Hvordan få godt TV-bilde via HTPC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hvordan få godt TV-bilde via HTPC?

Hei,

har bygget meg en HTPC for en tid tilbake der jeg hadde hovedfokus på god lyd (skulle erstatte cd-spilleren) og fungere som opptaker (VHS'en er borte) og selvfølgelig være den ultimate DVD-spilleren.

Jeg er veldig fornøyd med lyden, kjøpte et RME Hammerfall lydkort som jeg kjører analogt ut i stereo til forsterkeren (jepp - har gått vekk fra surroundanlegget, et godt stereo-anlegg kan fungere veldig bra!!).

Videre har jeg et Hauppage PVR 350 TV-kort som visstnok skulle være noe av det bedre. TV-bildet er imidlertid merkbart dårligere på min 42" plasma enn direkte fra satelitt-tuneren min.

Som dere skjønner har jeg parabol, og et vanlig tv-kort. Kanalene må altså skiftes på tuneren. Jeg har koblet en antennekabel fra tuneren til TV-kortet. Er det dette som gjør at bildekvaliteten ikke blir like god som når signalet går fra tuneren direkte til tv'en?

Jeg har vurdert å gå vekk fra parabol til kabel, ulempen er at jeg da får UPC med analogt nett (de tilbyr ikke digitalt her jeg bor), og er derfor skeptisk til det. Bildet jeg får via tuneren er helt perfekt (DVD-kvalitet), jeg vil bare ha det like perfekt via pc'en! Hva kan jeg gjøre?

Skjermkortet mitt er et billig ATI Radeon 9250, valgt pga null vifter. Dersom dette skaper problemer har jeg ikke noen betenkeligheter med å bytte det ut, men maskinen brukes ikke til spilling...

/Slettix

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert å ta signalet rett fra parabolen til PCen din via et Digital Tuner kort. Dette vil erstatte PVR 350 kortet. Du må få typen kort som kan sette inn dekoder kort bak. De selges på komplett og andre nettbutikker.

Da fjerner du det analoge ledet mellom sattelittmotaker og PCen din.

Dog kan det bli litt jobb å sette opp å funke helt problemfritt da jeg tror det ikke finnes noe "automatisk" løsning for alt dette.

AKIRA

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg vurderte det før jeg kjøpte PVR 350. Årsaken til at jeg ikke kjøpte et slikt kort er at jeg har både Viasat og Canal Digital. Jeg vil ihvertfall ikke få Viasat til å fungere på et slikt kort...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •