"Hifi" vannkjøling!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Hifi" vannkjøling!

Les mer her

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så aldeles rå ut - sikle, sikle - kjøpe hvor fra?

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

EDIT: Da er produktet registert på AVnytt HER. Bare legge opp priser og forhandlere der, så tar vi den tekniske diskusjonen her! Ca. pris er 2000.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Denne så utrolig spennende ut! Virkelig innovativt! Tror faktisk jeg kommer til å teste en slik, støynivået fra HTPCen er ikke akseptabelt slik det er i dag. Spørsmålet er selvsagt som vanlig reell kjøleeffekt. Jeg liker litt power i HTPCen, og da er PIV eneste løsning, som dog blir veldig varm.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har en meget stor radiator. Men den passivkjøles jo ikke slik som den er satt opp slik ,men bare utseendet var meget bra. Skulle ikke forundre meg om den kunne kjøres uten vifter. Ellers kanskje på meget lav hastighet (Tipper disse vil være vanskelige å høre på 5V)

EDIT: Vær vennlig å legg opp pris/forhandler på AVnytt under overstående link.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ser jo ut til å være minst like stor som Reserator 1. For meg virker det litt overkill med 5 vifter, men det er mulig at disse gir den meget god kjøleevne. Personlig synes jeg det er litt kjipt at settet ikke leveres med kjøler for GPU og NB som standard. Skal du ha noe slikt, så holder det ikke bare å koble den til CPU siden endel grafikkort også lager endel lyd.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, det er et viktig poeng... Mitt GeForce 6600 har jo noen enorme vifter som støyer en hel masse også...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren: Du har PM

Ang produktet så vil 5slike vifter kjørende på 5V omtrent ikke gå rundt og nå vet jeg ikke hvor mye det filteret forran viftene vil dempe ,men jeg regner med at det er rundt 1db. Samt at støv samler seg der. Trenger ikke stort luftstrøm for kjøling ,men noe luftstrøm må det være (prøv det med reserator.. Sett den i et lite rom uten noe som helst.. Da blir tempraturen mye høyere over ambient (romtemp) enn den er hvis den står i stua hvor folk går forbi..

5vifter som nesten ikke er hørbare er ikke overkill.. Du for meget god kjøling pr db og det er jo det som teller ikkesant?

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig frista til og kjøpe et sånt sett om det viser seg og ha gode kjølevner og om det får NorthBridge og GPU kjøler som eventuelt kan kjøpes i tillegg, og så må jo pumpene være av noe bedre kvalitet enn det som følgte med det orginale bigwater settet

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvem sier at design på kjøleløsninger ikke selger?
    Det er bare å kjøpe ekstra vannblokker til dette settet. Jeg bruker en waterchill blokk samen med bigwatersettet og det fungerer knirkefritt. Måtte bytte nippler ,men dette var ikke mer enn 5min arbeid (skru orginalene av , hente gjengeteip og skru på de nye)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med pumpe lyden. En ting er viftene, men hva med pumpa som drar vannet rundt. Hva slags støy lager den?

AKIRA

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AKIRAx27
    Hva med pumpe lyden. En ting er viftene, men hva med pumpa som drar vannet rundt. Hva slags støy lager den?AKIRA
    Disse lage somregel ikke noe særlig med støy. Det verste er at de vibrerer og at dette lett forplanter seg. Dermed er det litt lyd likevel.

Jeg vet ikke om dette settet har noen form for vibrasjonsdemping på pumpen.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Og hvem sier at design på kjøleløsninger ikke selger?
    Det er bare å kjøpe ekstra vannblokker til dette settet. Jeg bruker en waterchill blokk samen med bigwatersettet og det fungerer knirkefritt. Måtte bytte nippler ,men dette var ikke mer enn 5min arbeid (skru orginalene av , hente gjengeteip og skru på de nye)
    Design selger, og det settet så utrolig pent ut sett for seg selv. Men... i disse WAF tider... hvem setter inn enda en høyttaler, som ikke engang er en høyttaler? Ideen med en så stor radiator er jo brillefin, men hvorfor gjøre så mye ut av selve radiatordelen? Den tar for mye plass etter min mening. Hadde heller sett at de hadde laget radiatoren så liten som mulig, som i droppet høyttaler-looken og heller gått for en radiator som kunne la seg hjemme bak f.eks stereoracket. En stødig løsning der radiatoren står på gulvet er en god idè, men denne saken er 72cm høy. Altså høyere enn racket mitt hvertfall.

Jeg ser poenget med å ha "første vifte" et stykke over gulv (og støv-) nivå, men... Vel, litt skeptisk må man jo være.

Når det derimot gjelder waterchill blokka integrert i BigWater så er jeg så interessert i det at jeg gjerne vil ha en bitteliten howto hvis du gidder? Er det så enkelt som du sier, eller er det noen små ting ekstra å passe på? Grunnen til at jeg spør er at jeg har en waterchill blokk som er ubrukt, og BW blokka mi har slått sprekker (tettet med silikon, men uansett).

DrE

btw, har jo faktisk hydor seltz L20 pumpa også, men den mener jeg å huske lager mere støy enn BW-pumpa...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bigwater bruker 6mm ID slanger hvis jeg husker rett. Da kan du ta deg en tur på Biltema og kjøpe 3/8 bsp med 6mm ID. Nå er jeg usikker på hvilken dimensjon din waterchillblokk har ,men mine GPU og chipsettblokker har 3/8" gjenger. Du kan jo sjekke selv med blokka di: http://home.no.net/svaking/Wank/Nippelproblem.JPG

Det er stor forskjell på 1/4 og 3/8. Altså kjøp de som passer!
    kjøp også gjengeteip for og surre rundt gjengene på den nye nippelen. Denne brukes til å tette lekasjer og hvis jeg ikke husker feil sitter det litt gjengeteip på orginalnippelen til waterchill ,men man kan aldri være for forsiktig med tanke på lekasje.. Koster ikke mer enn 15kr heller. (Jeg har hatt min i et par år så dette er en ting du har lenge)

Også er det bare å skru inn den nye nippelen og du er kvitt problemet med å bekymre deg for at blokka skal sprekke Waterchill er nemelig litt mer kvalitet

Resultatet ble slik:
    http://home.no.net/svaking/Wank/Nextcool.12mmnippel.JPG
    Her har jeg ikke brukt gjengeteip,men disse blokkene har heller aldri vært ibruk. Var et prosjekt som jeg ikke ble ferdig med og da ble blokkene bare liggende.

Hydor er et billigmerke.. Rister og bråker mer enn mange andre pumper. Det er en grunn til at man får med sugeføtter til å dempe vibrasjoner. Har selv hatt 2stk L30 og 1stk L20. Men de er ikke irriterende hvis de pakkes litt inn

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig syns jeg hele saken var totalt ubrukelig hvis man må bruke vifter. Skal man ha noe lekkert i stua kjøper man Reserator 1 plus i Sort pianolakk.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Link?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Personlig syns jeg hele saken var totalt ubrukelig hvis man må bruke vifter. Skal man ha noe lekkert i stua kjøper man Reserator 1 plus i Sort pianolakk.
    Hva er egentlig forskjellen på Reserator 1 og Reserator 1 plus?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plus benytter bl.a. mer forseggjorte blokker (for CPU og grafikk). Ellers ser de ganske like ut, men det bør vel bli Plus dersom man skal kjøpe seg noe. Du finner Plus hos Komplett (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309825&cks=SER). En av de få som i dag har denne i salg. EDIT: Flere nå etter siste sjekk forrige uke. Ting rører seg...

Noen selger faktisk også Reserator1 med ZM-WB2-blokka (Multicom: http://www.multicom.no/varedetaljinf...arerSokRes.asp)

Dette er ingen prisdiskusjon. Skal vi diskutere priser videre bør det i så fall opprettes en ny tråd...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Hva er egentlig forskjellen på Reserator 1 og Reserator 1 plus?
    Reserator 1 plus har med grafikkblokk og har blant annet hurtigkobling. Jeg trodde den bare var vanlig sort lakert, men det er reneste pianlakken.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •