreftet)

Prosjektor er Toshiba MT100 som er samme som Infocus 4800 (innstilt på 16:9)

Ellers må jeg si at bildene nå via Theatertek har åpnet en ny verden for meg. Det gnistrer i farger og detaljer. (Undrer meg fortsatt etter 2 år med denne prosjektoren hva den den leverer)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke selve windows til å oppføre seg som widescreen desktop.

Skal jeg velge en driver for prosjektoren? (den står på microsoft standard monitor)?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av energyst
    Jeg får ikke selve windows til å oppføre seg som widescreen desktop.

Skal jeg velge en driver for prosjektoren? (den står på microsoft standard monitor)?
    Har du stilt inn oppløsningen riktig? Slik at er en 16:9 oppløsning og ikke 4:3?

Mulig jeg misforstår her, men jeg tipper du vil vise windows desktopen i 16:9 format på projektoren din!? Det skal ikke være verre enn at projektoren står på 16:9

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke windows (altså selve desktopen) laget for 16:9? Tenker da på start-linjer blir lengre og vinduer beholder propesjonene for 4:3?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det. Jeg har en 4:3 skjerm på laptopen min og når jeg velger en oppløsning som ikke stemmer overens med det blir alle bokstavene blurry og vanskelige å lese.Vinduene blir smallere og ting ser ikke bra ut. Hadde jeg hatt widescreen skjerm derimot hadde dette vært riktig innstilling.

En slik "blurry" (16:9) innstilling på laptopen vil derimot fungere og se bra ut dersom du kobler til en 16:9 projektor...

På min maskin finner jeg noe som heter displays under avanserte skjeminnstillinger. Her kan jeg styre projektor og pc skjer hver for seg..Verdt å sjekke..Har forresten Omega skjermdrivere..

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •