HTPC hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: HTPC hjelp

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC hjelp

Sitter her å vurderer HTPC, men lufter selvsagt dette i forumet som seg hør og bør.
    Situasjonen er: Sitter med en gammel PC som har kræsjet før og sikkert kommer til å kræsje igjen. Så det kan nærme seg ett kjøp der. Hva jeg ser for meg: Koble HTPC mot mot rotel 1068 og bruke som cd spiller, og fortsette å bruke Arcam Diva 89+ (uten DVI uttak) spilleren min opp mot Action projektoren min.

HTPC blir da egentlig bare ett musikk bibliotek. Regner ikke med at summen som man får for 2 års gammel dvd spiller er verdt å selge for, med tanke på at jeg er godt fornøyd med bildet, og at det da og vil koste å legge inn dyrt skjermkort på PCen. Eller er dvi utgang noe i seg selv verdt å gå gjennom kjøp salg for?

Uansett, noen tips og råd?

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Sitter her å vurderer HTPC, men lufter selvsagt dette i forumet som seg hør og bør.
    Situasjonen er: Sitter med en gammel PC som har kræsjet før og sikkert kommer til å kræsje igjen. Så det kan nærme seg ett kjøp der. Hva jeg ser for meg: Koble HTPC mot mot rotel 1068 og bruke som cd spiller, og fortsette å bruke Arcam Diva 89+ (uten DVI uttak) spilleren min opp mot Action projektoren min.

HTPC blir da egentlig bare ett musikk bibliotek. Regner ikke med at summen som man får for 2 års gammel dvd spiller er verdt å selge for, med tanke på at jeg er godt fornøyd med bildet, og at det da og vil koste å legge inn dyrt skjermkort på PCen. Eller er dvi utgang noe i seg selv verdt å gå gjennom kjøp salg for?

Uansett, noen tips og råd?
    Du trenger ikke kjøpe et dyrt skjermkort for å få et meget godt bilde og DVI.
    Radeon 9250 kortene fra ATI er vifte løse, med bare en kjøleribbe som kjøling.
    De koster fra 300 kroner og opp, og har fra 128 mb minne og opp.
    De leverer svært gode bilder, og er glimrende i et HTPC oppsett om du ikke skal bruke pcen til å kjøre data spill over.
    DVI utgang er noe for seg selv verd ja. DVI er definitivt å foretrekke for å få et best mulig bilde ut.
    En HTPC trenger ikke blir kostbar i det hele tatt om du kjøper komponent for komponet selv, og bygger den opp.
    Har selv bygget utallige slike, og jobber med data til daglig.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, har kompetanse til å få satt opp selv og så tenkte bygge selv ja. Så er din anbefaling å selge dvd spilleren likesågodt og heller legge inn i ett bra skjermkort? Om jeg får solgt spilleren?

Newcomer WildRover sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Henger meg på her.. vurderer å selge min hk dvd22 for så å kjøpe nytt lydkort.. og dvi-hdmi og til kommende projektor.. blir htpc med disse komponentene:
    amd 2700
    512mb
    gforce 6600gt

bedre enn hk dvd22?? for da er det vell ikke noe spørsmål om hva som skal gjøres.. hk dvd22 har bare komponent også..

sorry for at jeg bryter inn i tråden din..

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å hive seg på. Virker litt pussig at dvd spilleren min med kostnad på 15000 for 2 år siden kam erstattes slik (den har jo komponent, som jeg trodde ikke skilte seg så mye fra dvi)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, har kompetanse til å få satt opp selv og så tenkte bygge selv ja. Så er din anbefaling å selge dvd spilleren likesågodt og heller legge inn i ett bra skjermkort? Om jeg får solgt spilleren?
    Min anbefaling er å bruke de få hundre kronene det koster å få et slik kort inn i maskina, også teste det mot DVD spilleren.
    Hvis man har en stabil maskin, med tilstrekkelig minne, disk og CPU, og et okei skjermkort. Samt at man har en god DVD avspiller, selv bruker jeg Power DVD fra Cyberlink.
    Jeg har en DVD25 fra Harman Kardon, og pcen sparker rumpe på den.
    Naboen har en samsung med komponent, og også denne ble for dårlig i forhold.

Vi testet på en BenQ PE5120 og på en Panasonic PT-AE700.

Den store fordelen med en PC til slikt er at det er så enkelt å bytte ut delene.
    Kommer det noe som er bedre enn DVI, så røsker man ut kortet og setter inn et som har den nye typen teknologi.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å hive seg på. Virker litt pussig at dvd spilleren min med kostnad på 15000 for 2 år siden kam erstattes slik (den har jo komponent, som jeg trodde ikke skilte seg så mye fra dvi)
    Komponent og DVI er gode begge to, men etter det jeg har lest så er DVI bedre enn komponent.
    Men hvorfor kvitte deg med DVD spilleren om du er fornøyd med den?
    En hjemmebygget PC koster ikke så mange lappene.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å kutte ned på antall komponenter i racket, og om man kan selge dvd spilleren for en 6-7000 (minimum) så kan man jo få kjøpt ett rimelig bra skjermkort.

Lignende tråder

1. Hjelp meg å planlegge vrient HTPC oppsett!
    By Bernhard in forum Generell HTPC
    Svar: 12
    Siste melding: 04-20-2005, 08:39
  2. Hjelp til oppsett av HTPC
    By marjusen in forum Generell HTPC
    Svar: 1
    Siste melding: 09-12-2004, 12:33
  3. Ny HTPC - Hjelp til hardware!
    By cazper in forum Generell HTPC
    Svar: 6
    Siste melding: 06-08-2004, 11:58
  4. Hjelp meg litt med oppsett av ny HTPC!
    By m5glenn in forum Generell HTPC
    Svar: 5
    Siste melding: 05-01-2004, 09:39
  5. Svar: 7
    Siste melding: 03-24-2004, 17:06

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •