Fiberoptisk TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fiberoptisk TV

Hei går med planer om å bygge en HTPC. Jeg har en Dekoder for fiber TV, hvordan kan jeg integrere denne i HTPC. Kan jeg la PC ta ned singnale direkte. Er det noen som har en løsning på dette eller et forslag.

Hilsen KAN

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fiber TV?? Her tror jeg du må fortelle oss litt mer. Mener du Digital TV fra UPC?

AKIRA

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mistenker at han her mener at han har bredbånd fra Lyse, og tar inn tv-signaler via en dekoder med en RJ-45 plugg koblet til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme greia fra Salten Bredbånd. Bruker en vanlig nettverkskabel mellom "hjemmesentralen" og tv-dekoderen. TVsignalene er dermed digitale og for min del helt utrolig mye bedre enn tele(h)or sine vanlige analoge signaler. (Hadde telenor i en overgangsperiode sammen med fiber-tv. Utrolig forskjell...

Når det gjelder å få dette direkte til HTPC uten å bruke dekoder, så fikk jeg inntrykk av at dette ikke går.

Min dekoder har SCART RGB, S-vid og komponent ut. Dermed tar jeg tv-signalet inn til tv-kortet (pvr-150) vha S-vid. Jeg bruker strengt tatt ikke htpc'en til å ta opp tvprogrammer, men har det koblet til likevel.

Det dumme med å gjøre det på denne måten er at du likevel må bruke dekoderen til å skifte kanal osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bredbåns tv

Ja jeg får TV fra Lyse. Og ser for meg at skal det bli en HTPC, så må det kunne velges TV på pc og også kunne fåreta kanalskift med denne. Det beste hadde jo vært om PC kunne dekodet singnalet direkte. Sekundært er jo om HTPC kunne styre Lyse dekoderen ved hjelp av fjernkontroll singnalene.
    Er det noen som har koblet opp slik et system.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •