Htpc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: Htpc

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Htpc

Nå vil jeg jo ikke såre dere HTPC fanatikere, men hvis dere ser for dere mitt oppsett som jeg får satt opp snart

NAT T732
    DENON 3910 DVD Spiller
    BenQ PE7700 DPL
    Xbox (med chip osv)

Fra Denon går DVI->HDMI til prosjektor
    og fra Xbox går Monster Xbox XGL400 Komponent video/audio som da går til Reciever ikke sant? Så videre fra Komponent ut fra Reciever til Prosjektor.

Stemmer dette?

http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=113 (Monster Xbox kabelen)

Men skjønner ikke helt hva jeg skal da med HTPC, da jeg har alle dvder orginal. Hva er pluss sidene med å ha en HTPC. Fint hvis dere kunne kommet med synspunkter, som kan hjelpe meg på vei om jeg skal handle en HTPC.

Mvh

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anyone?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :?:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En chippet xbox med Xbox Media Center er en HTPC. Den har bare ikke nok hestekrefter til å spilla av HD og de kraftigste videofilterene. Men bedre interface og brukervennlighet skal du lete lenge etter.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kablingen du har beskrevet virker furnuftig. Om du trenger HTPC eller ikke er jo litt avhengig av om du likevel skal kjøpe deg en PC. I så tilfelle er det dumt å ikke "slå to fluer i en smekk".
    Dersom du ikke har noe stort ønske om å spille av HD-materiale, trenger du heller ikke å koble PC til projektoren. Du har jo en meget potent DVD-spiller i 3910.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker Gorm, alltid go å ha

Men HD materiel er vel ikke ute enda? Hva tenker dere egentlig på når dere snakker om HD materiel? Filmer?

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De snakker om filmer ja, som er å oppdrive på nettet som opptak fra amerikanske HD kanaler. Har selv rundt 130 filmer i HD nå, så PC'en er førsteprioritet i Hjemmekinoen min

Cyberdog

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cyberdog, kan du si meg hvor det er mulig å få tak i dette, lastet ned en HDTV demo og jeg ble mektig imponert, men hjelper meg ikke hvis jeg ikke får tak i materiale. Vet jo at det slippes HDTV dvder snart også.

Vet jo at det finnes HDTV.XVID av fks LOST osv, men har aldri sett noen filmer/hd-dvder ute på nettet

Siden dere snakket om filmer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henrikr
    ... og fra Xbox går Monster Xbox XGL400 Komponent video/audio som da går til Reciever ikke sant? Så videre fra Komponent ut fra Reciever til Prosjektor.
    Dersom det ikke er helt nødvendig, så bør du la være å legge bildesignalet fra xboxen via receiveren, men heller kjøre det rett til projektoren. Bruk ihvertfall en like god kabel fra recieveren til projektoren ellers kommer ikke monsterkabelen til sin rett...

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av havard_johan
    Dersom det ikke er helt nødvendig, så bør du la være å legge bildesignalet fra xboxen via receiveren, men heller kjøre det rett til projektoren. Bruk ihvertfall en like god kabel fra recieveren til projektoren ellers kommer ikke monsterkabelen til sin rett...
    Hmm har jeg noe annet valg da? Ikke F*** om jeg bruker noe kompositt til prosjektoren fra xboxen, heller ikke S-VIDEO, er vel bedre da å bruke Monster Komponent THX ut fra reciver og til prosjektor? Da får du jo komponent inn til reciever og komponent ut, blir vel ikke så altfor mye signal tap da?

Men ser på xbox kabelen at 3 er bilde og to er lyd, skal de to lyd ledningene inn på fks "DVD" ingang på reciever?

Jeg kan jo også dra den ledningen opp til reciveren og plugge bilde inn i komponent inngangen på prosjektoren, men da sitter jeg igjen med lyden som skal ned på recieveren på en eller annen måte, og den ledningen var ikke så altfor stor.

Gjerne kom med noen ideer, kanskje det går ann å forlenge audiokabelen, eller få den optisk?

Mvh

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av havard_johan
    Kan du gi meg en god grunn til det? Du skal være norgesmester i dårlig kabelkjøp for at det skal bli noe problem med signaltap. Jeg kjører denne løsningen selv, og det er ikke mulig å se forskjell i bildet om det kables direkte eller via forforsterkeren. Henrikr's receiver har også båndbredde nok for å kjøre 1080p gjennom uten signaltap, så der finnes det ingen "bremseklosser".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henrikr
    Men ser på xbox kabelen at 3 er bilde og to er lyd, skal de to lyd ledningene inn på fks "DVD" ingang på reciever?

Jeg kan jo også dra den ledningen opp til reciveren og plugge bilde inn i komponent inngangen på prosjektoren, men da sitter jeg igjen med lyden som skal ned på recieveren på en eller annen måte, og den ledningen var ikke så altfor stor.

Gjerne kom med noen ideer, kanskje det går ann å forlenge audiokabelen, eller få den optisk?

Mvh
    Kjør det via receiveren du Henrikr, får du problemer med den løsningen skal jeg personlig fikse det for deg.
    Forøvrig stemmer det at det er 3 ledere til bilde, og to til lyd. De to lydkablene er analoge, så der får du ikke ut annet enn stereo (eller doly surround). I den andre enden av kabelen er det et uttak for optisk kabel, og det er det du skal bruke. Da får du tilgang til 5.1 (eller Dolby Digital).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Kan du gi meg en god grunn til det? Du skal være norgesmester i dårlig kabelkjøp for at det skal bli noe problem med signaltap. Jeg kjører denne løsningen selv, og det er ikke mulig å se forskjell i bildet om det kables direkte eller via forforsterkeren. Henrikr's receiver har også båndbredde nok for å kjøre 1080p gjennom uten signaltap, så der finnes det ingen "bremseklosser".
    Jeg ønsket simpelthen å påpeke at en kjede aldri er sterkere enn det svakeste ledd. Dersom man ikke strengt tatt MÅ legge signalet innom et ekstra ledd, så er det heller ingen grunn til å gjøre det.

Den kabelpakken Henrikr har kjøpt til xboxen sin er betraktelig dyrere enn f.eks XBOX High Definition AV Pack og det ville være synd å ikke utnytte potensialet til det fulle.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henrikr: Det var ikke meningen å forvirre deg altså, beklager det. Bare pass på å bruke en ordentlig kabel fra receiver til projektor.

Når du har koblet opp xboxen din, så ikke gjør samme blemma som meg og glemme å endre innstillingene i MS dashboard dersom du velger å gå for digital lyd Anbefales forøvrig på det varmeste.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe går bra, takker for all hjelp

Lignende tråder

1. Ny status: HTPC vs. DVD-spiller
    By Tiger in forum Generell HTPC
    Svar: 8
    Siste melding: 07-26-2005, 14:27
  2. Får ikke bilde fra HTPC til projektor
    By Trancton in forum Generell video
    Svar: 3
    Siste melding: 06-23-2005, 07:55
  3. Hva skal en HTPC være? minimumskrav?
    By Frode H. in forum Generell HTPC
    Svar: 45
    Siste melding: 09-10-2003, 09:50
  4. HTPC, oppsett og utstyr. Jeg blir ikke klok...
    By MAXcpu in forum Generell HTPC
    Svar: 28
    Siste melding: 08-26-2003, 15:03
  5. Ny HTPC
    By lygren in forum Generell HTPC
    Svar: 0
    Siste melding: 12-18-2002, 12:54

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg