Overlay VMR og VMR9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Overlay VMR og VMR9

Hva er egentlig forskjellen på dette, fordeler og ulemper etc, noen som kan forklare dette på en grei måte?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg veit (er ikke helt sikker på alt detta) finnes det vanlig videooverleg (overlay mixer), VMR7 og VMR9.
    VMR9 er den nyeste og som regel den beste (med untak av at den bruker litt mer CPU enn de andre). Dessuten får du litt bedre sortnivå ved bruk av VMR9. Viss du bruker Zoom Player kan du bruke VMR9 renderless. Det vil gi bedre flyt i bilde enn windowed og windowless. Renderless er nokså nytt, og har ulemper med at du ikke kan se OSD osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg trenger briller, men jeg synes overlay m/DXVA i theatertek gir ett bedre bilde med mitt 7800 gtx kort enn VMR9 gjør? slik som jeg gjør idag så kjører vel kortet all videoprosessering, og 7800 kortet støtter NVIDIA`s Purevideo som visstnok skal være veldig bra

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohkaasa1977
    Mulig jeg trenger briller, men jeg synes overlay m/DXVA i theatertek gir ett bedre bilde med mitt 7800 gtx kort enn VMR9 gjør? slik som jeg gjør idag så kjører vel kortet all videoprosessering, og 7800 kortet støtter NVIDIA`s Purevideo som visstnok skal være veldig bra
    Er det ikke slik at Purevideo kun er støttet hvis man bruker den offisielle avspilleren til Nvidia ? Mente jeg leste noe om det et sted - klarer ikke å finne det i farta.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant noe mer info om VMR her:
    http://htpcnews.com/forums/index.php?showtopic=2117

VMR - Video Mixing Renderer: this comes in two major "flavors" VMR7 and VMR9. VMR7 (initially simply called "VMR") was a trial, so to speak, of newer advanced video mixing abilities using the graphics card's 3D pipeline and the DirectX Video Acceleration API, it was only available in Windows XP. VMR9 is a newer, some what different, and improved VMR that comes with DirectX 9 therefore it can work on any system that can install DirectX 9, but VMR9 has more strenuous hardware requirements than VMR7 (VMR7, as you can guess, is VMR using DirectX 7/8 level technology.) For VMR7 You need a DirectX 8.1 compliant card to utilize VMR7's deinterlacing and filtering. For VMR9 you need DX9 installed and recent DX9 compliant drivers for your video card installed. A fully DirectX 9 compliant video card (GeForce FX family or Radeon 9500+) is recommended so that all VMR9 features (specifically, the newer DX9 deinterlacing and filtering) can be utilized; for basic VMR9 support DirectX 8.1 level cards will do fine and some DX7 level cards may work providing they meet some requirements.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohkaasa1977
    Hmm, er det ikke slik at VMR7 og VMR9 faktisk utnytter GPU'ens egenskaper for videoprosessering? VMR7 og VMR9 er jo tett knyttet opp mot henholdsvis DirectDraw ver. 7 og Direct3D ver. 9. Forskjellen på disse to er hovedsakelig at 9'ern kan utnytte de programmerbare pixelshaderne i Direct3D versjon 9 og dermed gjøre langt mere avanserte ting i hardware på skjermkortet enn tidligere også når man bruker DXVA. Bruker du overlay så utnytter du ikke skjermkortet ditt på samme måte, med mindre nVidia har lagt ved noen customdrivere / filter som ordner dette på egenhånd via egne applikasjoner osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg får ikke opp det purevideo iconet når jeg kjører TT, hva er galt? Purevideo er aktivert når jeg kjører mediaplayer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrev inn en lignende post noen uker tilbake, men fikk ingen skikkelige svar.
    Er det noen som har en fasitløsning på hvordan man kan utnytte ATI's AVIVO-muligheter med VMR9?

Klarer fint å bruke 3:2 Pulldown på filmer hvor dette kan gjøres, men sliter mer på videobasert materiale. Tenkte å bruke "Motion Adaptive"-deinterlacing, men intet skjer når jeg forsøker å sette på dette i Catalyst Control Center.

Bruker forøvrig ZoomPlayer med DScaler5.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •