Liten widescreen LCD monitor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer steinarj sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Liten widescreen LCD monitor

Driver og bygger meg en HTPC for kunne kjøre HD materiale ut på projektor og for å spille mp3 på anlegget.
    Jeg har satt opp skjermkortet til 1280x720 og kjører dermed 720p til projektoren via DVI.
    Dette går som en drøm. Fantastisk fine bilder.

Men så kommer problemet: Hvis jeg ønsker å spille bare mp3 fra PC, ønsker jeg ikke å kjøre ned lerretet og skru på projektoren hver gang.
    Derfor ønsker jeg å få tak i en liten LCD monitor som jeg kan clone med outputen fra skjermkortet til projektoren.
    Denne LCD monitoren bør være så liten som mulig, og må kunne støtte oppløsning på 1280x720.
    Jeg har ikke tenkt å splitte DVI'n, men bruke VGA porten på skjermkortet, så monitoren trenger ikke å støtte DVI.

Noen som har forslag til monitortype, og hvor denne kan skaffes?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo alltids kjøre forskjellig oppløsning på monitor og projektor. Når du sier liten er det vel snakk om 7" eller noe sånt ?
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tenkt å clone bildet (samme på skjerm/projektor). Da må jeg vel ha samme oppløsning?
    Skal jeg ha forskjellig oppløsning må jeg velge extended desktop, noe som ikke er ønskelig.
    7" hadde vært ypperlig, men har ikke funnet noe annet enn Lilliput, og denne støtter max 1024x768.

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Vet ikke om det er mulig å gjøre det du ønsker, men har en annen løsning:

Hvis du bruker projektor som utvidet skjerm og den lille skjermen som primærskjerm kan du åpne filer på den lille skjermen og så dra det over til projektoren, men dette er selvsagt tungvint hvis du skal utføre vanlige windows oppgaver på projektoren, men er dette jeg har gjort når jeg har hatt pcen min i kjellern.. har bare vært filmvisning da..

Du kan vel alltids gå å stille inn på hvilken skjerm som skal være primær skjerm for hver gang du skal bytte, men det blir kanskje litt tungvint i lengden...

Jeg ville nok kanskje valgt en større skjerm en 7" hvis du skal navigere i windows med den.. det kan fort bli litt tungvint...

Vet ikke om noe av det jeg sa hørtes fornuftig ut, menmen..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av super_kalle2
    Hvis du bruker projektor som utvidet skjerm og den lille skjermen som primærskjerm kan du åpne filer på den lille skjermen og så dra det over til projektoren, men dette er selvsagt tungvindt hvis du skal utføre vanlige windows oppgaver på projektoren, men er dette jeg har gjort når jeg har hatt pcen min i kjellern.. har bare vært filmvisning da..

Du kan vel alltids gå å stille inn på hvilken skjerm som skal være primær skjerm for hver gang du skal bytte, men det blir kanskje litt tungvindt i lengden...

Jeg ville nok kanskje valgt en større skjerm en 7" hvis du skal navigere i windows med den.. det kan fort bli litt tungvindt...

Vet ikke om noe av det jeg sa hørtes fornuftig ut, menmen..
    Jo visst, fornuftig det.

Har tenkt litt mere på det, og har nok bestemt meg for å kjøpte en litt større skjerm ja.
    Ser at hvis jeg skal ha widescreen så må jeg opp i 17". BenQ har en her som ikke ser så værst ut.

Jeg har forresten tenkt å bruke HTPC til mer enn bare film, så derfor blir extended desktop litt tungvint ja.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •