Forslag til HTPC - kommentarer? (Mastiff?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til HTPC - kommentarer? (Mastiff?)

Hei alle HTPC fantaster! Jeg er nå (sitat mastiff) på vei inn i HTPC`ens vidunderlige verden, og har brukt ganske mange timer for å finne deler til min HTPC.

Jeg har lest mastiff sin guide på HW.NO, noe som har vært meget lærerikt. Jeg har imidlertidig litt andre behov med tanke på HTPC enn mastiff, så jeg har satt opp en maskin som jeg tror duger, og vil gjerne ha kommentarer fra dere!

Mine viktigste kriterier er:
    - Stille
    - Skal se bra ut (står i stuen)
    - God lyd
    - God ytelse
    (pris) ... men det er vel litt motstridende...! :-)

Har kommet opp med følgende oppsett:
    Hovedkort
    Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16
    Har valgt dette kortet primært pga cooling pipe løsningen, for å unngå de små hovedkortviftene som betegnes som "veps" Har også gått for en AMD løsning pga at det er den som genererer minst mulig varme, og dermed minst mulig støy! PS, mulig jeg tar feil, men har forstått det slik at AMD har lavest tempratur.

CPU
    AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte
    Mulig jeg kjøper en 3200 for å spare noen kroner, hvor mye merker man forskjell?

Skjermkort
    Gainward GeForce 6600GT 128MB 2ns GDDR3 PCI-Express,"Ultra/1960PCX Tv-out, DVI
    Holder meg til mastiff sin anbefaling om 6600GT serien, og tok det kortet som var rasket ut fra toms-hardware sine tester.

Minne
    Corsair TWINX Xpert 3200C2 DDR 1024MB Kit w/two matched 2x512MB PC3200 2-3-3-6
    eller
    Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB
    Er litt usikker på hvor mye effekt man får ut av å velge den dyreste minne løsningen, koster dobbelt så mye (de første brikkene) så jeg tror jeg går for de billigste... Er det dumt?

Kjøling
    Zalman Vannkjølingsett Socket A/478/754 /939
    Kobler denne til CPU og skjermkort, og med det hovedkortet tror jeg det blir stille!

PSU
    Elan Vital Greenerger SSM PSU 400W, Justerbar vifte, SuperSilentMode 0dB
    Her har jeg funnet en liten artig sak som ser veldig lovende ut. Det er en PSU som man kan stille på, slik jeg har forstått det fungerer den slik at man setter den i "vift når det er varmt modus". Når man da kjører vannkjøling, vil den mest sannsynlig ikke snurre, men om man bruker maskinen litt hardt, og det blir varmt, slår den inn. En genial løsning i forhold til de helt vifteløse, der man har risiko for varmgang i kabinett og andre styggedommer!

Lydkort
    ESI Juli@ 2 in2 out 192 kHz soundcard
    Har lest at dette er et svært godt kort på lyd. Mulig det mangler litt på surrond egenskaper, hadde tenkt å bruke det intigrerte lydkortet når jeg til spill skal ha 7.1 lyd. (ja da mastiff, ikke lurt sammen med en god oppsatt HTPC, så jeg skal kjøre multiboot)

Skal ha disk osv, går vel for en samsung, men dette er det som jeg har satt opp så langt. Tror dette kan være en meget bra maskin, og puttet inn i en Silverstone SST-LC14M blir dette bra!

Håper på kommentarer og tilbakemeldinger, samt at andre kan ha nytte av mine valg!

EDIT: Glemt en overskrift og fikset noen skrive feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk mediaportal.sourceforge.net

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lyxalig
    Sjekk mediaportal.sourceforge.net
    Hadde vel egentlig tenkt å satse på meedio. Men men, det er en annen diskusjon. Var liten interesse rundt HTPC`en i alle fall!

:?

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, jeg har ikke vært innom noen forum på lenge... Jeg ville selvsagt satset på P4 og en enda stillere kjøleløsning (f.eks. en av de vifteløse vannkjølingene). Men alle vet jo hvor jeg står der...

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis det er en skikkelig htpc du skal ha så burde du lese guiden litt nøyere, :wink:

i en htpc er det kun p4 som gjelder!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    hvis det er en skikkelig htpc du skal ha så burde du lese guiden litt nøyere, :wink:

i en htpc er det kun p4 som gjelder!

He he, har lest den ganske nøye men det er sikkert en del jeg har glippet på! Samtidig hadde jeg litt andre behov en det som ble lagt til grunn (skal stå i stuen osv) og dermed ganske kresen med tanke på støy.

Spørsmålet er kan jeg bygge en P4 maskin med samme (forhåpentligvis) lave lydnivå?

Mastiff; Er ikke Zalman Vifteløs Reserator1 regnet for å være et vifteløst vannkjølingssystem?

PS; Takk for svar begge to!

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    reserator er vifteløs ja!
    tror den fint skal klare å kjøle en godt overklokket p4!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ser ut som det ikke finnes så mange argumenter igjen for å gå får en AMD løsning.
    Da ser det ut som at ASUS kortet i HTPC guiden er det beste (Asus P5AD2-E Premium, I925XE, Socket-775 SATA, ATX, Dual-GbLAN, DDR2, PCI-Ex16) og en 3.2 P4 (Intel Pentium 4 640 3.2GHz Socket LGA775, 2MB, EM64T, BOXED)

Bøyer meg i støvet, og bukker under for presset!!

Takker for tilbakemeldinger, noe annet å sette fingeren på?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At P4 er det eneste som gjelder nå bare en myte. Etter Athlon64 med SSE2 og Athlon X2 / FX med SS2/3 og hastigheter som er minst like kjapt som P4 så er det ett fett hva man kjøper. Leser også i mange guider at man skal slå av HT for ffdshow, og da gjør det jo bare at det er enda mer 'et fett'.

Sender en hendvisning til AVS Forumet for alle som er usikre på Intel vs. AMD:
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...&&#post5844486

Kan være en idé å scrolle både opp og ned på i den tråden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •