Hauppauge WinTV PVR500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hauppauge WinTV PVR500

Er det noen som har erfaringer med dette kortet?

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5538

Skal inn i et amd- system, nf2, xp2500+ osv. som skal kjøres mot en viewpia 32".

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte dette for et par uker tilbake.

Du bør være oppmerksom på at siden det er en bulk-versjon beregnet for bruk sammen med Windows Media Center så følger det ikke med software eller drivere. Driverne kan du laste ned fra www.hauppauge.com, men TV-software må du skaffe annensteds fra.

Jeg har ennå ikke prøvd det med MCE, men kommer til å gjøre det. Hovedsaklig fordi jeg ikke er fornøyd med de andre programmene jeg har prøvd (utrolig mye dårlig der ute synes jeg).

Bildekvaliteten er i utgangspunktet god, bedre enn med mitt gamle ATI 9600 AIW. Min erfaring er imidlertid at kvaliteten kan variere ganske mye mellom forskjellige TV-applikasjoner. Det virker som om noen programmer er bedre til å finne kanalene enn andre. Jeg har hatt litt problemer med hakking i bildet når jeg bruker det sammen med Showshifter, men siden jeg ikke har opplevd problemet i andre programmet så går jeg ut fra at det er Showshifter som er problemet.

Jeg kjører på en AMD 64 3000+, XP sp 1, med et Nvidia 6800 GT skjermkort.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet mediaportal?

Det kommer stadig nye revisjoner og versjoner av programmet og det støtter utrolig mye hardware nå. Kanskje noe å sjekke ut?

Ser at netshop kjører ukens tilbud på PVR500 nå til 1250,- så man skulle kanskje sjekket selv :P

DrE

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått Mediaportal til å funke skikkelig. Sliter med ufatterlig dårlig synk mellom lyd og bilde, samt at det tar laaaang tid å skifte kanal. Nå skal det sies at jeg ikke har brukt allverdens med tid for å prøve å finne ut hva dette kan skyldes.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •