Windows MCE 2005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Windows MCE 2005

Hej!

Er ved at bygge mig en HTPC, har en HD projektor på vej, og er primært interesseret i at se HD udsendelser.

Ser at kanal Digital nu endelig hopper med på bølgen, men læser så til min forundring på microsofts hjemmeside at Windows MCE 2005, som er det styresystem jeg havde tænkt mig at bruge ikke understøtter High definition fra satellit modtager??? hvad skal nu det sige? kan det virkelig være rigtigt, eller er der et eller andet jeg har misforstået.

Endnu mere forundret blev jeg over at læse, efter at jeg nu har investeret en anseelig sum i hardware at Microsoft slet ikke sælger dette styresystem i løs vægt, men kun i forbindelse med en kedelig færdiglavet MCE PC købt af en af Microsofts samarbejds partnere?

Se bla her.

http://www.microsoft.com/uk/windowsx...s/default.mspx

Q. What about HDTV over Cable or Satellite? Can I receive these?

A. Not at the current time. While you can connect your High Definition Television (HDTV) tuner to your Media Center PC via standard connectors such as S-Video and record programs, these will be in standard TV format. In order to receive an HDTV signal, you must have access to local channels broadcast over-the-air and receive these freely available signals with a standard HDTV antenna. For more information on HDTV antennas and over-the-air reception, please visit the CEA's Antennaweb.org Web site.

--------------------

Q. I have noticed that several online vendors are distributing standalone versions of Windows XP Media Center Edition 2005. Does Microsoft condone this practice?

A. The Windows XP Media Center Edition 2005 operating system software is designed to be distributed by Original Equipment Manufacturers (OEMs) and System Builder PC manufactures with either a fully assembled computer system or a non-peripheral computer hardware component. Microsoft’s licensing and channel policies are designed to support the practice of having the operating system flow with the appropriate hardware – providing PC manufacturers with the resources needed to sell and support full Media Center PCs to end-users. Consumers who buy a standalone version of Windows XP Media Center Edition 2005 operating system will not have access to the benefits of system integration and support assistance that a qualified OEM System Builder vendor would provide with the sale of a full Media Center PC. Vendors who distribute the operating system as a standalone product or with hardware components not compatible with Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 are providing a sub-optimal experience to consumers and this practice is not supported by Microsoft.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har store problemer med MCE, har testet både Ati Radeon og GeForce 6600, men driverne "støttes ikke av Windows MCE". Utrolig irriterende. Fungerer med noen eldre drivere, men da er hele systemet ustabilt.

Jeg kjører nok en eldre versjon av MCE (den første), men det har ikke hjulpet å laste ned samtlige oppdateringer heller. Drivere har jeg testet både for Windows XP og MCE, så det er ikke der feilen ligger...

Reinstallerte Windows XP i tillegg til MCE inntil videre.

Jeg er egentlig ganske forundret over at Microsoft kan slippe noe såpass lite utprøvet? I tillegg tror jeg det er en versjon 2002, 2004 og 2005? Jeg har i så fall 2002, og denne virker da ikke som er kompatibel med noe som helst.

Gates har hatt det for godt LITT for lenge nå...!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig liker jeg linux =) Gentoo (e.l) med MythTV gjør susen. Finnes endel dvb kort med linux støtte etterhvert, så det burde ikke være noe problem. ta et google søk for sånnt Når det gjelder scaling så har bla. Xine gankse gode filtre etterhvert (Avsforums.com har en tråd for de mener jeg)

Anyway, lykke til =)

(Til windowsbasert hadde jeg vel kanskje brukt Windows XP Pro N. (XP uten wmp integrert) så lagt til det jeg ville bruke av avspillere etc =)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd siste ver. Windows Media Center.
    Eneste jeg har å si om det er: Søppel! Ikke brukbart til noe.
    Eneste mulige unntak må være bestemor på 65 år som syns alt annet en tv'en er for komplisert, eller nei, kansje ikke.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det er også min konklusjon. Uferdig, ikke støttet av hardwaren og generelt lite nytenkende. Rett og slett enda en grunn til at Bill Gates bør få merke konkurransen fra konkurrenter som Apple. Hadde Apple levert en stue-PC med Ati skjermkort og en god programvare for avspilling tror jeg faktisk jeg hadde vært villig til å gi det en sjanse, for jeg er luta lei Microsoft om dagen!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat testet mce 05 i 3 mnd nå. Endte med at jeg la inn Xp igjen, i går faktisk :-)

Kjørte mce 05 på en athlon xp 3000+ , 512mb ram , 2x300gig p-ata hd , radeon 9800pro, Hauppage pvr 150 mce tv kort.

Var fornøyd med installasjon og brukergrensesnittet, og var det helt til jeg skulle "bruke det til media" :-( ; Kan ikke få start menyene slik en vil. Takler ikke mange gigabyte med mp3 før det blir sirrup, Ingen Epg (kan med tålmodighet fixes) . Vansker med å sortere tv kanaler samt gi dem de navna en vil (kan oxo mend tålmodighet fixes).

Endte med at jeg har gått over til MediaPortal, som er helt suveren.
    Alt jeg irriterte meg over i Mce 05 kan jeg nå konfigurere som jeg vil.
    Dessuten har Mediaportal "Mce 05 skin" :-)

---apold---

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At dere engang gidder å prøve.. bruker 2000 og det er 100% stabilt (60dager oppetid på den ene maskinen og da var det strømbrudd).Henger seg aldri og tuller ikke.. MyHTPC fungerer også fint.. Dette passer iallefall perfekt til mitt bruk. 100% stabilt og meget fint GUI (mener jeg)

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bare brukt MCE i noen måneder og synes egentlig det er greit, men er det verdt 1000 kroner, nei! Det skulle heller vert lansert som en optional add - on til win XP.
    Det mest irriterenede er mangelen på driver støtte og at det er vanskelig å customise oppsettet slik som man vil ha det... MCE er omtrent like jævlig å bruke (mtp. personlig oppsett) som programmet som følger med Philips pronto fjernkontrollene.
    Men når du (endelig) får MCE up and running så er det ganske smooth og praktisk til daglig mediasenter bruk med fjernkontroll og greier

Lignende tråder

1. MCE 2005, DVD = perfekt! TV = kuttes i topp og bunn.
    By AKIRAx27 in forum Generell HTPC
    Svar: 3
    Siste melding: 12-23-2005, 20:15
  2. Windows Media Center 2005 og TV-Kort
    By Idiss in forum Generell HTPC
    Svar: 6
    Siste melding: 08-29-2005, 22:21
  3. MCE 2005 og LIVE TV har en horisontal forstyrrelse.
    Svar: 0
    Siste melding: 06-20-2005, 11:53
  4. MCE 2005 - Decoder not installed! Hva må gjøres?
    Svar: 2
    Siste melding: 02-27-2005, 20:19
  5. Remote til Windows XP Media Center 2005
    By TH in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 10
    Siste melding: 02-27-2005, 18:34

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg