TheaterTek DVD player 1.5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TheaterTek DVD player 1.5

Jeg har litt problemer med å få den til å spille filmer eller rette sakt den funger ikke.

AMD 1300, AMD761+VIA686B, PC2100. Mediaforthe lydkort 5.1

Jeg bruker Win2000no, SP3
    DirectX 9.0
    Hercules FDX8500LE med nyeste driver fra ATI og Hercules basert på v2.5.
    Har diverse andre DVD-spiller på maskinen. Win DVD v4.0, ATI DVD player 7.6, PowerDVD XP, Cinemaster og TheaterTek 1.5

Problemet er at det bare er PowerDVD XP og WinDVD v4.0 som virker bruker også DVD Genie v4.10. Er det noe jeg har glemt å installere?

Jeg kan godt si at det har vært mye inn og ut med programmer på denne maskinen.

Help!!

Newcomer SpaceMoose sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være problemer med at du har ATI 7.6 inne. Fjern alle DVD spillere samt DVD Genie og installer TT 1.5 på nytt. Patch den opp med nyeste patch samt legg inn DVD Region Killer 2.5 istedenfor DVD Geenie..

Virker ting da så installer PDVD ev. WDVD som en backup. Sjekk ut TT-og avsforum da jeg mener å huske at en update fra MS skapte problemer fra en tid tilbake..

Håper dette hjelper deg litt på vei...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker ikke for meg heller. Det starter, men med en gang jeg setter i en DVD så henger maskinen. Sone 1 DVD kom til FBI-skjermen mens sone 2 bare hang seg med TheaterTek-logoen i bakgrunnen. Jeg prøver å finne ut av det nå. Jeg får åpnet konfigurasjonen og sånt, det neste jeg skal årøve er å slå av analog lyd.

Jeg avinstallerte alle andre DVD-spillere og restartet før jeg installerte TheaterTek.

Jeg har Club3D ATI Radeon 9700 PRO, DX 8.1 og 6218-drivere (Cat 2.5)

DVD Region Killer er jo bare en DVD-drive verktøy, ikke et verktøy for å gjøre TheaterTek sonefritt. Er TheaterTek sonefritt fra begynnelsen av?

Tor Arne

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Theatertek er sonefri programvare. DVD Region Killer sørger for at Windows og ev. andre SW DVD spillere ikke får problemer. Uten DVD Region Killer vil OS'et til slutt låse seg til en sone... Det finnes andre alternativer til DVD Region Killer men jeg finner dette programmet genialt.

Det eneste jeg kan si er husk å patche opp med nyeste patch. Tror jeg hadde kjørt DX9 og Catalyst 3 med det kortet Tor Arne(tror du kan velge å ikke benytte deg av VMR9 hvis du føler for det).

Håper det ordner seg for dere..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant ut av det. Det var Region Killer 2.7 som gjorde det. Nå har jeg fjernet Region Killer og da fungerer det. DVD-spilleren min er sonefri i følge driveinfo men likevel finner Windows ut at DVD-spilleren min ikke er sonefri når jeg bytter film i TheaterTek. Merkelig!

Jeg får prøve DVD Region Killer 2.5 som du skrev tidligere og installere den i stedet for 2.7.

Jeg har forresten installert siste patchen også, 15_18.

Tor Arne

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Catalyst 3

Jeg har fått TT til å virke. (bilde)

Jeg kastet ut alle DVD playere untagen PowerDVD XP. Alle ATI enheter MCC og Controllpanel gikk samme vei.

Jeg har nå bare Catalyst 2.5 og DX9.0, TT og PowerDVD XP. Problemet er at lyden hakker, jeg har fått bra lyd tidligere i TT, men noe har hent.

I PowerDVD er lyden meget bra, bruker SPIF. Vurderer å reinnstallere alt, emn det suger å gjøre.

Jeg har en gammel duron 800 og en PIII 933/133 som jeg kan bruke er disse karftige nok? Jeg flytte da Hercules FDX8500Le kortet til en av disse maskinene.

Jeg vurderer også nytt lydkort, f eks. TerraTec Lydkort PCI Aureon 5.1 Sky. Noen som har dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å resette RPC i DOS. Måtte finne en DOS bootdisk.

EDIT:
    Det funka ikke, merkelig! Men jeg prøvde et program som heter DVD Region-Free som koster penger, og det funka. Men jeg gidder jo ikke betale for det så jeg må prøve Region Killer først.

Tor Arne

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVD Region Killer 2.5

Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Skal prøve å resette RPC i DOS. Måtte finne en DOS bootdisk.

EDIT:
    Det funka ikke, merkelig! Men jeg prøvde et program som heter DVD Region-Free som koster penger, og det funka. Men jeg gidder jo ikke betale for det så jeg må prøve Region Killer først.

Tor Arne
    DVD Region Killer finner du her.
    http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/dvdrk.html

Har du en låst DVD-spille er det en firmware oppgradering som må til Jeg har en Aopen (pioneer) 103F som jeg flyttet en jumper på slik at den ble låst. Jeg flyttet jumperne tilbake og gjore en firware oppgradering så var spilleren sone free. Nå spør ikke windeows en gang etter sone, bare software spillere. Til dette har jeg DVD Region Killer 2.5.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom den sida i stad men fikk ikke henta ned fila. Jeg hentet den her i stedet: http://www.videoclub.pl/pdownload.ph...t=asc&od=0

Firmware er siste utvei, jeg vil helst få det til uten å bytte firmware, men må jeg så må jeg.

Tor Arne

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SnoOpy:
    Sjekk om du kjører DirectSound eller Waveout i TT. Jeg vet ikke hvordan Terratec's Auron er, men benytter selv et DMX 6Fire LT. Benytter du et Terratec kort så husk å fjern kontrollpanelet(for kortet) i startup. Panelet tilbakestiller nemlig Windows sin konfigurasjon av lydkort fra full hardware støtte til basic hardware støtte. Sjekk dette.

Tor Arne:
    Selv om DVD-ROM spilleren din er firmware oppdatert til å være sonefri og Theatertec er sonefri så er ikke Windows det . Jeg visste ikke at DVD Region Killer var i versjon 2.7.. 2.5 funker perfekt for meg så test ut den.

Mitt system består av en patchet Pioneer 106 DVD-ROM, TT, Win2000 og DVD Region Killer v2.5. Ingen problemer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå funker det! Region Killer 2.5!

Det er mulig jeg dreit meg ut litt i stad med 2.7! Det fungerte ikke med 2.5 heller først, men så haket jeg av ved siden av "Enable DVD Region Killer" nede i menyen til Region killer og da funka det. Men jeg tror at jeg prøvde det med 2.7. Ækkesånøye! Nå fungerer det.

Jeg har forresten et Terratec Digital 512i og er ikke spesielt imponert. Jeg fjernet kontrollpanelet da det slo av SPDIF hver gang maskina starta, var ikke klar over at den også senka hardware-støtte. Jeg har bestillt et Zoltrix Nightingale lydkort.

Tor Arne

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpaceMoose
    SnoOpy:
    Sjekk om du kjører DirectSound eller Waveout i TT. Jeg vet ikke hvordan Terratec's Auron er, men benytter selv et DMX 6Fire LT. Benytter du et Terratec kort så husk å fjern kontrollpanelet(for kortet) i startup. Panelet tilbakestiller nemlig Windows sin konfigurasjon av lydkort fra full hardware støtte til basic hardware støtte. Sjekk dette.

Mitt system består av en patchet Pioneer 106 DVD-ROM, TT, Win2000 og DVD Region Killer v2.5. Ingen problemer.
    Systemet holder på innstillingene jeg gjør det er nok problemer med digital ut (Mediaforte) og TT. Lyd kortet er heller ikke spesielt bra så jeg tror jeg må vurdere noe nytt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Byttet lydkort

Jeg har nå byttet lydkort til Creative Audigy Player. Lastet ned siste drivere. Minus er at jeg må velge digital ut eller analog kan ikke ha begge deler aktivt på en gang.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Først og fremst støtter Region Killer kun RPC1, og emulerer RPC2 kodede plater (det står iallfall at den gjør det, og forhåpentligvis stemmer det!). Jeg endret firmware i min Pioneer 117 DVD spiller til RPC1 sonefri, og nå funker Region Killer utmerket...

For øvrig har jeg helt fin lyd uten hakking. Benytter Hercules DigiFire 7.1, greit kort, men du kan heller ikke her benytte digital til både vanlig lyd og digital optisk...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tør ikke installere DX9 før ATI har kommet med noen bedre drivere!

Tor Arne

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg har ingen problemer med DirectX 9.0 og Catalyst 3.0, selv i 3D. Det var VRM for var det store problemet for meg, og etter at jeg disablet denne, har alt fungert utmerket!

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor skrur man av VRM?

John Roger

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ligger under kontrollpanelelet... Husker ikke eksakt hva ikonet heter, si fra hvis du ikke finner det, så skal jeg få sjekket det...

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi snakker vel egentlig om VMR (video mixing renderer) her og ikke VRM?

Jeg er dog enda ikke funnet ut hvor man skrur den av.

John Roger

Newcomer Per72 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Tror den ligger i kontrollpanelet,under Cineplayer.

Lignende tråder

1. Rat DVD
    By EivindLunde in forum Generell HTPC
    Svar: 1
    Siste melding: 06-21-2005, 13:16
  2. Toshiba reaffirms HD-DVD plans for 4th quarter 2005
    By Esp1 in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 7
    Siste melding: 05-26-2005, 20:44
  3. Network DVD Player "AVeL LinkPlayer2" (WMV&USB
    By rojohan in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 6