WinTV Nexus CA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool WinTV Nexus CA

Heisan.

Har kjøpt meg en ny pc som eg vil bruke som htpc, men en brikke mangler. Har lyst på tv-kort. Skal koble den opp mot benq 7800 så vil ha et bra et.

Noen som vet om det finnes andre tv-kort enn WinTV Nexus CA hvor man kan koble tv signalene direkte i pcen og benytte digitale signaler fra kabel?
    Dette kortet har mulighet for å koble seg til en kortleser og kan dermed få inn canal digital uten å gå gjennom den eledige tuneren deres.
    WinTV Nexus CA koster nesten 2000 kr litt mye for et tv-kort synes eg så alternativer hadde vært flott.
    Noen som vet om en brukenes kortleser?

Er lite lysten på å bruke 1000 spenn på et annet tv-kort hvis canal digital tuneren uansett vil være en flaskehals iforhold til kvalitet og fart.

Altså, finnes der andre tv-kort som kan sammarbeide med en kortleser slik at canal digital tuner ikke behøves?

Ekstra spørsmål for de som har giddet å lese helt ned hit: vil WinTV Nexus CA kunne brukes i England og?

Alek

Newcomer obrakstad sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liten interesse for TV-kort?

Ser du ikke har fått noe svar. Synes det er pussig nå som HTPC er så "hot". Skulle tro de fleste ville ha et TV-kort i en slik maskin, og gjerne med best mulig kilde/bilde.
    Er på jakt etter tilsvarende løsning selv. Har du kjøpt dette eller noe annet TV-kort som duger. Med digital tuner som funker med CD også...?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Såvidt meg bekjent så går ikke dette dessverre. Canal Digital sitt kode system er problemet...

Selv kjører jeg DVB-S /CI med internt kort og det funker...

Newcomer obrakstad sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Det var da som bare...

Trodde jeg skulle finne en god løsning for å få inn CD digitalt gjennom PC'en...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg parabol

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommer
    Kjøp deg parabol
    Vil gjerne ha info om løsninger for viasat/canal digital med DVB-S kort for pc, har orginale kort til begge abonement.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FireDTV har løysingar for DVB-C, -S og -T for intern eller ekstern montering.
    I tillegg må du ha ein passande CAM.

Sjekk www.firedtv.com

----------
    Leon

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LeonGjerland
    FireDTV har løysingar for DVB-C, -S og -T for intern eller ekstern montering.
    I tillegg må du ha ein passande CAM.

Sjekk www.firedtv.com

----------
    Leon
    Ja, men DCB-C løsningen er ikke kompatibel med Canal Digital sin kabel TV kode system.

Selv bruker den eksterne FireDTV boksen med CI i min HTPC. Funker veldig bra med Mediaportal evt medfølgende programvare, men løsningen er såvidt meg bekjent ikke støttet av f.eks. MCE.

Tom

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg har forstått det, etter å ha lest utallige poster om temaet, så skulle dette fungere helt fint. Det eneste problemet er at Canal Digital sine sendinger er kodede og du trenger derfor et Hauppauge "Common Interface" adapter for å "stappe inn" kortet fra CD i.

Jeg skrev akkurat en mail til Canal Digital og fikk følgende svar tilbake:
    Hei!

Beklager, men de eneste godkjente dekodere som vi har til vårt Kabel-tv
    nett er vår leiedekoder, og Force 315c-co som er en kjøpedekoder.
    Dette gjorde meg usikker, men vedkommende sier jo ikke at dette ikke vil fungere, bare at det ikke er "godkjent", hva nå enn det måtte bety. Jeg har fått bekreftet at denne løsningen fungerer på Canal Digitals nett i Sverige, jeg skrev derfor en mail til Komplett, som er en av de norske distributørene av Hauppauge Nexus-ca i norge. De sa de ikke hadde fått tilbakemeldinger om problemer med bruk av dette kortet i norge.

Jeg har selv lenge tenkt på en installere en slik løsning i min egen HTPC, men jeg må ærlig inrømme at jeg er litt nybegynner når det gjelder digitale TV sendinger.

Så vidt jeg kan se er løsningen følgende:
    Nexus-Ca + Common Interface module + Canal Digital = SANT

Jeg ser også at man må ha noe som kalles for en Common Access Module (CAM) for å stikke smartkortet inn i. Er det noen av satelittene guruene der ute som kan gi meg noen tips om hva dette er? Hadde vært fint om flere kunne henge seg på den tråden, så kommer vi kanskje fram til hva som fungere i mot kabel-tv i HTPC oppsett. Så vidt jeg vet er UPC foreløpig helt håpløst.

- Judaz -

Newcomer Leffe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg drev lenge å eksperimenterte med forskjellige TV/SAT- kort i PC'en knyttet opp til parabolen min (Har ingen erfaring med dette knyttet opp til digitale kabelnett signal)
    Når det gjelder Nexus (og de få andre SAT-tunerne for PC) med innebygget hardware for dekoding av den digitale (Mpeg) signalstrømmen( IKKE SELVE KODINGEN AV KANALEN) er de forholdsvis dyre, kr. 2000,- ++++. Jeg brukte lenge såkalt software baserte tunerkort, Skystar2 og Terratec. Disse er endel billigere, ca 800-1500. Det ene var med cam plass(Terratec), det andre uten. Hadde mange positive erfaringer med disse kortene, men også mange negative. Det kan være utrolig vanskelig å få en "oppegående og vedlikeholdsfri" bruk av disse kortene. Krasj i PC, Heng beta software m.m.
    Å få cam plassen til å virke mot ulike kodesystem kan også være krevende. Og husk at du i tillegg til prisen for kortet må ha en cam som kanskje koster like mye.
    Jeg kjørte lenge med programvare som brukte softwarebasert cam. Men da kan du ikke bruke originale kort fra programleverandørene. Skal du det MÅ du ha et tuner kort med innebygget/separat cam.

Det som jeg synes er viktig å formidle av erfaringer er at hvis du skal bruke et PC-basert tuner system bør du ha langt mer enn "novise" erfaring med PC. Det er mange timer svetting med å få et stabilt og fungerende system.
    Selv om jeg alltid har likt å "plukke" i PC'er og som regel får ting til etter en del prøving og feiling, har jeg gått tilbake til sparat "vanlig" tuner. Jeg ønsker å kunne skrue på fjernsynet og se et program, uten å måtte begynne å fikle i PC'en og lure på hva er det nå som er galt.

Kanskje ikke så veldig klargjørende i forhold til spørsmålstillingen, mer en deling av erfaringer ??

MVH Leffe

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cd / Nexus Ca

Hei

Jeg har vært i kontakt med både CD og Hauppauge angående WinTV Nexus CA.

Etter å ha mailet litt med CD så virker det som
    a.: De har ikke peiling eller
    b.: De vil ikke at folk skal bruke HTPC mot deres digitale kabelnett.

Baserer det på følgende uttalelser:
    (fra support hos Canal Digital)
    "Det er kun kabeltv dekodere som er godkjente for å ta imot våre
    > digitale"

Da jeg fikk dette svaret sendte jeg med en link til Hauppauge's sider om Nexus CA... og opplyste om at dette skulle virke med CD i sverige og at CI modulen støtter Conax (CDs kode system)

Fikk da følgende svar tilbake:

"På kabeltv kjøres en bit-rate som ikke støttes av noe PC kort."

- Dette er bare bambus selvsagt, så jeg svarte på den og sa at det tvilder jeg sterkt på og ba om å få oppgitt hva denne super-bit-raten egentlig er. Det har jeg ikke fått svar på :wink:

Ikke spesielt imponerende...

Fra Hauppage har jeg fått informert at:

"WinTV Nexus CA kan ta emot både analogt och digital kabel TV. Vi säler produkten idag i Norge och flera kunder använder den med Canal Digital Kabel TV"

På spørsmål om den fungerer i MCE og hva som faktisk trengs av utstyr så fikk jeg følgende svar:

"WinTV Nexus CA fungerar ej i MCE! Enbart i "vanlig" XP.
    För att den skall fungera korrekt skall du ha både Nexus CA + CI + CAM + smartkort."

Så du trenger både NEXUS CA og CI modulen samt CAM og Smartkort. Dette blir jo fort noen kroner.

Pris Nexus CA : 1830
    CI modul : 899

I tilleg så må du som nevnt ha CAM og kort...

Så det er dyrt, men jeg vil tro at det kanskje er verdt det, men jeg vil gjerne høre fra noen som har prøvd det?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problem her er jo at det å skaffe en Canal Digital Cam er ikke bare bare (iallefall ikke en orginal en siden de har sluttet å selge disse, iallefall på parabol, regner med dette også gjelder på kabeltv). Kortene gir de heller ikke ut hvis man ikke kjøper en force tuner eller leier en leietuner (som også krever at man abonerer på større programpakker som jeg ikke har tenkt å gjøre iallefall). Det eneste jeg personlig er ute etter er å få de samme kanalene jeg har analogt tilgjengelig digitalt. Dette koster jo som kjent canal digital ingenting og de tar kun betalt 599 pr år for det kortet om man skulle ønske det (med de forutsetninger det setter selvsagt).

Er det virkelig ingen annen måte å gjøre dette på? Samt at jeg selv er avhengig av å kunne kjøre dette gjennom MCE. Har lest noen løsninger for å kunne kuble til no ir kontroll saker til force tunern og bruke dette opp mot hverandre i MCE men dette er jo en jukseløsning og ikke optimal slik jeg ser det. Taper jo bare kvalitet på opptak og visning.

Det mest irriterende her er jo at det faktisk er enklere å skaffe seg parabol og kabeltv på ulovlig vis på en htpc enn lovlig vis. Snakk om å skyte seg selv i foten spørs du meg.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet problem er at CA-modulen til Nexus ikke er å oppdrive. Jeg har hatt to stk. i bestilling i over 9 måneder nå, fortsatt ingen bekreftet leveringsdato

(Om noen vet hvor de er å få så tar jeg gjerne imot den infoen...)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD / NEXUS CA - Oppdatering...

Hei igjen...

Har nå purret et par ganger på min tidligere forespørsel til CD om hvorfor de nekter å støtte kort til PC....

Svar fra Canal Digital:
    "Generelt: Canal Digital (CD)har noen absolutte krav til alle typer mottagere som skal benyttes mot våre plattformer. Disse krav gjelder for tekniske- , funksjonelle- og sikkerhetsmessige egenskaper. Kravene er basert på åpne internasjonale standarder og disse er tilgjengelige for alle interesserte mottagerprodusenter.
    Canal Digital validerer mottagere og de som tilfredsstiller kravene, blir godkjent for bruk mot vare plattformer.
    P.t. har CD ikke sett noen produkter som tilfredstiller kravene - ergo kan vi ikke godkjenne produktene på vår plattform. Skulle et produkt av denne typen komme som er i henhold til våre standarder, vil vi også godkjenne det til bruk på vår plattform.

Det er i tillegg kravet fra programselskapene som gjør at vi for tiden ikke kan godkjenne Mediacenter, de er redd for ukryptert streaming av innhold til hvemsomhelst.
    Først når sikkerhetsaspektet er ivaretatt kan produktet godkjennes. Det er produsent f.eks hauppauge som må lage produktet etter våre krav.
    "

mao: De har ikke tenkt på å se på DVB-C kort enda og siden programselskapene er i mot dette på generelt grunnlag så gidder de ikke bry seg noe mere med det.

Må derfor si meg enig i at ja, de BER om å bli piratisert...

Men det er håp i den møørke og laaange tunellen...

Microsoft har inngått en avtale om støtte for digital kabel i NESTE versjon av MCE (skal komme til jul neste år). Mao så vil CD sannsynligvis ikke komme til å sertifisere noen kort før etter dette. Altså vil det kanskje komme godkjente kort sommeren 2007 :-(

http://www.audioholics.com/news/pres...ARDXbox360.php

Jadda....

Dersom du vil ha en leigetuner så må du betale for

Kanalpakken du velger / grunnpakke
    59,- måned i leige av tuner (crappy philips tuner uten digital lydutgang)
    599,- år i kortavgift...

De begrunner denne avgiften bl.a med at de skal oppdatere/forbedre EPG. Noe som for oss HTPC nerder er totalt uinteresant... (vi har jo EPG :-)

Greit nok ikke de store summene uansett, men utrolig provoserende...

Dersom du vil ha DVB-C kort i PC så må du altså uansett ut med 599 i året samt at du må ha enten force eller en leigetuner.
    Du må selvfølgelig også skaffe deg en conax cam, noe som kanskje er enklere sagt enn gjort....

Eventuelt så kan du ha en Dreambox, denne kan kanskje streame video til PC*, og på den måten vil en unngå kvalitetstap... Det kan jo være noe å tenke på...
    Problemet er at den er like dyr som Force tuneren, men den støttes ikke av CD så du må ha leigedekoder i tillegg for å få kort...

* Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

http://www.dreambox.no/DM500.php

Selv har jeg en LG plasma uten videoinnganger, den ble solgt som monitor i hjemmepc avtale, og har kun PC innganger, men jeg vurdere å gi blaffen i hele greia og bare kjøpe videokort til skjermen og leige dekoder fra CD.

Da vil jeg gå utenom hele mce til vanlig tv-titting men jeg kan fortsatt ta opp via MCE og ha guiden der.. men det føles så forbanna bortkastet...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste noe ett sted om at noen svensker (som jo også har kanal digital kabeltv) hadde fått til både ett og annet. Dette har jeg dog ikke funnet igjen....

Poenget her er også at jeg vil ha den INNI MCE pc'en og slippe snodige løsninger med digital analog digital overganger. Jeg kan trikse til meg et kort fra jobb og iallefall få prøvd det (jobber i elektro butikk og vi har noen demo kort som står og ruller i tunere). Har også hørt rykter om at et parabol kort vil fungere i kabeltv tuneren. Om dette stemmer vet jeg heller ikke sikkert.

Hadde vært greit om vi hadde klart å holde liv i denna tråden evt fått en samletråd for denne problamtikken. Altså få til en skikkelig løsning som fungerer i MCE maskineriet internt med heldigital behandling.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dreambox & MCE

Har dreambox 7020. Bruker VLC for å streame TV signalet til en BPC som jeg flytter rundt i huset. Er det noen som vet om det er mulig å "integrere" denne streamingen i MCE? Dermed vil parabol fungere med bra signal på en MCE PC.

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler alle som tenker på dvb-c kort til å kikke og søke på dvb-delen på NPF Der har de lenge diskutert hvilke kort som egner seg til canal digitals kabelnett.
    Nexus-kortet er visstnok ikke anbefalt. - for dyrt, - ikke støtte i MCE, -kan ikke vise framtidige HDTV-sendinger.
    Der anbefales Technotrend DVB-C Budget. Denne skal visstnok klare HDTV, støtte MCE og koster under 1000kr inkludert CI-modul. Sjekk ut denne webshopen , her kan man oxo trekke fra tysk moms ettersom vi er utenfor EU.

Dette er info jeg har lest meg fram til på NPF, har ikke prøvd selv. Skal handle HTPC og technotrend-kort etter nyttår. Her har de oxo Conax-cam til 400kr på lager, norske butikker krever fort 1400 for samme varen!!

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Floppdtv er også et alternativ. Sjekk ut hjemmesiden her , og en pågående diskusjon med en norsk canaldigital kabelkunde på deres forum

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

heisan

veit ikke om det er noe av dere eg har snakka med på kundesentre eg er vel 1 mnd tid siden,grunne til att eg svarte att det var tekniske problemer er etter eg snakka med han som er teknisk asvarlig på kabel tv att det blir sendt i ein baud som ingen har fungerte med før,det er QAM 64 og symobolrate 6950
    nå har mit skystar DVB-S ryki (død) så bestlite meg nå haphauge WinTV-Nexus-CA som eg venter på i posten som eg har tro på fungerer,og når det gjelder spørsmål som blir sendt inn per mail om slike ting så er det desvere ikke alle som er intrisert på kunde sentre etter og finne ut slike ting

det er ikke mulig og få kjøpt kort til parabol som ikke er "paring" på så eneste muligheten er leie ein kabel tv dekoder til 59kr i mnd og bruke det korte i ein phonix brenner eller ein CAM ingen av delen er godkjente....det er eller ikke godkjent og bruke DVB kort uanset så who cares....
    når det gjelder HDTV så tviler eg på det blir aktuelt på kabel tv med det først...er båndbrende begrensinger alerde og HDTV krever alt får mye bitrate
    ps her er ei koslig side http://hjem.tele2adsl.dk/oleperch/DVB/DVB.html
    og ja n0stra det funker med parabol kort i kabel tv dekodere...men offsielt funker det ikke
    hilsen ein dude fra canaldigital kunde sentre

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, flott flott, da sku man egentlig funnet et velfungerende kabeltv digital kort med kortleser til MCE pc'en min som man på en eller anna løsning får brukt sammen med EPG'en og PVR programvaren. Det optimale hadde jo vært å kunne bruke både hauppage analog kortet og et evt digitalkort.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Hauppauge WinTV PVR500
    By ameiza in forum Generell HTPC
    Svar: 3
    Siste melding: 06-25-2005, 16:07
  2. Hauppage WinTV NEXUS-s
    By Zapper in forum Generell HTPC
    Svar: 1
    Siste melding: 06-11-2005, 12:19
  3. Svar: 2
    Siste melding: 02-10-2005, 17:26