Er min pc bra nok til HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er min pc bra nok til HTPC--PIII1200Mhz

Har vurdert htpc en smule etter at jeg fikk meg en Barco 801s.
    Hadde i utgangspunktet tenkt å skaffe en Philips DVD963SA som kan modifiseres så den gir RBsB ut, men begynte å tenke på om pcen min kan brukes som dvd-spiller(htpc), og om det vil gi et bedre resultat.

Per i dag består den av følgende:

Prosessoer: Intel Pentium III 1200Mhz
    Ram:384MB
    Skjermkort:Maxtor G400
    Lydkort:Creative 128
    DVD-brenner
    CD-rom
    Harddisk:120GB 7200RPM

Jeg jeg i alle hovedsak lurer på er om prosessoren duger til dvd avspilling?
    Alt annet kan jeg bytte ut,slik som skjermkort,minne, hd,lydkort. Men om jeg skal bytte ut prosessor må jeg ha nytt hovedkort,og da er jeg på god tur til en hel ny pc.

Om jeg skal gjøre den om til HTPC må jeg bytte skjermkortet,mere minne,bytte lydkort,bytte vifte på prosessor og kanskje strømforsyning.støyer litt.

Jeg ønsker å kjøre så høy oppløsning som mulig, hvor høyt kan være aktuelt med min prosessor? Eller står det mest på skjermkortet?

Kommer med litt mere etterhvert, ble litt rotete det her, men tips mottas med takk.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matrox G400 er jo et kort som har en meget fin 2D kvalitet så hvis du slår av overlay på skjermkortet ditt så har du iallefall et meget godt bilde. Hadde selv et G400 kort ,men det ble solgt for noen mnd siden. Uansett så vil du fint klare å spille DVDfilmer med det oppsettet siden jeg spiller av filmene på min 800mhz ITX. Har ikke blitt plaget over hakking i DVDfilmer så ser ingen grunn til at du skal det heller. Regner med at Overlay vil gi bedre bildekvalitet med tanke på at det ofte "flyter" bedre og virker mer "smooth"

Nå vet jeg ikke hvor høy oppløsning man burde kjøre på en Barco801s (siden jeg kun har sett en CRT projektor) ,men den Native DVDoppløsningen er nok det du burde satse på og da er maskinen din kraftig nok. (i mine øyne)

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde også Matrox g400 millenium dual-head på første maskina mi, knallkort på 2d men var ikkje noko tess i 3d, ikkje ein gong då det kom.

Den er god nok til avspeling av dvd og andre format, men for svak prosessor for ffdshow feks.

Lignende tråder

1. Min lille, personlige signalkabeltest
    By roffe in forum Kabler
    Svar: 46
    Siste melding: 01-08-2006, 00:19
  2. ADVARSEL!!! FRA DANMARK/ ANBEFALET BREV TIL TERJE!!
    By Thomas H in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 108
    Siste melding: 08-02-2005, 14:28
  3. Hva skal en HTPC være? minimumskrav?
    By Frode H. in forum Generell HTPC
    Svar: 45
    Siste melding: 09-10-2003, 09:50
  4. Ny HTPC
    By lygren in forum Generell HTPC
    Svar: 0
    Siste melding: 12-18-2002, 12:54

Stikkord for denne tråden