Fått nytt skjermkort. hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer dat sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fått nytt skjermkort. hjelp

eg har no fårr meg Gainward GeForce 6800GT, osso battlefield 2. saken er den at: når eg går innpå battlefield 2 så får eg berre spelt i ca 45 sekund før alt sammen låser seg. og då mena eg ALT!!! kan dette ha noke med driver eller strømforsyninga og gjere? (den e på 360W) eg spelte på demoen før i dag, og då fungerte alt perfekt, men etter eg instalerte fullversjonen så gjekk alt til helvette for og sei d enkelt.
    kan dette og ha noke med driver på skjermkortet og gjere, eller e d lita størmforsyning????
    knoken som har en ide om ka som kan være feilen?

Newcomer Raimond sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme problem på mitt forrige nyinnkjøpte skjermkort. Da viste det seg at det ikke var nok kjøling på kortet. Den påmonterte viften satt ikke godt nok fast. Byttet inn kortet i et nytt.

Newcomer WildRover sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være at PC'en blir for varm.. dette skjedde med meg..

Newcomer dat sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig..
    men eg gidde ikkje makke med og sende d inn igjen!! fekk det til og fungere tiligare i dag, men no e d på'n igjen.. faen dritt seie no eg!!!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Her bør du starte feilsøking.
    Den gang jeg kjøpte et skjerkort som krevde "ekstra strøm" i form av at en diskettstasjonstrømkabel måtte kobles til i tillegg, så endte jeg opp med for lite strøm.

Først av alt. Innstaller aller nyeste driver.
    Hvis det da ikke er forskjell.
    Napp ut strøm kabel til enheter i maskinen som du ikke trenger akkurat da. (Diskettstasjon, ekstra dvd-drev hvis du ikke trenger de, ekstra harddisker hvis du kan klare deg uten de).

Uansett synes jeg 360W høres ut til å være på grensen for lite.
    Da jeg opplevde mine problemer hadde jeg 350W strømforsyning.
    Oppgraderte til 450W og alle problemene forsvant.

Når det gjelder varme i maskinen generellt. Prøv å spille uten dekselet på maskinen.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme skjer til meg også når jeg overklokker CPU. Jeg har også 360w på PSU. Hvis jeg klokker opp til 2200mhz på cpu (barton 2500+) så kutter systemet ut. Måtte klokke ned til 2000mhz før maskina ble stabil... Dette skjedde ikke med det tidligere skjermkortet men etter at Geforce GT6600 kortet ble montert! Så det ser ut til at kortet vil ha strøm... :wink:

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

reinstallasjon?

Merkelig dette. Kan selvfølgelig være en dårlig strømforsyning. 350W er ikke alltid 350W for å si det slik.

Har selv en FSP 350W forsyning av ganske høy kvalitet, har 6600GT og en P4 3.0 som er klokket til 3.6 med vannkjøling, og merker ingen stabilitetsproblemer.

Siden vi er inne på både HTPC og strømforsyning så vil jeg benytte anledningen til å anbefale MIST500 fra microplex. Denne er stillheten selv, og leverer så det holder. Har montert flere htpcer med denne i det siste med grei suksess. Den bråker hakket mindre enn min egen ganske så stillegående 350Watter.

Når det gjelder trådstarters problemer så kan det som tidligere nevnt lønne seg å ta en hel eller delvis reinstallasjon. Gjerne slette alt av grafikkdrivere hvis du får dette til. Alternativet er å legge inn windoze på nytt.

Et annet problem kan være om det finnes oppdateringer til BF2? Mulig at feil på spillet kan forårsake systemheng også. Trenger ikke bare være varme/stabilitetsproblemer.

DrErling

Newcomer dat sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg trur sjøl d har noke med strømforsyninga og gjere. men e litt rart at d fungere perfekt i rundtom 7 tima i går da...

eg har tatt ut strømmen på alt så nær som HDD og dvd og hoverkort.. faen om eg må kjøpe ny strømforsyning og also!!
    data e noke merkelige greier.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde et lignende problem med et Gainward 6600GT kort for noen måneder siden. Det gikk helt fint å spille en stund, før plutselig alt låste seg. Jeg testa kortet i 3DMark og da låste ikke pcen seg, men det ble utrolig mye artifacts i bildet. Har du prøvd å kjøre 3DMark?

For min del skyldtes alt sammen at kortet var defekt, så det ble sendt i retur. Da hadde jeg forresten allerede kjøpt en ny strømforsyning for å eliminere den feilkilden :roll:

Newcomer dat sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heilt ærlig så veit eg ikkje ka 3Dmark e..

no satte eg allkvalitet på low, og då fungerte d.. så mulig d e strømforsyning..

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å si det pent så er BETAfield2 fult av bugs, demoen er faktsik mye bedre her også!

Jeg merker faktisk høyere stabilitet ved å spille på offisielle EA servere :!: :?:

Jeg avinstalerte demoen, så reinstalerte jeg bf2 ret. etterpå, ble faktisk bedre da også. Har også hørt om folk som har løst bf2 problemer ved å skru av HT på cpu´en om den har dette, eventuelt begrense bf2 til 1cpu på taskmanager.

Jeg venter i spenning på ny patch til dette spillet, var også noe jeg regnet med ville skje. EA har et fælt rykte på å sette halvferdige spill ut for salg, dette er nok intet untak! :evil:

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kanskje prøve å spille til pc'en låser seg, og da kjapt fysisk sjekke varmen på 3dkortet men en finger. Er det veldig veldig varmt er det mangel på kjøling som er problemet. Spill med åpent kabinett og sjekk

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raimond
    Du kan kanskje prøve å spille til pc'en låser seg, og da kjapt fysisk sjekke varmen på 3dkortet men en finger. Er det veldig veldig varmt er det mangel på kjøling som er problemet. Spill med åpent kabinett og sjekk
    Ribbene på de nyeste skjermkortene er veldig veldig varme uansett er min erfaring... Kan ikke konkludere med at det ikke er god nok kjøling bare ved å ta på ribba. Den kan ha temperaturer opp mot 50 grader uten at det er krise av den grunn.

DrE

Newcomer dat sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    d e snakk om Gainward GeForce 6800GT. trukje akkurat kjølinga e noke problem, står 2 stk 60mm vifte på d.. råbra skjermkort.

Newcomer bjarne88 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raimond
    hvis du spiller med åpent kabinet blir det jo ikke så varmt uansett

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne88
    hvis du spiller med åpent kabinet blir det jo ikke så varmt uansett
    Jo hvis det er noe galt med kjølingen til kortet blir det skikkelig varmt på selve kortet. Hos meg var det at viften på GPU ikke satt godt nok fast.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme kort som deg, men med en 350 watts strømforsyning fra chieftec. Aldri vært noe problem, men har heller ikke prøvd bf2 da... Men har du ikke mulighet til å sjekke temperatur på kortet i windows? Mitt ligger på 40-45 grader på heftig gaming, men da går viftene på ubehagelig høyt turtall også...

Vannkjølingsblokk er på veg... =)

Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo eventuelt prøve å fjerne de gammle driverene og oppdatere til de nyeste ett helt vanlig problem som sist felte en kompiss som ikke har særlig peiling på pc ;P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •