Hauppage PVR-150, text tv virker ikke, noen som vet hvorfor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hauppage PVR-150, text tv virker ikke, noen som vet hvorfor?

Hei!

Jeg har et Hauppage PVR-150 og har et problem med det medfølgende programmet for Text-TV (Teletext).
    Feilmeldingen er som følger:

"Failed to start VBI server"
    så kommer det opp en boks til;
    "Teletext driver not found or not valid"

Jeg har reinstallert 2 ganger med samme resultat.

Har sett at andre også har dette problemet, men finner ikke løsningen. Noen her som har noen gode råd?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har oxo ett pvr-150mce kort, og txt tv i mce2005 virker ikke, prøvde noen programmer for dette, med de var drit dårlige !!!

HAr ikke funnet noen løsning på dettte, og det irriterer meg at jeg ikke får txt tv'n til å virke idet jeg bruker den mye.

Som en nødløsning (siden epg'en ikke virker heller) har jeg lagt noen internett snarveier på skrivebordet: tv guide, txt tv for nrk, txt tv for tv2. Så når jeg trenger txt tv'n så er de ett klikk unna :-)

Har oxo sendt mail til tv-norge og spurt om txt tv på internett sidene deres. De jobbet med saken !!

---apold---

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Apold, det virker som det er veldig mange som sliter med akkurat dette problemet. Jeg har forresten noe av samme løsning som deg, har snarveier til programoversikter via internett som en nødløsning.

Litt rart, dette skal jo liksom være så bra tv- kort, og blide kvalitet og opptakskvalitet er jeg også fornøyd med, men at så mange sliter med det samme, uten at det tilsynelatene finnes noe fix er litt dårlig syns jeg.

Fikk det ikke til og virke med mce 05 heller jeg, men det har jeg i ettertid skjønt at nok var pga manglende mpeg codeker. Hadde wintv 5 tor jeg det var...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •