Trenger jeg ffdshow og ZoomPlayer når jeg har DVDO?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger jeg ffdshow og ZoomPlayer når jeg har DVDO?

Hei.

Har plutselig tenkt som så at siden jeg uansett har PCen stående i stua, kunne jeg like gjerne prøve å bruke den som HTPC også. Eneste minuset er at PCen da må stå på når jeg ser film, og den støyer en del, men jeg skal i så fall prøve å dempe det noe med dempemateriale.

Uansett - poenget med denne tråden var å spørre:

Jeg ser at man bruker ZoomPlayer og ffdshow for å prosessere signalet og skalere bildet, zoome inn for å fylle skjermen etc.

I og med at jeg kommer til å kjøre DVI ut fra PC til DVI inn på en DVDO iScan HD, har jeg da noe bruk for disse software skalererne?
    Kan jeg da isteden bruke f.eks. WinDVD direkte til DVDOen, og zoome inn, skalere, etc. på DVDOen? iScan HD lar deg zoome inn bilde, overscanne, og flytte bildet horisontalt og vertikalt dit du måtte ønske. Pluss at det jo er en god prosessor.

Dersom jeg bare spiller av filmen med WinDVD, og sender den ut via DVI, hva slags oppløsning blir den da sendt ut i? Hvis jeg spiller av en vanlig DVD, da blir det vel 576i, blir det ikke det da? Den blir ikke sendt ut i PC-skjerm oppløsningen, mener jeg?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK - jeg har nå testet det. Hadde en DVI - DVI liggende. Var litt redd for at jeg ville få problemer med den koblingen p.g.a. HDCP, men det virker som det ikke er noe problem.

Det funket over evne faktisk! Det var så og si Plug&Play! Og bildet ble meget bra! Hui, dette var morro!
    Windows detekterte automatisk DVDOen, og jeg fikk dermed opp en ekstra 'skjerm' under skjermegenskapene; DVDO iScan HD, står det!

Oppløsningen ut settes automatisk til 720x480, men det spiller ingen rolle, for DVDOen skalerer dette perfekt til 1:1 pixelmapping til plasmaen min(852x480).

Nå trenger jeg bare å få kjørt digitallyd ut til receiveren, så er vi i boks!

Du verden - at jeg ikke har prøvd dette før!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger jeg S/PDIF fra DVD-brenneren til lydkortet(inne i PC-kassa altså), eller går disse digitale signalene også igjennom IDE-kabelen?

Prøvde såvidt ista, med en skikkelig dårlig "skolissekabel" (coax) fra lydkortets S/PDIF ut, til receiverens digitale inngang(samme inngang som jeg bruker til DVD spilleren nå), men fikk ingen lyd.
    Hadde på forhånd gått inn i Audio settings menyen i WinDVD 7, og huket av for S/PDIF ut til ekstern prosessor. Jeg får en Supra digitalkabel med jack i ene enden og RCA i den andre om noen dager, men selv om det jeg brukte nå var en dårlig kabel, burde jeg vel ha fått lyd av et slag?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener det er en egen utgang bak på dvd-brenneren hvor en kabel skal gå og videre til lydkortet, eventuelt hovedkortet hvis du har integrert lydkort i hovedkortet.
    Ja, det er jeg nok så sikker på nå når jeg tenker meg om.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=110658&cks=PRL

http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10170

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den interne kablingen mellom DVD-drev og lydkort trenger du ikke. Var borti samme "problemstilling" når jeg bygget min HTPC.

I "gamle dager" ble den interne kablingen brukt mellom CD-drev og SB-lydkort.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •